مزایا ومسئولیتهای حقوق شهروندی در آمریکا

حقوق شهروندی در آمریکا

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15:54   0 نظر   4794 بازدید

گفتنی است آمریکا در زمینه جذب مهاجر از سایر نقاط جهان، دارای تاریخچه ای غنی است. گونه گونی فرهنگی مهاجران، و خدمات فرهنگی آنها روحیه مدارا و ارزشهای جامعه چند فرهنگی آمریکا را تقویت کرده است. متقاضیان شهروندی آمریکا، در ازای این تصمیم مهم، خود را به پاسداری از ارزشهای مندرج در قانون اساسی این کشور ملزم می کنند. این افراد، در برابر چنین تعهدی، از کلیه مزایا...ی شهروندی آمریکا بهره مند خواهند شد.
مسئولیتها: متقاضیان دریافت تابعیت باید نزد یک مقام قانونی اداره مهاجرت، سوگند وفاداری یاد کنند. این تعهدات شامل موارد زیر است:

  • کنار نهادن وفاداری به دیگر کشور/ها،
  • سوگند وفاداری به ایالات متحده،
  • پشتیبانی و دفاع از قانون اساسی و قوانین آمریکا،
  • خدمت به کشور در هنگام ضرورت،

شهروندان آمریکایی، علاوم بر مسئو لیتهای نامیرده ای که در سوگند رسمی وفاداری به آمریکا ذکر شده، دارای تعهدات دیگری نیز هستند. از جمله این مسئولیتها، مشارکت در روند سیاسی کشور، شرکت در انتخابات سراسری و ایالتی، و همچنین انجام وظیفه در هیئت های مُنصفه بنا بر درخواست دادگاه های کشور است. احترام به تفاوتهای فرهنگی شهروندان و ساکنان آمریکا، این کشور را نیرومند تر می کند. در صورت تمایل به کسب شهروندی آمریکا، ضروری است با دقت و تامل کلیه زوایا، مزایا، و بویژه مسولیت های شهروند شدن را بررسی کنید.

حقوق: قانون اسایی آمریکا حقوق فراوانی را برای شهروندان و غیر شهروندان ساکن در این کشور در نظر گرفته است.
حق رای: تنها شهروندان آمریکایی میتوانند در انتخابات ایالتی شرکت کنند. همچنین برخی از ایالتها حق شرکت در انتخابات محلی را به شهروندان آمریکایی محدود کرده اند،
درخواست مهاجرت برای خویشاوندان نزدیک: معمولا در این زمینه شهروندان دارای اولویت هستند،
کسب تابعیت برای فرزندان متولد در خارج: در بیشتر موارد، فرزندان شهروندان آمریکایی که در خارج متولد میشوند، بطور خودکار شهروند آمریکایی محسوب میشوند،
واجد شرایط برای اشتغال در دولت فدرال: برای درخواست بیشتر شغلها در دولت فدرال، داشتن شهروندی ضروری است،
برای انتخاب شدن در مناصب دولتی مانند کنگره، داشتن تابعیت آمریکایی ضروری است.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/