موقعیت جغرافیایی اتریش

موقعیت جغرافیایی اتریش

 جمهوری اتریش نهفته در قلب مرکزی اروپا با داشتن مرز مشترک با 8 کشور یکی از بیشترین مرز مشترک را در بین کشورهای اروپایی دارا است.

En

  سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | 15:21   0 نظر   32671 بازدید

جمهوری اتریش نهفته در قلب مرکزی اروپا با داشتن مرز مشترک با 8 کشور یکی از بیشترین مرز مشترک را در بین کشورهای اروپایی دارا است. این کشور با مساحتی در حدود 84000 کیلو متر مربع، کمی بزرگتر از اسکاتلند و کوچکتر از پرتقال است. باد غالب در کشور اتریش از طرف غرب و شمال غربی است.اتریش دارای برف و باران به حد کافی در هر سال است و تغییر درجه ی حرارت در این کشور به تدریج از غرب به شرق محسوس است و در قسمت کوهستانی دارای آب و هوای خاص مناطق کوهستانی است دارای زمستان‌­های بسیار سرد، که هوا ممکن است درجه هوا به به 30 درجه زیر صفر نیز برسد.

این کشور با جمعیتی 8378000 نفر در هر 99.5 کیلومتر مربع، دارای کمترین جمعیت در بین کشور های اروپایی است که 20درصد از جمعیت مذکور در وین زندگی می کنند.

شهر های مهم این کشور لینس،گراتس،زالسوبورگ ،اینسبروک می باشند. زبان اصلی این کشور آلمانی و حکومت آن جمهوری فدرال با دو مجلس قانونگذاری است.

نژاد مردم این کشور را 8/84 درصد اتریشی، 3/2 درصد صربی و مونته نگرویی و 9/12 درصد سایر نژادها را پوشش می دهد.

5/81 درصد جمعیت کشور اتریش مسیحی ، 2/4 درصد مسلمان ، 12 درصد بدون دین و 9/12 را سایر ادیان تشکیل می دهند. بر اساس قوانین کشور اتریش هر فرد جوان از سن چهارده سالگی به بعد می تواند آزادانه دین و مذهب خود را انتخاب کنند . در حال حاضر 74 درصد از کشور اتریش کاتولیک هستند و 8 درصد پروتستان .

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/