دندانپزشکی در آمریکا

دندانپزشکی در آمریکا

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | 23:59   0 نظر   8361 بازدید

تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایالات متحده آمریکا

سطوح تحصیلی:

تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا با آنچه که در کشورهایی مانند نروژ یا انگلستان متفاوت است.دانشجو میبایست 22 سال در دانشگاه تحصیل نماید تا بتواند وارد دانشکده دندانپزشکی شود. اولویت با دانشجویانی است که مدرک لیسانس دارند.

طول مدت تحصیل دندانپزشکی در آمریکا:

حداقل دوره تحصیل در دانشکده دندانپزشکی چهار سال است که در نهایت یکی از مدارک زیر به دانشجو اعطا می شود.

(Doctor of Dental Surgery (DDS) or Doctor of Dental Medicine (DDM :

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا را دارند بایستی دقت نمایند که تحصیل در این رشته به خودی خود اجازه کار را به فارغ التحصیلان نمی دهد و در زمان درخواست ویزا متقاضی تحصیل بایستی نشان دهد که در پایان تحصیل به کشور خود باز خواهد گشت.

شانس قبولی و پذیرش در رشته دندانپزشکی در آمریکا

رقابت برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا بسیار زیاد است. دانشگاههای آمریکا متعهدند تا ابتدا دانشجویان خانگی را به خصوص برای سال اول بپذیرند. بنابراین دانشجویانی که اقامت دانم آمریکا را داشته باشند شانس بیشتری برای ورود به این رشته ها دارند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

انجمن دندانپزشکان آمریکا هزینه تحصیلی سال اول تحصیل در این رشته را بین 8000 تا 35000 دلار تخمین زده است. و هزینه زندگی برای 9 ماه تحصیل را 8000 تا 13000 دلار بسته به ایالت محل تحصیل تخمین زده است. از طرفی هزینه های دیگری نیز برای تحصیل در 2 سال اول برای خرید وسائل مورد نیاز دانشجو برآورد شده است.
توجه نمائید که فقط دانشجویان دارای اقامت دانم در آمریکا میتوانند از امکانات وام های دانشجوئی استفاده نمایند.در این صورت دانشجو بایستی از اقامت دائم دانشجو یک سال گذشته باشد تا واجد شرایط درخواست وام باشد.

شرایط ورود به دوره دندانپزشکی در آمریکا:

شرایط ورودی هر دانشکده با دانشکده دیگر متفاوت است.

متقاضیان معمولا دوره کارشناسی خود را در رشته های زیست شناسی، شیمی و دیگر علوم مرتبط اخذ می نمایند .

شرایط ورودی تحصیلی :

Biology or Zoology, 1 year with lab
Inorganic Chemistry, 1 year with lab
Organic Chemistry, 1 year with lab
Physics, 1 year with lab
English, 1 year

تکمیل موفقیت آمیز با نمرات خوب (معدل 3.5 از 4) معادل B+ یا 2:1 از شرایط تحصیلی برای ورود به دانشکده های دندانپزشکی در آمریکا است. هر چند داشتن معدل خوب ورودی را به دانشکده دندانپزشکی تضمین نمی کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمائید.

تحصیل پزشکی در آمریکا

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/