ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی امریکا, پذیرش تحصیلی در امریکا, انواع ویزای تحصیلی آمریکا,ویزای دانشجویی آمریکا

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

ویزای تحصیلی آمریکا

اولین کار برای شروع پروسه ویزای دانشجویی امریکا F1 visa )) گرفتن پذیرش یا I20 از دانشگاه های معتبر می باشد. به محض دریافت این نامه باید برای رزرو و گرفتن وقت سفارت اقدام کرد.

برای گرفتن وقت سفارت باید یک پروفایل کاربری در یکی از سفارت خانه های دبی-ترکیه-ارمنستان به صورت آنلاین ایجاد کنید اولویت اول دانشجویان برای درخواست ویزای تحصیلی معمولا کشور ارمنستان می باشد و بسته به باز بودن زمان مصاحبه می توانند برای رزرو وقت اقدام نمایند. لطفا در نظر داشته باشید برای رزرو وقت سفارت باید مبلغ 160 دلار بپردازید و برای این کار باید master card یا visa card داشته باشید در غیر اینصورت شرکت هایی هستند که با گرفتن درصد کمی میتوانند پرداخت شما را انجام دهند. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که قبل از رزرو وقت حتما فرم DS160 را تکمیل نموده و شماره ی مندرج بر روی فرم را که برای مثال با AA00 شروع میشود را داشته باشند تا بتوانند با آن تایم مصاحبه ی دانشجویی و وقت سفارت را مشخص نمایند.

اقدام بعدی پرداخت هزینه ی sevis fee می باشد که از سپتامبر سال 2004 به بعد باید متقاضیان ویزای F1 و J1 این هزینه را پرداخت کنند هزینه ی sevis fee مبلغ 200 دلار میباشد.

لازم به ذکر است شما می توانید وقتتان را بدون پرداختsevis fee رزرو نمایید ولی در تاریخ مصاحبه رسید پرداخت را با خودتان ببرید و تحویل آفیسر دهید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آمریکا

برای ویزای دانشجویی آمریکا نوشتن انگیزه نامه در تصمیم گیری برای صدور ویزا تاثیر به سزایی دارد اینکه اطلاعات جامع و کاملی از دانشگاه مقصد موقعیت جغرافیایی آب و هوا و ... داشته باشید. در ضمن نام دقیق رشته و مقطع تحصیلی خود را بدانید معمولا سایت دانشگاه ها ریز دروسی که باید بگذرانید را دارند لطفا آنها را به دقت مطالعه کرده و آگاهی کامل داشته باشید. دانستن این اطلاعات می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مدرک مورد نیاز دیگر رزومه ی کاری و تحصیلی شماست که در آن میتوانید ریز اطلاعات تحصیلی و کاری خود را بیان کنید اگر در سابقه ی تحصیلی خود گپ یا وقفه ی تحصیلی دارید حتما آن را با کار یا فعالیت مرتبط برای مثال(خواندن زبان بپوشانید).

اکثر دانشگاه های آمریکا برای صدور i20 یا پذیرش تحصیلی مبلغی را به عنوانdeposit fee دریافت میکنند لطفا اگر این هزینه را پرداخت کردید رسید پرداختی این مبلغ همراهتان باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای ویزای 1 F

  • اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اصل I20 دانشگاه
  • ترجمه ی مدارک تحصیلی که برای اپلای به دانشگاه ارایه داده شده است
  • ترجمه ی شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج یا سند طلاق به همراه اصل مدرک.
  • مدارک شغلی: ترجمه روزنامه رسمی، حکم کارگزینی، فیش حقوقی، جواز کسب
  • ترجمه سند ملکی
  • نامه ی تمکن مالی به زبان انگلیسی Bank statement (حداقل هزینه ی 1 سال تحصیل و زندگی دانشجو)
  • پرینت 6 ماهه ی حساب بانکی به لاتین
  • ترجمه اصل کارت پایان خدمت یا معافیت
  • دو عدد عکس رنگی 5*5 زمینه سفید
  • برگه ی تایید Application form با Ds160 confirmation page
  • برگه ی تایید پرداخت sevis fee

ویزای تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان امکانپذیر نمی باشد.

ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای دانشجویی F1

اگر شما از جمله افرادی هستید که مشتاق به کسب علم و دانش در آمریکا هستید، این ویزا (ویزای تحصیلی آمریکا ) متعلق به شماست. این ویزا محدودیت سنی دارد و یک دانش آموز دبیرستانی تا یک دانشجوی فوق دکترا می تواند برای این ویزا اقدام کنند. لازم به ذکر است که شخص دارنده ویزای F1می تواند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز به آمریکا به همراه بیاورد .اما باید این نکته را در نظر داشت که شانس ویزای همراه برای دانشجویان عزیز بسیارپایین میباشد با وجود اینکه این ویزا اجازه می دهد که دانشجوی مشتاق به کسب علم و دانش به آمریکا بیاید ، همه موسسات تحصیلی شرایط لازم را ندارندکه دانشجو بتواند با پذیرش (I-20) آنها ویزا بگیرند . یکی از مزایای این ویزا این است که دانشجو تا زمانیکه بتواند پذیرش از دانشگاههای آمریکایی (I-20) داشته باشد و مشغول تحصیل در موسسات تحصیلی آمریکا باشد می تواند در آمریکا زندگی کند . یکی دیگر از نقاط مفید این ویزا اجازه کار به مدت یک سال پس از فارغ التحصیلی دانشجو است.

اگر شما تمایل دارید که در آمریکا تحصیل نمائید ، می توانید با دفتر ما تماس بگیرید . و بدانید که آیا شما شرایط لازم را برای گرفتن این نوع ویزا را دارید و یا خیر .

ویزای دانشجویی M1

ویزای تحصیلی ای می باشد که فقط برای دانشجویان پزشکی می باشد . طبق قوانین مهاجرتی آمریکا دانشجویان خارجی که پذیرش از یکی از دانشگاههای پزشکی آمریکا و یا دانشکده های آمریکایی دارند می توانند از طریق ویزای M1 به آمریکا بیایند . لازم به ذکر است که همسر و فرزندان زیر 21 سال این اشخاص هم می توانند به آمریکا بیایند.

ویزای دانشجویی H3

اگر شما از جمله افرادی هستید که تمایل به یادگیری ( Train ) در یک کار و یا رشته بخصوص دارید می توانید از این ویزا استفاده کنید. به عنوان مثال یک جواهر ساز می تواند به آمریکا بیاید که روش های مختلف برای ساختن جواهر را بیاموزد.

همسر و فرزندان این شخص اجازه تحصیل در آمریکا را دارند. اگر دوره یادگیری ( Training ) شخص نیاز به کار در آمریکا داشته باشد این شخص می تواند مشغول به کار شود و حقوق دریافت نماید.

ویزای دانشجویی J1

ویزای مخصوصی است که فقط به محققین و پژوهشگران داده می شود. طبق قانون مهاجرتی آمریکا محقق و پژوهشگر کسی است که حداقل لیسانس داشته باشد و در رشته فوق لیسانس به بالا در آمریکا بخواهد در یک موسسه آموزشی و یا تحقیقاتی مشغول به تحقیق شود. و پس از پایان تحقیق مدرک فوق لیسانس و یا مدرک بالا را اخذ نماید.

مزایای این ویزا اجازه کار در آمریکا و گرفتن شماره ملی آمریکایی( Social Security Number ) می باشد. لازم به ذکر است که افرادی که این ویزا را اخذ کرده اند پس از پایان تحقیقشان باید به مدت 2 سال از آمریکا خارج شوند.

گردآوری مطلب: شقایق علیزاده (97/09/25)

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/