موقعیت جغرافیایی آمریکا

موقعیت جغرافیایی آمریکا, ایالات متحده آمریکا, جمعیت آمریکا, مردم آمریکا

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | 11:17   0 نظر   10260 بازدید

ایالات متحدهٔ آمریکا در نیمکرهٔ غربی زمین، و در شمال قارهٔ آمریکا واقع است. این کشور از ۴۸ ایالت همجوار، و دو ایالت جدا از دیگران (شبه جزیره آلاسکا در شمال شرق قارهٔ آمریکا و مجمع‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام) تشکیل شده‌است. همچنین، در دو منطقهٔ حوزهٔ دریای کارائیب، و نیز بخش‌هایی از اقیانوس آرام، جزایر کوچک و پراکنده‌ای وجود دارند که قلمرو آمریکا محسوب می‌شوند، ولی به گونه‌ای خودگردان اداره می‌شوند (مانندپورتو،ریکو) آلاسکا بزرگترین و رودآیلند کوچکترین ایالت در آمریکا می‌باشند

کشوری در آمریکای شمالی، و به پایتختی شهر واشنگتن دی‌سی است.

آمریکا سومین کشور پر جمعیت دنیا و چهارمین کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. کشور آمریکا از شرق بااقیانوس اطلس، در غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا، و از جنوب با مکزیک همسایه‌است. این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد.

قسمتی از رشته کوههای راکی در غرب آمریکا قرار گفته‌است که بزرگترین قله آن در ایالت کلرادو قرار دارد. مرتفع‌ترین نقطه در آمریکا قله کوه مک کینلی در آلاسکا می‌باشد.رودخانه میسیسیپی بزرگترین و مهمترین رودخانه آمریکای شمالی و چهارمین رودخانه طولانی جهان در آمریکا قرار دارد. این رودخانه که به رودخانه میسوری می‌پیوندد، نقش تجاری و اقتصادی مهمی برای آمریکا دارد. قسمتی از آبشار نیاگارا در مرز بین آمریکا و کانادا قرار دارد و ازجاذبه‌های طبیعی توریستی در آمریکا به شمار می‌رود.

مناطق جغرافیایی و فرهنگی ایالات متحدهٔ آمریکا عبارت‌اند از: نیوانگلند، ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس، ایالت‌های جنوب، ایالت‌های غرب میانه ، ایالت‌های جنوب غربی آمریکا و ایالت‌های غرب.

کشور ایالات متحدهٔ آمریکا در مجموع ۹٬۸۲۶٬۶۳۰ کیلومتر مربع وسعت داردکه البته ۴۷۰ هزار کیلومتر آنرا جزایر پراکنده و تحت قلمرو آمریکا در اقیانوس آرام و دریای کارائیب تشکیل می‌دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمائید.

تحصیل در آمریکا

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/