تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل دکترا در آمریکا

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | 09:02   0 نظر   7695 بازدید

دوره ی دکترا یا Ph.D بالاترین مدرک تحصیلی در آمریکا است که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. همچنین دانشگاه های آمریکا دارای امکانات فوق العاده ای از لحاظ علمی و پژوهشی برای تحصیل در این دوره ها هستند. در سال 2005 موسسات امریکایی بیش از 45000 مدرک دکترا صادر کردند . به طور میانگین، دانشجویان باید بین چهار تا شش سال برای کسب مدرک دکتری بعد از مدرک فوق لیسانس دوره بگذرانند . پذیرش سالیانه در مقطع دکتری در دانشگاه های آمریکا بسیار محدود است و بستگی به تعداد اساتید و همچنین بودجه ای که دانشگاه برای آن رشته ها در نظر می گیرد ،دارد.

دوره ی دکترا معمولا از سه تا چهار ترم تمام وقت متشکل از کلاسهای پیشرفته که معمولا در سمینار های کوچک برگزار می شوند، می باشند. دانشجویان باید امتحانات کتبی یا شفاهی قبل از شروع پایان نامه را بگذرانند. پایان نامه در دوره ی دکترا عموما یکسال یا بیشتر طول میکشد که به اندازه ی یک کتاب باید نگاشته شود. پس از اتمام پایان نامه و دفاعیه در حضور کمیته ی سه تا پنج نفری از اساتید، دانشجویان مدرک دکترا دریافت می کنند .

بسیاری از دانشجویان مقطع دکترا که یکی از بهترین فواید این دوره مشاوره ای است که از طریق اساتید در دپارتمان آکادمیک به آنها ارائه می شود و همچنین چون برای کسب مدرک دکترا تحقیقات و مشاوره های بسیاری از سوی اساتید مورد نیاز است مخصوصا در موقعی که روی پایان نامه ی خود کار می کنند. لازم به ذکر است که آشنایی با اساتید و متخصصین در حوزه ی تحقیقاتی مورد علاقه ی شما باعث آشنایی شما با بسیاری از آنها نیز می باشد.

مدرک تخصصی

بعضی از کالج ها و دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی فرصت تحصیل در یک رشته ی بسیار بخصوص را میدهند به عنوان مثل وکلای مدافع خارجی و بقیه ی دانشجویان بین المللی می توانند برای L.L.M تحصیل کنند که مدرک حقوق از دانشگاه کسب کنند. درحالیکه بیشتر دانشجویان حقوق در آمریکا به طور میانگین سه سال آموزش می بینند تا وکیل شوند و وکلای مدافع می توانند مدرک L.L.M را در دوره ی کوتاهتری عموما یکساله دریافت کنند.

ورود به دوره های L.L.M به راحتی امکان پذیر نمی باشد و تنها دانشجویان بین المللی که پیش زمینه ی حقوقی و تحصیلات آکادمیک و همچنین تسلط کامل به زبان گفتاری و نوشتاری دارند را می پذیرد.

اخذ پذیرش در مقطع دکتری آمریکا

ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در بسیاری از دانشگاه های آمریکا معمولا بین 3 تا 15 نفر است. به دلیل محدودیت پذیرش تعداد دانشجو، پرونده هایی مورد توجه قرار می گیرند که از شرایط مناسب تری نسبت به سایر پرونده ها برخوردار باشند.

اخذ پذیرش از مقطع دکتری بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر نیست . شما باید دارای مدرک زبان باشید و تسلط به زبان انگلیسی خود را ثابت کنید بخصوص برای رشته هایی که دانشجو به عنوان دستیار تحقیقاتی و یا دستیار تدریس از همان ابتدا مشغول به کار می شود.

نکته: امکان دریافت کمک هزینه ی تحصیلی و همچنین کمک هزینه برای زندگی برای دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه های آمریکا وجود دارد. لازم به ذکر است بعضی از رشته ها از سوی دانشگاه یا مراکز تحقیقاتی همکار با دانشگاه حمایت مالی می شوند که در این صورت هزینه ی زندگی و تحصیل شما کامل پرداخت خواهد شد که گاهی تا چهل هزار دلار سالانه ،به شما اهدا خواهد شدکمک هزینه بر دو نوع هستند کمک هزینه تحقیقاتی و کمک هزینه آموزشی که اوای توسط استاد به متقاضی ارائه می گردد و مقدار آن بیشتر است ولی دومی را دانشکده ارائه می کند

پس از انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل باید داوطلب شرایط زیر را احراز کند:

  • داشتن مدرک کارشناسی با معدل بالای 15
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد با معدل بالای 16
  • توصیه نامه از اساتید دانشگاه یا اگر در مرکز پژوهشی مشغول به کار بوده اید از رئیس مرکز پژوهشی (حداقل دو توصیه نامه) که صلاحیت ،توانایی و علاقه ی شما را تایید کند.
  • اظهار نامه ی شخصی مرتبط با رشته ی ای که در آن می خواهید درس بخوانید.
  • مدرک زبان انگلیسی (IELTS, 6.5) و یا (TOEFL, iBT: 100; CBT: 250; PBT: 600)
  • مدرک GRE با نمره ی 700 (Quantitative: 700, Verbal: 350, Writing: 3.5 )

بخاطر داشته باشید که برای اخد بورسیه در دوره ی دکتری موارد زیر دارای اهمیت به سزایی هستند:

  • دارا بودن مقاله های علمی و پژوهشی در نشریات بین المللی، که نشان دهنده ی اندیشه ی برتر و مهارت های تحلیل و نوشتاری شما باشد.
  • ارتباط با اساتید برتر دانشگاه محل تحصیل ،برای گرفتن توصیه نامه ی مناسب که نشان دهد استاد مربوطه شما را کاملا می شناسد و توانایی های شما را تایید می کند.
  • شرکت در کنفرانس های بین المللی و در صورت امکان ارائه مقاله

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمائید.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/