آنچه که درباره زبان آلمانی نمی دانید؟

آموزش زبان آلمانی

این زبان یک زبان کلیدی در اتحادیه اروپا و اقتصاد جدید اروپای مرکزی و شرقی است. حتی در خارج از این حوزه، به نظر می‌رسد که زبان آلمانی تقاضای زیادی دارد.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 10:01   1 نظر    بازدید

چند نفر آلمانی حرف می‌زنند؟ معنای "آلمانی استاندارد" چیست؟ در زبان آلمانی چند کلمه استفاده می‌شود؟ و "دوستان اشتباه" چه ارتباطی با یادگیری آلمانی دارند؟ ما پاسخ این سوالات و سوالات بیشتری را به شما خواهیم داد.


1. کاربرد
بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در اتریش، آلمان، لیختنشتاین، لوکزامبورگ، سوییس و بخش‌هایی از بلژیک، شمال ایتالیا و شرق فرانسه صحبت می‌کنند. این زبان یک زبان کلیدی در اتحادیه اروپا و اقتصاد جدید اروپای مرکزی و شرقی است. حتی در خارج از این حوزه، به نظر می‌رسد که زبان آلمانی تقاضای زیادی دارد. به گفته ZAF (مرکز آموزش و پرورش)، در سال ۲۰۱۵ در حدود ۱۵.۴ میلیون نفر در دوره‌های آلمانی در مدارس، دانشگاه‌ها یا موسسات زبان شرکت کرده‌اند؛ نیم‌میلیون نفر بیش از ۵ سال پیش. بعلاوه اینکه زبان آلمانی جزو ده زبان محبوب دنیا شناخته شده و در کتاب رکوردهای گینس این موضوع ثبت گردیده.


2. آلمانی زبان اصلی آمریکا !!!
بیش از ۲۰۰ سال است که یک شایعه وجود دارد که می‌گوید آلمانی قرار بوده به زبان رسمی آمریکا تبدیل شود. اما آیا این درست است؟ ماجرا از چه قرار بوده؟ مانند هر شایعه ای که بر اساس یک چیز حقیقی درست می شود، در این شایعه نیز حقیقتی وجود دارد. در سال ۱۷۹۴ گروهی از مهاجران آلمانی درخواستی را در ویرجینیا به مجلس نمایندگان ارائه دادند و خواستار ترجمه آلمانی متن قانونی شدند. این پیشنهاد با ۴۲ رای مخالف در برابر ۴۱ رای رد شد. این باعث سرخوردگی در بین مهاجران شد که اساس شایعه را تشکیل دادند. حتی در نسل های بعدی، به اصطلاح Muhlenberg شایعه محبوبیت بیشتری کسب کرد. در سال ۱۸۲۸ یک انتخابات در پنسیلوانیا به وجود آمد که آیا زبان آلمانی باید به عنوان دومین زبان رسمی در کنار زبان انگلیسی معرفی شود. و تنها یک رای از اجرای این حرکت پیش‌گیری کرد.


3. واژگان آلمانی
زبان آلمانی دارای بیش از 5.3 میلیون واژه است. (البته همراه با یک جهش سریع) یک سوم این واژه ها در صد سال اخیر به این زبان افزوده شده است. ما در مکالمات روزمره مان تنها به دایره واژگانی با 12000 تا 16000 واژه نیازمندیم که در دل آن چیزی حدود 3500 واژه ای که از خارج از زبان آلمانی است قرار دارد. کتاب Duden یکی از محبوبترین کتاب ها پیرامون گرامر و املای زبان آلمانی است. زبان آلمانی بسیار زبان غنی می باشد و نعطاف پذیری بسیار زیادی دارد به عنوان نمونه شما می توانید با وصل کردن جملات تکی به هم یک جمله کامل را ایجاد کنید.
Wehrdienstverweigerer
EN: conscientious objector
Weltmeisterschaftseröffnungsspiel
EN: world championship opening game


4. دوستان نادرست

زبان آلمانی و انگلیسی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید دارای اشتراکات است. به عنوان نمونه کلماتی مانند "Kindergarten" یا "strudel" در هر دو زبان به یک معنا هستند. اما کلماتی هم وجود دارد که ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد. اصطلاحا به این نوع کلمات دوستان دروغین گفته می شود: کلماتی در زبان آلمانی که کاملا شبیه زبان انگلیسی هستند اما معنایی متفاوت را دارند. در اینجا چند مثال آورده شده‌است.
واژه انگلیسی: kind
معنای انگلیسی: زیبا، جذاب
معنای آلمانی با یک حرف بزرگ در آغاز: کودک
واژه انگلیسی: still
معنی انگلیسی: با این حال
معنای آلمان: سکوت
واژه انگلیسی: spring
معنای انگلیسی: یک زمان از سال / فصل
معنای آلمان: جهش jump


5. آلمانی استاندارد وجود ندارد!

خیلی از عزیزان در مصاحبه های تحصیلی و مهاجرت از ما درمورد تفاوت آلمانی استاندارد و آلمانی اتریشی می پرسند. تقریبا تفوات خاصی بین آلمانی رسمی و غیر رسمی وجود ندارد. آلمانی معیار یا استاندارد (Hochdeutsch) ترکیبی از Middle German و Upper German می باشد که اکثر اتریشی ها از این نوع لهجه و گویش استفاده می کنند.


نتیجه گیری


در مهمترین مناطق اقتصادی جهان و اتحادیه اروپا، زبان آلمانی بیشترین کاربرد را در ارتباطات دارد. شهر وین، پایتخت اتریش، یکی از شهرهای جهان است که در اروپا قرار دارد. وین بارها عنوان با کیفیت ترین شهر برای زندگی در سراسر جهان معرفی شده است. هم به خاطر موقعیت مرکزی اش در اروپا و هم به این خاطر که وین در میان جوانان سراسر جهان بسیار محبوب است. وین برای کسانی که می‌خواهند یک تجربه بین‌المللی کسب کنند و همچنین می‌خواهند مهارت‌های آلمانی خود را بهبود بخشند، و در آنجا با هزینه ای بسیار ناچیز تحصیل کنند یکی از بهترین مقاصد محصوب می گردد.

دیدگاه خود را بیان کنید
سلام وقتتون بخیر باشه. شما مدرس زبانی آلمانی خوب سراغ دارید که معرفی کنید؟
سلام دوست عزیز موسسه‌هایی در این زمینه هستند که خیلی خوب عمل میکنند و قطعا با یک سرچ ساده میتوانید مدرس خوبی پیدا کنید.
https://www.dpu.org.ir/