اتریش |

ترکیبی از تاریخ باستانی، فرهنگ غنی

در این مقاله در مورد(تاریخ،فرهنگ،مذهب،جمعیت،زبان،معایب،مزایا،) اتریش ،نوشته شده است.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 16:17   0 نظر    بازدید

موقعیت جغرافیایی اتریشaustriageography

اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد، پایتخت و مهمترین و بهترین شهر آن وین است. کشور اتریش از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم مرز است. این کشور با مساحت ۸۳٬۸۷۸ کیلومتر مربع تقریباً هم‌اندازه امارات است. حدود ۶۰٪ این کشور را رشته کوه‌های آلپ شرقی تشکیل می‌دهد.
فاصله ایران تا اتریش (فاصله تهران تا وین) چیزی حدود 4486 کیلومتر است که برای پرواز از ایران به اتریش به مدت 4 ساعت و 45 دقیقه زمان خواهد برد. همچنین دانستن اختلاف زمانی بین ایران و اتریش برای محاسبه ساعت دقیق بلیط هواپیما به وقت محلی و یا پس از مهاجرت، برای برنامه‌ریزی تماس با خانواده و نزدیکان که برای افراد مقابل نیز زمان مناسبی باشد از اهمیت بسیاری برخوردار است. اختلاف زمانی ایران با اتریش 2 ساعت و نیم می‌باشد. درواقع اتریش دو ساعت و نیم از ایران عقب‌تر است. برای مشاهده ساعت اتریش در همین لحظه می‌توانید به صفحه پیوست شده (اتریش ساعت چند است؟) مراجعه کنید.


جمعیت اتریشAsutriapopulation

براساس آخرین آمار به دست آمده، جمعیت اتریش به 8،956،488 میلیون نفر رسیده است. تعداد افرادی که در اتریش زندگی می‌کنند اما در جای دیگری متولد شده‌اند، در دهه گذشته حدود 35درصد افزایش داشته است. نرخ تولد بسیار پایین بوده و و در میان 20 کشور با پایین‌ترین نرخ تولد قرار دارد. به طوری که به ازای هر 1000 نفر تنها 8.76 تولد در سال رخ میدهد. یکی از دلایل آن پایین بودن نرخ باروری در این کشور است. میزان مهاجرت خالص در اتریش نرخ متوسطی دارد به ازای هر 1000 نفر 1.76 مهاجر وجود دارد که در مقایسه با سایر کشورها در مقام 50 قرار می گیرد. در سال 2014 میزان رشد جمعیت در این کشور تنها 0.01% درصد بود که رقم بسیار کمی به شمار می رود.


اقتصاد اتریشaustriaeconomy

اتریش در سال 2015 در جایگاه چهاردهم کشورهای ثروتمند جهان بر پایه سرانه تولید ناخالص داخلی را از آن خود کرد. در دهه 1980 بسیاری از صنایع آن ملی شدند. با این حال در سال‌های اخیر خصوصی‌سازی باعث کوچک شدن بخش دولتی این کشور در مقایسه با دیگر اقتصادهای اروپایی شده است. جنبش کارگری در اتریش از قدرت زیادی برخوردار بوده و تأثیر بسیاری بر حزب‌های کارگری می‌گذارند. گردشگری بین المللی مهمترین بخش اقتصاد ملی اتریش است. از طرفی آلمان شریک تجاری این کشور بوده و این امر باعث شده که اتریش نسبت به تغییرات سریع در اقتصاد آلمان آسیب‌پذیر شود.

کشور اتریش به دلیل قرارگیری در مکان جغرافیایی مناسب و تاریخ و فرهنگ غنی، از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است. از مکان‌های دیدنی کشور اتریش می‌توان قلعه ایمپریال (هوفبرگ)، قلعه شونبران، کلیسای جامع استفان، قلعه هوهن سالزبورگ، قلعه هلبرون سالزبورگ، اشتات‌سوپر، موزه قلعه ماریونت وغیره را نام برد.


تاریخ کشور اتریشaustriahistory

قدمت کشور اتریش مدرن به قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد و منطقه کنونی اتریش از دوران پارینه سنگی مورد سکونت بوده است. سرزمین فعلی این کشور از قرن چهارم پیش از میلاد مسکن قوم سلت‌ها بوده است. در همان قرن این سرزمین بدست رومی‌ها افتاد و طی قرن‌ها مرکز تاخت و تاز مهاجمان شد. بهانه‌ای که باعث برافروختن آتش جنگ جهانی اول در سال 1914 شد قتل فرانتس فردیناند، ولیعهد اتریش، در سفری به صربستان بود. اتریش در سال 1995 عضو اتحادیه اروپا شد اما از نظر قانون اساسی همانند برخی دیگر از کشورها چون سوئد بی‌طرف باقی ماند.


مذهب در اتریشaustriareligons

دین اصلی در اتریش، مسیحیت کاتولیک و سه چهارم اتریشی‌ها کاتولیک رومی هستند. حدود 75 درصد پیرو کلیسای کاتولیک و هواداران کلیسای ارتدکس شرقی نیز حدود ۶ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و تنها 5 درصد مردم پروتستان هستند. یکی دیگر از مذاهب مهم در اتریش، پروتستانتیسم است و بسیاری از کارگران خارجی مسلمان یا صربی ارتدوکس هستند. حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت ۸ میلیونی اتریش را مسلمانان تشکیل می‌دهند که درصد قابل توجهی از آنها را مهاجرانی از کشورهای عربی، ترکیه، ایران، افغانستان، پاکستان و هند که از دهه هفتاد به این کشور سفر کرده‌اند، تشکیل می‌دهند. معتقدان به مذاهبی همچون بودائیسم، هندوئیسم و یهودیت در مجموع کمتر از نیم درصد از این جامعه را شکل می‌دهند. بر اساس آخرین سرشماری، حدود 73.6% از جمعیت اتریش را پیروان مذهب کاتولیک رومی،4.7% را پروتستان‌ها و4.4% را مسلمانان تشکیل داده که 12% از آنها اصلاً مذهبی نبوده‌اند.


زبان کشور اتریشaustrialanguage

چیزی به نام زبان اتریشی وجود ندارد و زبان رسمی کشور اتریش آلمانی است که پیش شرط مهمی برای زندگی کاری، اقتصادی و اجتماعی در این کشور می‌باشد. تقریبأ تمام جمعیت اتریش - ۹۸٪ مردم این کشور به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. در کنار آلمانی اقلیتی به زبان‌های کروات، اسلوونیای و مجارستانی صحبت می‌کنند.کوه‌های با عظمت آلپ باعث خلق گویش‌ها و لهجه‌های گوناگونی از زبان آلمانی در مناطق کوهستانی اتریش شده است. زبان آلمانی صحبت شده در اتریش با زبان آلمانی استاندارد متفاوت است، زیرا تحت تأثیر اتریشی-باواریایی قرار گرفته است با این حال این دو زبان از یکدیگر قابل درک هستند.


نوع حکومت در اتریشaustriapolitics

اتریش یک جمهوری فدرال است كه بر پايه اصول دموکراتیک و تفكيك قوا بنا شده است . بالاترین نماینده دولت، رئیس جمهور فدرال است که مدت تصدی وی 6 سال است. مجلس از دو بخش شوراي ملي (شورای پائین‌تر) و شوراي ايالتي (شورای بالاتر) تشكيل شده است. اين دو بخش وظيفه قانونگذاري را بر عهده دارند. صدر اعظم در مقام رياست دولت ايالتي به انجام وظيفه مي‌پردازد. بورگن لاند، کرنتن، نیدراسترایش، اوبراسترایش، سالزبورگ، اشتایرمارک، تیرول، فورارلبرگ و وین از جمله ایالت‌های این کشور می‌باشد. همچنین از بهترین شهرهای اتریش برای زندگی می‌توان وین، گراتس، سالزبورگ، اینسبروک، لینس، برگنس، کرمز، آلپباخ، لی‌نزف سانکت پولتن، دورنبرن، ولس و وینا نیوشتات را نام برد.


فرهنگ مردم کشور اتریشaustriatraditions

فرهنگ اتریش تا حد زیادی تحت تأثیر سنت دیرینه کاتولیک قرار دارد. با این حال برخی عقاید در جامعه اتریش سکولار محور است. انسجام اجتماعی در کشور اتریش بالاترین اهمیت را دارد. مرزبندی‌های اجتماعی در روابط و تعاملات به نحو آشکاری معین شده است. به این معنی که در فرهنگ و جامعه مورد بحث احترام به حقوق شهروندی و فردی از جمله ملزومات و اساس شکل گیری رفتارهای قاعده‌مند و در چهارچوب ضوابط و قوانین از پیش تعیین شده است. ساختار اجتماعی کشور اتریش خانواده محور است و به دلیل میزان اندک مهاجرت، حفظ آداب و سنن محلی و ارتباط عمیق و گسترده بین روستاها وشهرها به نحو بارزی به چشم می خورد. کمااینکه اتریش کشوری چند فرهنگی است و به جز وین سایر نقاط آن همچنان روستایی باقی مانده است. از مشخصه‌های فرهنگ مردم اتریش آرام صحبت کردن، خوش رفتاری، احترام به قانون و محافظه کاری و پایبند به سنت‌های قدیم می‌باشد.

-

کشور اتریش، کشوری مهاجرپذیر بوده و در سال‌های گذشته با ورود مهاجران بسیار زیادی همراه بوده است. مردم اتریش با نمایش تعهد واحترام خود به فولکلور و فرهنگ خویش در ترویج سنن و آداب و رسوم و حفظ اشکال سنتی و بکر فرهنگ ذیربط نقش مؤثری دارند. مردم اتریش با نحوه انجام آداب و رسوم و سنت‌ها از یکدیگر متمایز می‌شوند. رفتار مردم اتریش با مهاجران بسیار خونگرم و مهربان است. وجه تشابهی بین مردم اتریش و آلمان به جز زبان مشترک وجود ندارد. تنها در جنوب آلمان به ویژه شهر بایرن ارتباط فرهنگی نزدیکی با اتریش وجود دارد.

همانطور که بارها در مطالب و مقاله‌های دیگر از مزایای زندگی در اتریش اعم از کیفیت بالای زندگی، کیفیت سیستم آموزشی اتریش، شهریه مقرون بصرفه دانشگاه‌های معتبر و رنک بالای اتریش، پایین بودن میزان جرم و جنایت، لذت بردن از فضای بکر و طبیعت کشور اتریش صحبت کرده‌ایم. در کنار تمام این مزایا، از معایب زندگی در اتریش می‌توان به زمستان‌‌های بسیار سرد این کشور به دلیل نزدیکی با کوه‌های آلپ و سازگاری با فرهنگ و سنت قدیمی مردم اتریش اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر پیرامون تحصیل در اتریش می توانید به مقاله مربوط به آن را با کلیک بر روی اینجا بیابید.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/