تحصیل در رشته فیزیوتراپی در اتریش

فیزیوتراپی در اتریش,پزشکی در اتریش

فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی و یک موضوع میان رشته‌ای است که در آن دانشجویان یاد می‌گیرند که چطور به افراد با نقص فیزیکی کمک کنند.

En

  شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 13:39   0 نظر    بازدید

فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی و یک موضوع میان رشته‌ای است که در آن دانشجویان یاد می‌گیرند که چطور به افراد با نقص فیزیکی کمک کنند. دانش آموزان باید با مفاهیم روان‌شناسی و همچنین Reflexology آشنا باشند تا به بیماران کمک کنند به تزلزل حسی و روانی که بر خودشان وارد کرده اند غلبه کنند و آن‌ها را تشویق کنند و بهتر شوند. در واقع فیزیوتراپیست ها مربیان بدن انسان هستند. فیزیوتراپیست باید بتواند به روش های درمانی زیر مسلط باشد.
• Therapeutic Practice
• Electrotherapy
• Basic Motor Skills of Children with Disabilities
• Pain Therapy
• Medical Recovery
• Kinesiology
همچنین می تواند در مراکز متنوع و مختلفی مشغول به کار گردد مراکزی همچون بیمارستان ها کلینیک های خصوصی و ورزشی مدارس ویژه مراکز اجتماعی خانه های پرستاری و ...
تمرکز فیزیوتراپی بر حرکات بدن است. فیزیوتراپی یک بخش مهم از مراقبت‌های بهداشتی در هر زمینه پزشکی است و براساس علوم پزشکی است. فیزیوتراپی در ارتقا سلامت و پیش‌گیری، درمان و توان‌بخشی افراد ناتوان از حرکت بر اثر حوادث گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دوره های فاخهوخشوله اتریش این برنامه، اصول تئوری فیزیوتراپی و پزشکی را با موضوعات درمانی عملی ترکیب می‌کند.
برای دوره های مقطع کارشناسی دانشجویان ایرانی باید بتواند 180 واحد را با شهریه 727 یورو پرداخت نماید. علاوه بر این که باید مدرک زبان خود را تا سطح C1 آلمانی داشته باشند.
این دوره تحصیلی مناسب چه افرادی است؟
این دوره ها برای افرادی است که به پزشکی، علوم حرکتی، آموزش و روانشناسی علاقه دارند و می‌خواهند بدانند که بدن چطور حرکت می‌کند و چگونه می‌توانند بر آن تاثیر بگذارند. اگر شما به این دوره تحصیلی علاقه مندید یادخواهید گرفت تا با افراد با تمام سنین و با احترام، قدردانی و همدردی و با تمرکز بر اهداف سلامتیشان رفتار کنید. شما مهارت‌های اجتماعی، عملی و فیزیکی خود را در زمینه بررسی و درمان و نیز ارتقای سلامتی اعمال می‌کنید. شما قادر به بررسی دقیق و رویکرد ساختاریافته برای مثال تجزیه و تحلیل حرکات خواهید شد و شما از کار مستقل و مسئولانه با افراد لذت می‌برید، می توانید به آن‌ها مشاوره بدهید و آن‌ها را درمان کنید.

این دوره تحصیلی چه چیزی را ارائه می دهد؟
فاخهوخشوله اتریش در حال حاضر بزرگ‌ترین دانشگاه علوم کاربردی برای سلامت در اتریش است. پس از ایجاد چارچوب قانونی در سال ۲۰۰۶ پردیس FH وین (فاخهوخشوله) اولین دوره لیسانس فیزیوتراپی را در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد. کمی بعد، اولین برنامه‌های کارشناسی‌ارشد آن هم در وزارت بهداشت به راه افتاد. امروزه پردیس FH وین شبکه بزرگی از متخصصین را برای تحصیل در اتریش در اختیار دارد. یک شریک مهم در زمینه‌های آموزش، تحقیق و توسعه، انجمن بیمارستان وین (KAV) است. همچنین این دانشگاه همکاری نزدیکی با انجمن تخصصی ارتوپدی اتریش دارد. همایشهای خاص مختلف به طور منظم در پردیس اصلی دانشگاه برگزار می‌شوند. دانشجویان از زیرساخت مدرن دانشگاه سود می‌برند. همچنین دانشگاه شامل اتاق‌های عملکرد متعددی است. آزمایشگاه های اختصاصی ارتوپدی، آزمایشگاه حرکتی که در آن با صفحات نیرو و دوربین، و تحلیل سه‌بعدی حرکات دانشجویان را قادر می‌سازد تا درک بهتری از اختلالات حرکتی به دست آورند. اندازه‌گیری‌ها با استفاده از الکترودهای سیم متصل به بدن ثبت می‌شوند. علاوه بر این، شما هم چنین فرصتی برای پیوستن به یک جامعه حرفه‌ای میان رشته‌ای را نیز در اختیار خواهید داشت. پتانسیل زیادی در پروژه‌های تحقیقاتی در موضوعات مشترک خدمات بهداشت، فن‌آوری و خدمات اجتماعی وجود دارد.

شرایط پذیرش
صلاحیت ورودی آموزش عالی:
گواهی پایان دوره دبیرستان
گواهی فنی حرفه ای یا کارورزی (Berufsreifeprufung)
بررسی صلاحیت ورودی دانشگاه (Studienberechtigungsprufung)
صلاحیت حرفه‌ای مربوطه با آزمون‌های کمکی
تست‌های مهارت اضافی:
دوره کمک‌های اولیه حداقل ۱۶ ساعت در سال گذشته
گواهی عدم سو پیشینه
مدرک سلامت پزشکی

فرآیند انتخاب
فرآیند انتخاب یک فرآیند چند سطحی است. هدف از برگزاری این تست ها ارزیابی علمی و عملی متقاضی تحصیل می باشد.
معیارها
معیارهای پذیرش صرفا براساس عملکرد هستند.
ملیت متقاضی هیچ تاثیری بر تصمیم گیری برای انتخاب او ندارد.
الزامات پذیرش باید در همه موارد برآورده شود.
تمام مدارک مورد نیاز باید به موقع ارایه شود.

ضریب نمرات متقاضیان براساس سیستم زیر ارزیابی می‌شوند:
آزمون تناسب کاربردی (۴۰ %)
مصاحبه برای انتخاب (۴۰ %)
میانگین نمرات دوره دبیرستان (۲۰ %)

کمیته انتخاب (که شامل افراد دیگر، رئیس بخش علمی و نمایندگان کارکنان آموزشی و برخی از دانش جویان گذشته) است، متقاضیانی را انتخاب می کند که بیش‌ترین نمره را در این آزمایش‌ها کسب کرده‌اند.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/