رشته علوم ارتباطات در اتریش

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15:25   0 نظر    بازدید

رشته علوم ارتباطات در اتریش:

علوم ارتباطی به روان شناسی،جامعه شناسی،علوم سیاسی و زمینه های دیگر مربوط می شود که رفتار انسان و تکامل آن را مورد بررسی قرار می دهد. در واحدهای عملی این رشته تمرکز بیشتر بر فن آوری های رسانه های جمعی است به طوریکه فارغ التحصیلان می توانند در بخش روابط عمومی، رسانه های آنلاین، روزنامه نگاری و حتی صنعت تبلیغات به صورت حرفه ای فعالیت کنند.

طول دوره در این رشته در دپارتمان علوم ارتباطات در دانشکده فرهنگ و علوم ارتباطات در زالتسبورگ در مقطع کارشناسی شامل 6 ترم( 180 واحد درسی) و در مقطع کارشناسی ارشد 4 ترم( 120 واحد درسی) می باشد.هزینه تحصیل در این رشته در دانشگاه های اتریش 724 یورو بوده ، زبان آموزش آلمانی و سطح زبان موردنیاز برای اخذ پذیرش A2 و برای ادامه تحصیل در این کشور B2 می باشد. همچنین برای پذیرش در دو مقطع کارشناسی و ارشد گذراندن آزمون ورودی الزامی می باشد. ناگفته نماند پس از گذراندن آزمون ورودی نیازی به ارائه مدارک دیگری نیست و به محض دریافت گواهی آمادگی دانشجو برای قرارگیری در دوره( مقطع کارشناسی و مقطع کارشناسی ارشد) یک ایمیل به دانشجو ارسال خواهد شد.

در دوره کارشناسی دانشجویان با نظریات، تحلیل های تجربی و منابع علمی ارتباط و رسانه در ارتباط با جامعه، اقتصاد، فرهنگ و سیاست سروکار دارند.علاوه بر این دانشجویان مهارت ها و تکنیک های ابتدایی تحقیقات و نظریه های علمی را به دست آورده و بینش خود را در زمینه های تحقیقاتی مختلف علوم ارتباطی از جمله( ارتباطات صوتی-دیداری و آنلاین،روزنامه نگاری و ارتباطات سازمانی، ارتباطات بین فرهنگی،ارتباطات رسانه ای،تبلیغات و بازاریابی) افزایش می دهند.

تمرکز در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد بر روی تحقیقات دانشگاهی است . فارغ التحصیلان در این رشته شیوه های لازم در زمینه علوم ارتباطی را برای تجزیه و تحلیل مسائل پیچیده،دستیابی به دانش عمیق تر از فرایند های اجتماعی و فرهنگی و درک فرایند های مفهوم رسانه ای به دست خواهند آورد.فارغ التحصیلان این رشته در زمینه های متفاوتی از جمله : ارتباطات صوتی-تصویری(فیلم-تلویزیون و...)، ارتباطات رسانه ای اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی و ...به فعالیت حرفه ای مشغول می شوند.

در دانشگاه وین اتریش در این رشته در مقطع کارشناسی و در مقطع کارشناسی ارشد بر رسانه و سیاست و ارتباطات استراتژیک به عنوان محور اصلی و مهم برای کاربردی کردن دانش دانشجویان و استفاده از آن برای انجام فعالیت های حرفه ای استفاده می شود.همچنین اساتید در علوم ارتباطی به دانشجویان درک بهتری از فرایندهای ارتباطی در سطح فردی،سازمانی و اجتماعی به دست می دهد.این رشته رفتار انسانی را از نقطه نظر علمی مشاهده کرده و بر ارتباط غیرکلامی و بین فرهنگی و مطالعات تئوریکال تمرکز دارد.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/