رشته فلسفه و اخلاق در اتریش

رشته فلسفه و اخلاق در اتریش

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15:25   0 نظر    بازدید

رشته فلسفه و اخلاق در دانشگاه های اتریش:

اخلاق جزئی از فلسفه است که ارزش‌های بنیادین و نظام‌های اخلاقی را تجزیه و تحلیل می‌کند که معمولاً به دو قسمت تقسیم می‌شود: (اخلاق کاربردی)؛ اصول اخلاقی هنجاری ( آنچه که اصول اخلاقی باید مورد استفاده قرار گیرد) و فرا اصول اخلاقی (مطالعه طبیعت حقایق اخلاقی) که در هدایت درست بسیاری از فعالیت‌های حرفه‌ای مانند اخلاقیات پزشکی، اخلاقیات محیطی و اخلاق تجاری دست دارد.

هدف از فلسفه و اخلاق بررسی مشکلات انسانی مربوط به وجود، دانش و ارزش‌های اخلاقی است که رفتار فرد را اداره می‌کنند. این مشکلات براساس استدلال منطقی با استفاده از روش‌های سیستماتیک در نظر گرفته می‌شوند. فلسفه برای بدست آوردن دانش از طریق ابزارهای منطقی در مورد مسایلی که برای تحقیقات تجربی دشوار است، تلاش می‌کند. این حوزه مطالعاتی سه زمینه اصلی دارد: فلسفه طبیعی، فلسفه اخلاقی و فلسفه مابعدالطبیعه.

رشته‌ فلسفه بسیاری از شاخه‌های دیگر از جمله معرفت‌ شناسی، منطق، متافیزیک، زیبایی‌شناسی و فلسفه زبان، فلسفه، فلسفه ذهن، فلسفه دین و فلسفه علم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در این رشته در دانشگاه وین اتریش در مقطع کارشناسی 180 واحد درسی در طی 6 ترم به دانشجویان ارائه می شود( 15 واحد اختیاری است). زبان تحصیل آلمانی بوده و سطح زبان مورد نیاز برای پذیرش A2 و برای ادامه تحصیل C1 می باشد.ارائه گواهی زبان نیز الزامی است. در این رشته در دانشگاه وین نیازی به ارائه آزمون ورودی نیست. دروسی چون : هستی شناسی ،Phenomenology، نظریه استدلال، متافیزیک و اخلاق تدریس می شود. هزینه تحصیل در این رشته تقریباً رایگان بوده و 724 یورو می باشد. مضاف برآنکه در سال گذشته در این مقطع دانشگاه وین 81 دانش آموخته داشته است.

در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته 120 واحددرسی در طول 4 ترم به دانشجویان ارائه می شود. زبان تحصیل آلمانی بوده و سطح زبان موردنیاز برای پذیرش A2 و برای ادامه تحصیل B2 است و همچون مقطع کارشناسی ارائه گواهی زبان نیز الزامی است و نیازی به ارائه آزمون ورودی نیست. دانشجویان در این رشته با مباحثی همچون اخلاق، دانش، حقیقت، ادراک و متافیزیک آشنا می شوند. در سال گذشته دانشگاه وین اتریش در این رشته و در این مقطع 24 دانش آموخته داشته است.

برنامه کارشناسی ارشد شامل ماژول های اجباری و ماژول های پیشرفته در زمینه های زیر است: ذهن - زبان جهانی؛ عمل - جامعه - فرهنگ؛ معرفت شناسی ، فلسفه علم ، فلسفه فناوری و فلسفه رسانه؛ متافیزیک / هستی شناسی ، پدیدارشناسی ، فلسفه ذهن؛ فلسفه زبان / هرمنوتیک ، منطق؛ اخلاق / اخلاق کاربردی ، فلسفه سیاسی ، فلسفه اجتماعی؛ زیبایی شناسی ، فلسفه فرهنگ ، فلسفه / فلسفه بین فرهنگی در جهان ؛ پروژه ها و تحقیقات. علاوه بر این ، دانشجویان باید پایان نامه کارشناسی ارشد و آزمون مرتبط با آن را ارائه دهند.

این رشته در دانشگاه فلسفه و تاریخ دانشگاه اینسبورگ در مقطع کارشناسی 6 ترم بوده و 180 واحد درسی به دانشجویان ارائه می شود.زبان تحصیل آلمانی بوده و برای اخذ پذیرش داشتن سطح A2 و برای ادامه تحصیل سطح B2 الزامی است و ارائه گواهی زبان نیز از ملزومات تحصیل در این دانشگاه است. هزینه تحصیل نیز تقریبا رایگان بوده و 724 یورو می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد نیز در این دانشگاه 120 واحد درسی در طول 4 ترم به دانشجویان ارائه می شود.زبان تحصیل آلمانی بوده و برای اخذ پذیرش A2 و برای ادامه تحصیل B2 می باشد و همچون مقطع کارشناسی ارائه گواهی زبان الزامی است.

دانشگاه سالزبورگ یک دوره دو ساله از رشته فلسفه را ارائه می دهد. دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی و آلمانی است : 50% به زبان آلمانی و 50% به زبان انگلیسی تدریس می شود. تزهای کارشناسی ارشد ممکن است به زبان انگلیسی یا آلمانی نوشته شوند. دوره کارشناسی ارشد در طول دو سال (4 ترم) و 120 واحد درسی به دانشجویان ارائه می شود و سه ترم اول(semester) بر سمینارها، سخنرانی ها و... و ترم پایانی بر نگارش پایان نامه تمرکز دارد. برای پذیرش در این دانشگاه دانشجویان باید مدرک کارشناسی را از یک موسسه داخلی یا خارجی یا موسسات آموزشی پس از دبیرستان تکمیل کرده باشند.

دانشجویان باید گواهی مدرک زبان انگلیسی سطح C1 (آیلتس 7.5 ) و زبان آلمانی سطح B2 را ارائه دهند. نرخ شهریه برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان است و برای دانشجویان غیرعضو اتحادیه اروپا 724 یورو است.

گرایش های مختلف رشته فلسفه در از خارج کشور

منطق: جملات منطقی از جمله مواردی هستند که احساسات را بر اساس واقعیت در افراد ایجاد می کنند. منطق فلسفی یکی از ابعاد فلسفه می باشد. به طور نظامند بحث در مورد استدلال ها به منظور صحت چیزهایی که مشاهده می کنیم، مشروع بودن آنان و ترک حواشی ها به دلیل وجود خطا ها می باشد. این شاخه از فلسفه، اهمیت بسیاری در گردآوری موضوعات دیگری مانند : ریاضیات و علوم رایانه ای دارد.

اخلاق: علم اخلاق به چگونگی رفتار با دیگران مربوط می شود. علم اخلاق مفهومیست که افراد نسبت به آن حریص می باشند. اخلاق فلسفی با گرفتن تصمیم درست یا نادرست در موقعیت های اجتماعی خاص سر و کار دارد. این علم بر پایه قضاوت استوار است و راهیست که از طریق آن امکان دسترسی به مفاهیم اخلاقی صحیح امکان پذیر می باشد. این علم در واقع نگرشی بر درک مفهوم ماهیت اخلاق و قضاوت های اخلاقی بر اساس منشا آن می باشد.

فلسفه سیاسی: این شاخه از علم فلسفه با بهترین روش ها برای ساماندهی جامعه، اهداف جمعی و تعیین قوانینی که افراد میبایست برای رسیدن به اهداف در نظر داشته باشند نیز سر و کار دارد. ناگفته نماند که اینان از جمله مواردی هستند که تمامی افراد با آن موافق نیستند و این مسائل تنها برای افرادی که از شرکت در بحث ها لذت می برند صدق می کند. این شاخه از علم فلسفه به دلیل قابلیت توجیه در استدلال منحصر به فرد می باشد.

متا فیزیک: علم متافیزیک، به عنوان یکی از شاخه های انتزاعی علم فلسفه محسوب می شود که با طبیعت بنیادین و شرح واقعیت ها سر و کار دارد. همچنین این علم به صورت گسترده ای با مفاهیمی که قابلیت توصیف حقایق عینی را ندارند نیز سر و کار دارد. ناگفته نماند که علم متا فیزیک به عنوان یک موضوع بسیار مهم پیش روی فیلسوفان قرار دارد، چرا که این علم بسیار چالش بر انگیز است و بی انتها ترین مباحث تاریخی و فلسفی را به تصویر می کشد.

معرفت شناسی: این علم از دیگر موارد انتزاعی می باشد؛ که با ماهیت دانش، منشا، ساختار، توصیف و از همه مهم تر محدودیت های آن سر و کار دارد. همانند علم متا فیزیک، این علم شاخه ای از علم فلسفه می باشد که به تفکراتی عمیق و یافتن راه حل های بسیار عالی در خصوص دنبال کردن فلسفه آکادمی و دیگر روش های جذاب می پردازد.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/