رشته فیزیک در اتریش

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15:48   0 نظر    بازدید

فیزیک یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های دانشگاهی می‌باشد که زیرمجموعه علوم طبیعی قرار می گیرد و بر روی تحقیقات تمرکز دارد. فیزیک یک رشته‌ی چالش برانگیز و رقابتی است که در طی مراحل مختلف آموزش تدریس می‌شود. پیشرفت در این حرفه نیاز به زمان و تمرکز قابل توجه در کلاس و آزمایشگاه دارد که در طی مراحل مختلف آموزش تدریس می‌شود. این رشته در درجه اول بر مکانیک کوانتومی، نسبیتی و نظریه میدان‌های کوانتومی متمرکز است. فیزیک به توضیح پدیده‌هایی که مردم مشاهده می‌کنند و تجربه می‌کنند می پردازد و از طریق کشفیات خود تاثیرات قدرتمندی بر ریاضیات، فلسفه، زمین‌شناسی و مهندسی دارد. بشریت تعدادی از بزرگ‌ترین کشفیات جامعه مدرن را مدیون تحولات در علم فیزیک است که منجر به ایجاد لیزرها، تلویزیون، رادیو، کامپیوتر، DNA یا علوم هسته‌ای شده است.


گرایش های رشته فیزیک

گستردگی مباحث رشته‌ی فیزیک موجب شده تا در مقاطع تحصیلات تکمیلی، گرایش های این رشته نیز بسیار متنوع باشد. وبسایت Edurank لیستی از معروف‌ترین گرایش‌های رشته فیزیک در اتریش تهیه کرده است که متقاضیان تحصیلی رشته‌ی فیزیک در اتریش می‌توانند از میان آن‌ها گرایش مورد نظر خود را برای تحصیل در این کشور انتخاب نمایند.

زیرشاخه‌های رشته‌ی فیزیک در اتریش

تعداد دانشگاه‌ها

گرایش‌های تحصیل رشته‌ی فیزیک در اتریش

20

مهندسی آکوستیک

Acoustical Engineering

1

12

اختر زیست‌شناسی

Astrobiology

2

11

فیزیک اتمی و مولکولی

Atomic and Molecular physics

3

14

فیزیک ماده چگال

Condensed Matter Physics

4

11

فیزیک پزشکی

Medical Physics

5

17

فیزیک هسته‌ای

Nuclear Physics

6

32

فیزیک کوآنتوم

Quantum and Particle Physics

7

7

فیزیک کاربردی/ مهندسی

Applied/Engineering Physics

8

20

فیزیک نجومی و ستاره‌شناسی

Astrophysics and Astronomy

9

14

زیست‌فیزیک

Biophysics

10

30

علوم مواد

Materials Science

11

20

فناوری نانو

Nanotechnology

12

26

مهندسی روشنایی

Optical Engineering

13

10

فیزیک نظری

Theoretical Physics

14



شرایط تحصیل‌ فیزیک در مقطع کارشناسی

دانشجویان در مقطع کارشناسی (کارشناسی علوم BSC) ملزم به گذراندن 180 واحد درسی در طول 6 ترم هستند. دروسی چون مکانیک کوانتومی، نظریه نسبیت، ترمودینامیک، فیزیک حالت جامد و اسپکتروسکوپی در واحد‌های درسی دانشجویان فیزیک در مقطع کارشناسی می‌باشد. برای ورود به این رشته در مقطع کارشناسی نیازی به ارائه آزمون ورودی نیست و زبان موردنیاز جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی حداقل سطح C1 زبان آلمانی می‌باشد. درسال گذشته نیز 75دانشجو از دانشگاه وین اتریش در این رشته فارغ التحصیل شدند.

-

کارشناسی رشته‌ی فیزیک در دانشگاه وین

طول دوره

6 ترم – 180 واحد

زبان تحصیل

آلمانی - انگلیسی

حداقل نمره‌ی موردنیاز

C1

آزمون ورودی

ندارد

تعداد دانشجویان

1.022

تعداد فارغ‌التحصیلان سال گذشته

75


شرایط تحصیل‌ فیزیک در مقطع کارشناسی‌ارشد

متقاضیان رشته‌ی فیزیک در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه وین می‌بایست 4 ترم و 120 واحد درسی را بگذرانند. دانشجویان در این مقطع، دروس تخصصی چون نورشناسی کوانتومی، فیزیک حالت جامد، فیزیک isotope، فیزیک گرانشی و فیزیک مواد را مورد مطالعه قرار می‌دهند. در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد(Mphys) یا کارشناسی ارشد علوم (MSci) نیازی به ارائه آزمون ورودی نیست. سطح زبان موردنیاز برای تحصیل در این رشته برای اخذ پذیرش C1 زبان آلمانی می‌باشد. درسال گذشته نیز 49 دانشجو از دانشگاه وین اتریش در این رشته فارغ التحصیل شدند.

-

کارشناسی‌ارشد رشته‌ی فیزیک دانشگاه وین

طول دوره

4 ترم – 120 واحد

زبان تحصیل

آلمانی - انگلیسی

حداقل نمره‌ی موردنیاز

C1

آزمون ورودی

ندارد

تعداد دانشجویان

308

تعداد فارغ‌التحصیلان سال گذشته

49


شهریه‌ی تحصیل در رشته‌ی فیزیک در دانشگاه وین اتریش در مقاطع کارشناسی و ارشد برای دانشجویان بومی و برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا معادل 724 یورو می‌باشد که این مقدار از سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر و مقرون بصرفه می‌باشد.

دانشگاه وین اتریش در رشته های فیزیک تجربی، فیزیک نظری و فیزیک محاسباتی اقدام به ارائه بورسیه در مقطع Phd می کند. مدت زمان پوشش بورسیه در این دانشگاه 36 ماه است.

در حال حاضر 71% از فارغ التحصیلان رشته‌ی فیزیک در دانشگاه‌های اتریش استخدام شده‌اند و در بخش تحقیقات و توسعه (غیردانشگاهی) کار می کنند.


برترین دانشگاه‌های اتریش برای تحصیل در رشته‌ی فیزیک

در زیر لیستی از برترین دانشگاه‌های اتریش که براساس عملکرد پژوهشی و تحقیقاتی آنها در رشته‌ی فیزیک رتبه‌های بالایی کسب کردند، آورده شده است. نموداری از 12 میلیون استناد دریافت شده از 507 هزار مقاله‌ی دانشگاهی، توسط 34 دانشگاه اتریش برای محاسبه‌ی رتبه بندی نشریات استفاده شد که برای تاریخ انتشار تنظیم و به امتیازات نهایی آنها اضافه شد.

نام دانشگاه

رتبه کشوری

در اروپا

رتبه جهانی

ضریب پذیرش

1

دانشگاه تئو وین

3

29

127

24%

2

دانشگاه وین

1

22

97

28%

3

دانشگاه اینسبروک

2

113

300

27%

4

دانشگاه فنی گراتس

6

205

529

32%

5

دانشگاه گراتس

4

172

416

13%

6

دانشگاه یوهانس کپلرلینس

7

250

623

56%

7

دانشگاه پزشکی وین

5

177

432

9%

8

دانشگاه لئوبن

14

520

1457

38%

9

دانشگاه بوکو وین

8

292

733

41%

10

دانشگاه سالزبورگ

9

328

851

54%


-

بهترین شهرها برای تحصیل رشته‌ی فیزیک در اتریش، شهرهای وین، اینسبروک، گراتس و لینس می‌باشد که بر اساس تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رتبه‌های آنها در سطح کشور و جهان است. برای بررسی اطلاعات بیشتر و سایر رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته‌ی زیست‌شناسی در اتریش به صفحه‌ی پیوست شده در سایت edurank مراجعه کنید.


مدارک لازم جهت اخذ پذیرش رشته‌ی فیزیک

  • مدارک هویتی اعم از شناسنامه، کارت ملی و غیره
  • کپی پاسپورت معتبر به همراه عکس پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی مقاطع پیشین در رشته فیزیک و یا رشته‌های مرتبط
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی با نمره‌ی موردقبول دانشگاه (بسته به دانشگاه موردنظر)
  • رزومه‌ و سوابق تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه نامه
  • پرووپوزال تحقیقاتی
  • قبولی در مصاحبه حضوری در اتریش

رشته‌های مرتبط با فیزیک

  • ریاضیات
  • شیمی
  • ریاضیات کاربردی
  • زیست‌شناسی
  • علوم فضایی
  • ستاره‌شناسی
  • بیوتکنولوژی
  • علوم طبیعی
  • ریاضیات مالی
  • میکروبیولوژی
  • علوم ملکولی
  • عصب‌شناسی
  • آمار

اگر شما هم از متقاضیان تحصیل در رشته‌ی فیزیک و گرایش‌های متنوع این رشته‌ی تحصیلی در کشور اتریش هستید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مؤسسه دانش پژوهان اورانوس تماس گرفته و بسته به رشته مورد نظر خود برای تحصیل در اتریش مشاوره ای رایگان دریافت نمائید. کارشناسان با توجه به سوابق تحصیلی شما، شما را در انتخاب رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه مناسب راهنمایی کرده و در تمامی مراحل این پروسه‌ی دشوار، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اتریش همراه شما خواهند بود.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/