رشته علوم سیاسی در اتریش

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15:59   0 نظر    بازدید

تحصیل در رشته علوم سیاسی در اتریش

این رشته بر تجزیه و تحلیل سیاست در اشکال مختلف تمرکز داشته و با سیاست به عنوان یک موسسه( مثلا دولت و یا نهادهایی مانند آن)، به عنوان محتوا( یعنی نتایج تصمیم گیری های سیاسی در حوزه هایی مانند مهاجرت و سیاست زیست محیطی و....) و به عنوان یک فرایند (مانند انتخابات یا فرایندهای قانون گذاری) برخورد می شود. هدف از آموزش ارائه یک درک اساسی از اصول سیاست از سطح محلی به جهانی و ابزارهای تحلیل نظری و روش شناسی مختلف است. علاوه بر این چگونگی برخورد با پدیده های سیاسی و بافت اجتماعی و اقتصادی آموزش داده می شود.

در مقطع کارشناسی در این رشته در دانشگاه وین اتریش 180 واحد درسی در طول 6 ترم به دانشجویان ارائه می شود( 30 واحد نیز اختیاری می باشد). زبان تحصیل آلمانی بوده و سطح زبان موردنیاز برای اخذ پذیرشA2 و برای ادامه تحصیل C1 بوده و ارائه گواهی تسلط بر زبان الزامی است. دانشگاه وین در این رشته 3.625 دانشجو را پذیرش کرده و 298 دانشجو در سال گذشته از این دانشگاه در این رشته و مقطع فارغ التحصیل شده اند.

دانشجویان در طی تحصیل با مباحثی چون : جهانی شدن، نظام سیاسی و دموکراسی آشنا می شوند.

رشته علوم سیاسی ، فرایندهای سیاسی ، بحران ها و تغییرات را به عنوان یک چالش مستمر برای گفتمان دانشگاهی و تدوین راه حل های مربوط به مسائل سیاسی می داند. بنابراین ، این برنامه کارشناسی ارشد برای تجهیز دانشجویان به صلاحیت ها در تجزیه و تحلیل و شکل دادن به رشته علوم سیاسی است. دانشجویان کارشناسی ارشد علوم سیاسی؛ در تفکر تحلیلی مهارتهایی را کسب می کنند و توانایی ارائه یافته های آکادمیک را به صورت شفاهی یا کتبی ، داشته، قدرت سازماندهی و همکاری در زمینه های سیاسی ، اداری و سازمانی را داشته و برای پیشرفت و توسعه راه حل های کاربردی نیز ارائه می دهند.

در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته در دانشگاه وین 120 واحددرسی در طی 4 ترم به دانشجویان ارائه می شود. زبان تحصیل آلمانی بوده و سطح زبان موردنیاز برای اخذ پذیرش A2 و برای ادامه تحصیل C1 به همراه ارائه گواهی تسلط بر زبان الزامی است. در این مقطع نیازی به ارائه آزمون ورودی نیست. دانشگاه وین در این مقطع 1.045 دانشجو را پذیرش کرده و 89 دانشجو در سال گذشته از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

در این مقطع دانشجویان با مباحثی چون: جنسیت، Europeanisation، ایدئولوژی و مهاجرت آشنا می شوند.

74% از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در این رشته در مشاغل مرتبط با رشته خود استخدام شده اند و ماهیانه € 2.774 درآمد دارند. 18% از فارغ التحصیلان نیز در مشاغل دولتی به کارگمارده شدند.

دردانشکده فرهنگ و علوم اجتماعی دانشگاه سالزبورگ در مقطع کارشناسی180 واحد درسی در طول 6 ترم به دانشجویان ارائه می شود؛ زبان تحصیل آلمانی بوده و سطح زبان موردنیاز برای اخذ پذیرش A2 و برای ادامه تحصیل B2 می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/