رشته تاریخ در اتریش

تاریخ اتریش,تحصیل در اتریش,تحصیل رشته تاریخ در اتریش

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 09:43   0 نظر    بازدید

تحصیل رشته تاریخ در اتریش

تحصیل رشته تاریخ در اتریش - دانش پژوهان اورانوستاریخ به مجموعه‌ای از رویدادهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در طی زمان گفته می‌شود که در زندگی انسان‌ها و از زمان خلقت آنها تا کنون رخ داده است. این رویدادها شامل اموری چون رفتارها و دستاوردهای مادی و معنوی بشر و به کل هر آنچه که از گذشته تا به حال گفته شده، اندیشیده شده و عمل کرده‌اند می‌باشد. ویلیام هنری والش تاریخ را بازگو کردن کلیه اعمال گذشته انسان می‌داند. به طوری که نه در تنها در جریان وقایع قرار می‌گیریم، بلکه علت وقوع آن حوادث و تأثیرات آن بر زمان حال را درک خواهیم کرد.

تحصیل در رشته تاریخ نیز به دنبال درک رابطه میان گذشته، حال و آینده است. تاریخ یکی از مهمترین رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی می‌باشد که با مطالعه و تحلیل رویدادها، فرهنگ‌ها، اجتماعات و انسان‌ها در گذشته، به ما کمک می‌کند تا بیشترین و بهترین شناخت را از جامعه و فرهنگ خود داشته باشیم. رشته‌ی تاریخ را در زیرگروهی از علوم انسانی و علوم اجتماعی قرار داده‌اند، به همین دلیل می‌توان آن را پلی میان این دو شاخه تلقی کرد. زیرا روش‌های مطالعاتی مختلف آن از هر دو شاخه گرفته شده است.

اتریش یکی از کشورهایی است که تاریخ غنی و پرافتخاری دارد و به عنوان یکی از مقاصد مهم تحصیلی و تحقیقاتی در حوزه تاریخ شناخته می‌شود. تحصیل رشته تاریخ در اتریش، فرصتی عالی برای مطالعه‌‌ی جامع و تخصصی تاریخ و فرهنگ این کشور و همچنین اروپا فراهم می‌آورد. تحصیل رشته تاریخ در اتریش برای دانشجویان این امکان را می‌دهد تا دانش خود را در حوزه‌های مختلف تاریخ اعم از تاریخ هنر، تاریخ اقتصاد، سیاست و اجتماع کشور ارتقا دهند و تحقیقات خود را در زمینه موضوعات تاریخی گسترش دهند.


گرایش‌های رشته تاریخ در دانشگاه وین اتریش

گرایشهای رشته تاریخ در اتریش - دانش پژوهان اورانوس

تاریخ فرهنگی

Cultural History

تاریخ اقتصادی

Economic History

تاریخ سیاسی

Political History

تاریخ هنر

History of Arts

تاریخ جهان

World History


تاریخ فرهنگی (Cultural History)

تاریخ فرهنگی رویکرد‌های انسان‌شناسی و تاریخی را با توجه به تفاسیر و سنت‌های فرهنگی مردمی و تجربه تاریخی ترکیب می‌کند. محققان مطالعات فرهنگی اغلب بر چگونگی ارتباط یک پدیده خاص با مسائل ایدئولوژی، ملیت، نژاد، طبقه اجتماعی و یا جنسیت متمرکز هستند. تاریخ فرهنگی دانشی است میان رشته‌ای که از علوم مربوط به فرهنگ شامل تاریخ، انسان‌ شناسی، جامعه ‌شناسی، مطالعات فرهنگی، همراه با تاریخ استفاده می‌کند. در میان شاخه‌‌‌های مختلف علوم انسانی، تاریخ فرهنگی بیشترین نزدیکی و مرز مشترک را با جامعه‌ شناسی، تاریخ و مطالعات فرهنگی دارد. اما در تاریخ فرهنگی، بیشترین توجه بر اجزای فرهنگی است. نکته دیگر این است که اصطلاح تاریخ فرهنگ ناظر است به سیر شکل‌گیری، تحول، تکامل و دگرگونی فرهنگ و در واقع، نوعی شناخت توصیفی. نگاه تاریخ فرهنگ، بیش از هرچیز نگاهی سنتی یا کلاسیک به فرهنگ است که در آن هرگز رابطه‌ علت و معلولی جستجو نمی‌شود. این نگاه در صدد تبیین فرهنگ نیست بلکه صرفاً از منظر تاریخ به پدیده‌ فرهنگ می‌نگرد. همان‌طور که از این منظر به سایر پدیده‌هایی چون خانواده، دین، تکنولوژی، دولت و حکومت نگاه می‌کند. حاصل این منظر و نگاه نیز پیدایش گونه‌های مختلفی از تاریخ چون تاریخ خانواده، تاریخ دین، تاریخ تکنولوژی، تاریخ دولت، تاریخ حکومت و ... است.


تاریخ اقتصادی (Economic History)

تاریخ اقتصاد مطالعه اقتصاد و پدیده‌های اقتصادی در گذشته است. بررسی تاریخ اقتصاد با ترکیبی از روش‌‌های تاریخی، آماری و با به کار بردن اقتصاد کاربردی در اتفاقات تاریخی و نهاد‌های اجتماعی انجام می‌گیرد. این موضوع دربرگیرنده تاریخ بازرگانی و مالی بوده و با موضوعات تاریخ اجتماعی، جمعیت‌ شناسی تاریخی و تاریخ نیروی کار هم‌پوشانی دارد. روبرو شدن با تاریخ اقتصاد به عنوان یک رشته دانشگاهی گسسته برای سال‌های بسیاری، مسئله‌ای بحث‌ برانگیز بوده ‌است. در سال‌های گذشته میان دو جنگ جهانی، مدرسه اقتصاد (LSE) و دانشگاه کمبریج اختلافات بسیاری بر سر جدا کردن دو رشته اقتصاد و تاریخ اقتصاد داشتند. اقتصاددانان کمبریج بر این باور بودند که اقتصاد کلی، تاریخ اقتصاد را دربرمی‌گیرد و این دو رشته نباید از یکدیگر جدا باشند. این در حالی بود که اقتصاددانان مدرسه اقتصاد LSE در این عقیده بودند که تاریخ اقتصاد خود دارای دوره، آموزش و تحقیق منحصربه ‌فردی از رشته اصلی اقتصاد است و می‌بایست که رشته منحصر به ‌فردی باشد. تاریخ اقتصادی جدید اشاره به استفاده سیستماتیک از تئوری‌های اقتصادی یا تکنیک‌های اقتصاد ‌سنجی به منظور مطالعه تاریخ اقتصادی دارد. به تعبیری دیگر؛ تاریخ اقتصادی مطالعه جنبه‌های اقتصادی جوامع در گذشته؛ تاریخچه استفاده اقتصادی از منابع ؛ زمین، کار و سرمایه؛ یا بررسی عملکرد گذشته اقتصاد می‌باشد.


تاریخ سیاسی (Political history)

تاریخ سیاسی روایت و تجزیه و تحلیل رویدادهای سیاسی، ایده‌ها، جنبش‌‌ها، ارگان‌‌های دولتی، رای‌‌دهندگان، احزاب و رهبران است. این رشته با زمینه‌‌های دیگر تاریخ، به ویژه تاریخ دیپلماتیک، و همچنین تاریخ قانون اساسی و تاریخ عمومی پیوند دارد. تاریخ سیاسی مطالعه ساختار و عملکرد قدرت در جوامع بزرگ است. با تمرکز بر نخبگان در قدرت، تأثیر آنان بر جامعه، بر واکنش توده پسند، و در روابط با نخبگان در سایر تاریخ اجتماعی، که عمدتاً بر اقدامات و شیوه زندگی مردم عادی تمرکز دارد. یا تاریخ مردم، که کار تاریخی از دیدگاه مردم عادی است. در معنای اول تاریخ یعنی مجموعه رویداد‌های مربوط به زمان گذشته؛ به معنای دوم تاریخ یعنی نوعی عمل یا تلاش برای شناختن همان مجموعه رویداد‌های متعلق به زمان گذشته. در کنار مفهوم تاریخ، تاریخ سیاسی یعنی شناخت تحولات مرتبط با قدرت سیاسی نهادینه که با اعمال زور سازمان یافته سروکار دارد.
اگر تاریخ سیاسی شناخت تحول قدرت سیاسی نهادینه تعریف شود و دولت عالی‌ترین مصداق نهادینه شدن قدرت سیاسی باشد می‌توان تاریخ سیاسی را تاریخ تحول قدرت سیاسی نهادینه در قالب دولت تعریف کرد. به عبارتی اگر موضوع تاریخ سیاسی بررسی دگرگونی قدرت سیاسی نهادینه در گذشته باشد و نهادینه شدن قدرت سیاسی هم در قالب دولت یا در ارتباط با دولت صورت بگیرد تاریخ سیاسی اساساً تاریخ تحول دولت خواهد بود.


تاریخ جهان (World History)

تاریخ جهان مجموعه وقایعی است که در طول زمان برای انسان ‌های روی کره زمین اتفاق افتاده‌است. تاریخ انسان باستان با اختراع خط آغاز شده که به صورت مستقل از یکدیگر، در بسیاری از نقاط زمین رخ داده‌ است و امکان ثبت و انتقال خاطرات و تجربیات بشری و راهی برای ارتباط با یکدیگر را فراهم ساخت تا زمینه‌ ساز رشد دانش شود. با این حال درک بهتر تاریخ بشری، نیازمند مراجعه به دوران ما قبل تاریخ است.
تاریخچه جهان معمولاً :

  • عهد عتیق: خاورمیانه باستانی، دوران کلاسیک حوضه دریای مدیترانه، چین و هند باستان تا حدود قرن ۶ میلادی
  • قرون وسطی: از قرن ۶ تا قرن ۱۵ میلادی
  • دوران پیش مدرن: که شامل رنسانس در اروپا بوده و از قرن ۱۶ تا حدود سال ۱۷۵۰ میلادی است.
  • عصر مدرن: از عصر روشنگری و انقلاب صنعتی اروپا در سال‌های ۱۷۵۰ تا کنون

-

گرایشهای رشته تاریخ در اتریش - دانش پژوهان اورانوس

-

در اروپا معمولاً سقوط امپراطوری روم (۴۷۶میلادی) به عنوان پایان دوره باستان و آغاز قرون وسطی در نظر گرفته می‌شود. هزار سال بعد، در اواسط قرن ۱۵ میلادی، اختراع یوهانس گوتنبرگ در صنعت چاپ مدرن انقلابی در ارتباطات به وجود آورد و کمک کرد تا قرون به پایان رسیده و رنسانس اروپا و انقلاب علمی پدید آیند. در قرن ۱۸، انباشت دانش و فناوری در اروپا به حدی رسید که جرقه ‌های انقلاب صنعتی زده شد.


مقطع کارشناسی رشته تاریخ در دانشگاه‌‎‌های اتریش

مقطع کارشناسی رشته تاریخ در دانشگاه‌های اتریش در 6 ترم و 180 واحد درسی (ECTS) ارائه می‌شود. همانطور که در مطالب قبلی گفته شد، برخی از دانشگاه‌های اتریش برای پذیرش دانشجویان در اکثر رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی برگزار می‌کنند. اما پذیرش رشته تاریخ در مقطع کارشناسی دانشگاه وین اتریش، آزمونی ندارد. زبان تدریس این رشته در دانشگاه‌های اتریش آلمانی می‌باشد و حداقل سطح زبان موردنیاز جهت اخذ پذیرش A2 و برای ادامه تحصیل C1 می‌باشد. سال گذشته حدود 142 نفر در مقطع کارشناسی رشته تاریخ دانشگاه وین فارغ‌التحصیل شدند و اکنون حدود 2037 نفر در مقطع کارشناسی رشته تاریخ دانشگاه وین مشغول تحصیل هستند.


مقطع کارشناسی ارشد رشته تاریخ در دانشگاه‌‎‌های اتریش

دانشجویان پس از اتمام مقطع کارشناسی رشته تاریخ می‌توانند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند. تحصیل در مقطع کارشناسی رشته تاریخ در دانشگاه‌های اتریش در 4 ترم و 120 واحد درسی (ECTS) ارائه می‌شود. در مقطع کارشناسی ارشد نیز در مقطع کارشناسی نیازی به ارائه آزمون ورودی نیست. رشته تاریخ در مقطع ارشد دانشگاه وین اتریش به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می‌شود. حداقل سطح زبان آلمانی موردنیاز پذیرش A2 و حداقل سطح زبان انگلیسی موردنیاز 6 آیلتس می‌باشد. سال گذشته حدود 32 نفر در مقطع کارشناسی ارشد رشته تاریخ از دانشگاه وین فارغ‌التحصیل شدند و اکنون حدود 410 نفر در مقطع کارشناسی ارشد رشته تاریخ در دانشگاه وین مشغول تحصیل هستند.


مقطع دکتری رشته تاریخ در دانشگاه‌‎‌های اتریش

تحصیل در مقطع دکترا یا PhD رشته تاریخ در اتریش نزدیک به 3 تا 4 سال (6 تا 8 ترم) به طول می‌انجامد. تحصیل در مقطع دکتری تاریخ 6 ترم و به مدت3 سال به طول می‌انجامد. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به طور مستقل، تحقیقات خود را که شامل تحقیقات بین‌المللی در یکی از حوزه‌های اصلی تاریخ و بحث انتقادی در مورد نتایج تحقیق می‌باشد، ارائه کنند. در این مقطع دانشجویان به مطالعه دورسی چون: تاریخچه دیجیتال، تاریخ علوم، تاریخ معاصر و تاریخ اقتصادی می پردازند.


مدارک مورد نیاز تحصیل رشته تاریخ دانشگاه‌های اتریش - دانش پژوهان اورانوسمدارک مورد نیاز تحصیل در رشته تاریخ دانشگاه‌های اتریش

مدارک موردنیاز برای تحصیل رشته تاریخ در دانشگاه‌های اتریش، بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه موردنظر متغیر خواهد بود، اما مدارکی که به طور عمومی برای پذیرش در این رشته نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • مدارک اثبات هویتی و ملیتی همراه با نسخه ای از شناسنامه و پاسپورت رسمی و عکس
  • کپی پاسپورت معتبر به همراه عکس پاسپورتی
  • درخواست برای پذیرش (فرم درخواست از دانشگاه)
  • قبولی دانشگاه سراسری در کشور مبدأ
  • الزامات عمومی ورود به دانشگاه اعم از مدرک دیپلم 12 ساله و یا معادل آن برای مقطع کارشناسی
  • مدرک لیسانس مرتبط برای مقطع کارشناسی ارشد
  • مدرک معتبر آزمون زبان آلمانی یا انگلیسی (با توجه به درخواست دانشگاه و مقطع موردنظر)
  • توصیه‌نامه (تعداد بر اساس درخواست دانشگاه)
  • انگیزه‌نامه
  • پرووپوزال تحقیقاتی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی تمکن مالی

اسناد ترجمه شده باید با نسخه اصلی همراه با تاییدیه سفارت و مهر دادگستری و وزارت خارجه ارائه شوند. همچنین تمام مدارک برای پذیرش به دانشگاه اتریش تا 1 سپتامبر برای ترم زمستان و 1 فوریه برای ترم تابستان باید ارائه شوند.

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا (non EU) و مناطق اقتصادی اروپا (non EEA) می‌بایست مدارک زیر را فراهم کنند:

  • معادل گواهی اتمام دوره متوسطه
  • گواهی صلاحیت‌های ویژه برای تحصیلات دانشگاهی به عنوان اثبات این مسئله که شما یک برنامه برای واجد شرایط بودن در کشور مبدا خود را دارید.

برترین دانشگاه‌های اتریش برای تحصیل در رشته‌ی تاریخ

در زیر لیستی از برترین دانشگاه‌های اتریش که براساس عملکرد پژوهشی و تحقیقاتی آنها در رشته‌ی تاریخ رتبه‌های بالایی کسب کردند، آورده شده است. در این جدول می‌توانید ده دانشگاه برتر اتریش در رشته‌ی تاریخ را به همراه رتبه‌ی این رشته در سطح کشور، اروپا و جهان را مشاهده می‌کنید. این جدول بر اساس 12 میلیون استناد دریافت شده از 507 هزار مقاله‌ی دانشگاهی، توسط 34 دانشگاه اتریش انجام شده است.

نام دانشگاه

نوع دانشگاه

رتبه کشوری

در اروپا

رتبه جهانی

ضریب پذیرش

1

دانشگاه وین

دولتی

1

54

165

28%

2

دانشگاه اینسبروک

دولتی

2

159

422

27%

3

دانشگاه گراتس

دولتی

4

254

656

13%

4

دانشگاه سالزبورگ

دولتی

9

262

669

54%

5

دانشگاه یوهانس کپلرلینس

دولتی

7

384

1030

56%

6

دانشگاه لئوبن

دولتی

14

670

2215

38%

7

دانشگاه دانوب کرمز

دولتی

15

837

3154

81%

8

آکادمی هنرهای زیبا وینا

دولتی

24

988

4017

24%

10

دانشگاه هنرهای کاربردی وینا

دولتی

23

1005

4114

9%

11

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وینا

دولتی

20

1026

4243

34%

13

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس

دولتی

27

1163

4943

38%

-

بهترین شهرها برای تحصیل رشته‌ی تاریخ در اتریش، شهرهای وین، اینسبروک، گراتس و سالزبورگ می‌باشد که بر اساس تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رتبه‌های آنها در سطح کشور و جهان است. برای بررسی اطلاعات بیشتر و سایر رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته‌ی معماری در اتریش به صفحه‌ی پیوست شده در سایت edurank مراجعه کنید.


شهریه تحصیل رشته تاریخ در دانشگاه‌های اتریش

شهریه‌ تحصیل رشته تاریخ در دانشگاه‌های اتریش مانند سایر رشته‌ها و برنامه‌های تحصیلی با توجه به ملیت، ایالت، شهر، دانشگاه و مقطع شما متغیر خواهد بود. شهریه تحصیل دانشجویان بومی در دانشگاه‌های اتریش 363.36 و دانشجویان بین‌المللی حدود 727 یورو می‌باشد که این مقدار با وجود کیفیت آموزشی بالایی که در مؤسسات آموزش عالی این کشور ارائه می‌شود از سایر کشورهای اروپایی کمتر و مقرون بصرفه‌تر می‌باشد.

شهریه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی اتریش که خود تعیین کننده میزان شهریه‌های تحصیلی هستند، در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی اتریش، بالاتر خواهد بود. میانگین شهریه تحصیلی که توسط دانشگاه‌های خصوصی اتریش دریافت می‌شود از 2500 یورو تا 20000 یورو در سال می‌باشد.


فارغ‌التحصیلان رشته تاریخ در اتریش

میانگین درآمد یک فارغ‌التحصیل رشته تاریخ در اتریش ساعتی 28 یورو و حدود 59.014 یورو در سال می‌باشد. درواقع میانگین درآمد یک دانشجوی تاریخ چیزی میان 41.487 و 71.643 یورو، با توجه به مدرک او که کارشناسی باشد یا ارشد و یا بالاتر برآورد شده است. سال گذشته حدود 62% از فارغ‌التحصیلان این رشته در اتریش استخدام شده و ماهیانه 2,359 یورو درآمد دارند. شاغلانی که در این رشته به فعالیت می‌پردازند با بخش‌هایی همچون: علوم تاریخی (دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی، موسسات دانشگاهی دیگر...) آرشیو کردن، موزه‌ها، کتابخانه‌ها، کار اسناد، روابط‌عمومی، کار رسانه‌ای، اداره‌های امور آموزشی، اداره امور اقتصادی، گردشگری و مدیریت فرهنگ سروکار دارند.


تحصیل رشته تاریخ در اتریش - دانش پژوهان اورانوس

.

.

اگر شما هم از متقاضیان تحصیل در رشته‌ی تاریخ و گرایش‌های متنوع این رشته‌ی تحصیلی در کشور اتریش هستید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مؤسسه دانش پژوهان اورانوس تماس گرفته و بسته به رشته مورد نظر خود برای تحصیل در اتریش مشاوره ای رایگان دریافت نمائید. کارشناسان با توجه به سوابق تحصیلی شما، شما را در انتخاب رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه مناسب راهنمایی کرده و در تمامی مراحل این پروسه‌ی دشوار، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اتریش همراه شما خواهند بود.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/