تحصیل در رشته معماری در اتریش

معماری,معماری در اتریش,رشته معماری در اتریش,تحصیل در رشته معماری در اتریش

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15:40   0 نظر    بازدید

تحصیل رشته معماری در اتریش

معماری (architectura)، برگرفته از "معمار: یونانی" (Greek arkhitekton) هنر و تکنیک طراحی ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های فیزیکی می‌باشد. درواقع معماری علمی میان رشته‌ای می‌باشد که به عنوان یک هنر، فرصتی برای ابراز اخلاقیت به متقاضیان و علاقمندان این رشته فراهم می‌آورد تا محیط و فضای زندگی خود را با دیدی متفاوت مشاهده، و در صورت امکان آثار و سازه‌های منحصر به فرد و الهام بخش، طراحی و ایجاد می‌کنند. همچنین به عنوان یک علم، نیاز‌های عملکردی ما را نیز در بر می‌گیرد و فضای زندگی و محیطی مناسب و راحت را برای ما فراهم می‌کند.

تعاریف معماری:

  • یک اصطلاح کلی برای توصیف ساختمان‌ها و دیگر ساختارهای فیزیکی
  • هنر و علم طراحی ساختمان‌ها و برخی ساختارها
  • سبک طراحی و روش ساخت ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های فیزیکی
  • یک فرم یا ساختار منسجم
  • دانش هنر، علوم و فن‌آوری
  • فعالیت معماری، از سطح کلان (طراحی شهری، معماری چشم‌انداز) تا سطح خرد (جزییات ساخت ‌وساز) را شامل می‌شود.
  • ارائه خدمات حرفه‌ای در ارتباط با طراحی و ساخت ساختمان‌ها یا محیط‌های ساخته ‌شده

گرایش‌های رشته معماری

گرایش‌های رشته‌ی تحصیلی معماری در اتریش شامل:

  • مهندسی معماری
  • فناوری معماری
  • معماری داخلی
  • معماری تاریخی
  • طراح معماری
  • معماری
  • طراحی مناظر

.

مهندسی معماری (Architectural engineering)

مهندسی معماری، که به عنوان مهندسی ساختمان نیز شناخته می‌شود، رشته‌ای است که با جنبه‌های تکنولوژیکی برای برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت ‌و ساز و بهره‌برداری از ساختمان‌ها، از جمله تحلیل و طراحی یکپارچه سیستم‌های زیست‌محیطی، سیستم‌های سازه‌ای، رفتار و ویژگی‌های ساختمان و مواد ساختمانی و مدیریت ساخت‌ وساز سر و کار دارد. این رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه وین 6 ترم و 180 واحد درسی و در مقطع ارشد 4 ترم با 120 واحد درسی به دانشجویان ارائه می‌‍شود.

فناوری معماری (Architectural technology)

فناوری معماری یا فناوری ساختمان، رشته‌ای است که معماری، علوم ساختمان و مهندسی را در برمی‌گیرد. فن‌آوری معماری، یا تکنولوژی ساخت، کاربرد تکنولوژی در طراحی ساختمان‌ها است که جزیی از معماری و مهندسی ساختمان است و گاهی به عنوان یک رشته متمایز یا گروه فرعی دیده می‌شود. مواد و فناوری‌های جدید باعث به وجود آمدن چالش‌های طراحی و روش‌های ساخت‌وساز جدید در طول سیر تکاملی ساختمان به خصوص از زمان ظهور صنعتی شدن در قرن ۱۹ بوجود آوردند. فناوری معماری به عناصر مختلف یک ساختمان و تعاملات آن‌ها مربوط است و با پیشرفت در علوم ساختمان ارتباط نزدیکی دارد. فناوری معماری را می‌توان به صورت "طراحی فنی و تخصص مورد استفاده در کاربرد و یکپارچه‌سازی فناوری‌‌های ساخت در فرآیند طراحی ساختمان "خلاصه" کرد. این رشته در در مقطع کارشناسی دانشگاه وین 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 4 ترم معادل 2 سال می‌باشد.

معماری داخلی (Internal architecture)

معماری داخلی طراحی یک ساختمان یا سرپناه در داخل و خارج از خانه است که مورد تعمیر و ترمیم قرار می‌گیرد. به طور کلی معماری داخلی فرایندی است که در آن فضای داخلی ساختمان‌‌ها با تمام جنبه‌های استفاده انسان از فضاهای ساختاری طراحی شده‌اند. به عبارت ساده‌تر، معماری داخلی طرحی از فضای داخلی به مدد الهام گیری از فن معماری است. این رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه وین نیز 4 سال و در مقطع ارشد نیز 4 ترم معادل 2 سال می‌باشد.

معماری تاریخی (Historical architecture)

معماری تاریخی به تصویر کشیدن فرهنگ‌ها و تمدن ها در ادوار مختلف، برجسته سازی و نمایش رخدادهای اجتماعی و تاریخی در دل تمدن‌ها و در طول قرن‌ها و رشد و توسعه ظاهری هویت یک تمدن از طریق تصویرسازی به کمک فنون معماری است. معماری تاریخی به دو بخش مذهبی و معماری مدنی تقسیم می‌شود که هریک با نمایش آثار تاریخی و اجتماعی به جا مانده از ادوار گذشته نقش مهمی در تغییر بینش مردم نسبت به جهان پیرامون، شرایط تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی جامعه می‌کند. در این رشته دوره کارشناسی 4سال و دوره ارشد 2 سال می‌باشد.

طراح معماری (Architectural designer)

اصطلاح طراح معماری به فردی اشاره دارد که در فرایند طراحی ساختمان‌ها یا فضاهای شهری دست دارد. تسلط بر ترسیم فضاهای تاریخی، فرهنگی و مهارت در نمایش تحولات گسترده در جوامع و تمدن به مدد فنون معماری از مهمترین وظایف طراح معماری است که قدرت او را در ترسیم این فضاها و داشتن نبوغ در خلق آثار تاریخی که مبین هویت و ویژگی‌های یک جامعه و تمدن است می‌تواند پیشینه تکامل یافته‌ای از فرهنگ‌های متفاوت در اذهان مردم نهادینه سازد. طول دوره تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی 4سال و در مقطع ارشد 2 سال می‌باشد.

طراحی مناظر (landscape architecture)

معماری منظره رشته‌ای است که خود شامل جنبه‌های گیاه‌شناسی، باغبانی، هنرهای زیبا، معماری، طراحی صنعتی، علوم زمین، جغرافیا، بوم شناسی و مهندسی عمران است. معماران مناظر بر روی سازه‌ها و فضاهای خارجی، چشم‌انداز‌های متفاوتی را طراحی می‌کنند که نمونه بارزی از آنها را در پارک‌ها و مناظر طبیعی می‌توانید مشاهده کنید. معماران طراحی مناظر بر پروژه‌های متفاوتی کار می‌کنند که بسیار گسترده است این پروژه‌ها شامل طراحی پارک‌های عمومی، مناطق مسکونی، طراحی بزرگراه‌ها، ساختارهای حمل و نقل شهری، پل‌ها، طراحی مناظر تاریخی و طراحی اکولوژیکی (هر جنبه از طراحی که اثرات مخرب زیست‌محیطی را با ادغام خود با فرآیندهای طبیعی و پایداری به حداقل می‌رساند). در این رشته همچون سایر گرایش‌ها طول دوره کارشناسی 4 سال و دوره ارشد 2 سال می‌باشد.


پذیرش رشته معماری در اتریش

مدرک رشته‌ی تحصیلی معماری با هنر و طراحی ارتباط نزدیکی دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی رشته معماری ( ETS240) به مدت سه تا چهار سال و مقطع کارشناسی ارشد (180 واحد) به مدت 4 ترم، معادل دوسال به طول می‌انجامد. برخی از دانشگاه‌های کشور اتریش برای تحصیل در رشته معماری، آزمون ورودی برگزار می‌کنند. دانشجویان جهت اخذ پذیرش تحصیلی در رشته معماری می‌بایست در آزمون ورودی شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت‌سر بگذارند. دانشجویان اتریشی اغلب می‌توانند پس از پایان تحصیلات متوسطه و دریافت مدرک دیپلم، بدون آزمون وارد دانشگاه شوند. اما در رشته‌های هنر و معماری این امکان برای شهروندان اتریشی وجود ندارد. زیرا پذیرش در رشته معماری و هنر می‌بایست بر اساس توانایی‌های فردی صورت ‌گیرد. سطح زبان آلمانی موردنیاز جهت اخذ پذیرش معماری حداقل A2 و برای ادامه تحصیل در ترم‌های بعد B2 می‌باشد. هزینه تحصیل در این رشته معادل 385 تا 750 یورو می‌باشد.


برترین دانشگاه‌های اتریش برای تحصیل در رشته‌ی معماری

در زیر لیستی از برترین دانشگاه‌های اتریش که براساس عملکرد پژوهشی و تحقیقاتی آنها در رشته‌ی معماری رتبه‌های بالایی کسب کردند، آورده شده است. در این جدول می‌توانید پنج دانشگاه برتر اتریش در رشته‌ی معماری را به همراه رتبه‌ی این رشته در سطح کشور، اروپا و جهان را مشاهده کنید.

نام دانشگاه

رتبه کشوری

در اروپا

رتبه جهانی

ضریب پذیرش

1

دانشگاه فناوری وین (TU)

3

158

396

24%

2

دانشگاه فناوری گراتس

6

205

529

32%

3

دانشگاه وین

1

22

97

28%

4

دانشگاه اینسبروک

2

113

300

27%

5

دانشگاه یوهانس کپلرلینس

7

250

623

56%

بهترین شهرها برای تحصیل رشته‌ی معماری در اتریش، شهرهای وین،گراتس، اینسبروک و لینس می‌باشد که بر اساس تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رتبه‌های آنها در سطح کشور و جهان است. برای بررسی اطلاعات بیشتر و سایر رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته‌ی معماری در اتریش به صفحه‌ی پیوست شده در سایت edurank مراجعه کنید.


هزینه‌های تحصیل رشته معماری در دانشگاه‌های اتریش

شهریه‌های تحصیل رشته معماری در اتریش به ملیت، ایالت، دانشگاه و مقطع شما بستگی دارد. همچنین اگر شما از شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشید نیازی به پرداخت شهریه تحصیل در طول دوره ندارید و می‌بایست تنها هزینه اتحادیه دانشجویان که مبلغ 22.70 یورو می‌باشد، را پرداخت کنید. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می‌بایست مبلغ 363.36 یورو ، که این مقدار از سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر و مقرون بصرفه می‌باشد به علاوه هزینه اتحادیه دانشجویان که چیزی حدود 386.06 یورو می‌شود، پرداخت کنید.


مدارک موردنیاز تحصیل در رشته‌ی معماری

مدارک موردنیاز برای تحصیل در این رشته بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه موردنظر متغیر خواهد بود، اما مدارکی که به طور عمومی برای پذیرش در این رشته نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • مدارک شناسایی
  • کپی پاسپورت معتبر به همراه عکس پاسپورتی
  • مدارک و سوابق تحصیلی
  • مدرک دیپلم 12 ساله و یا معادل آن برای مقطع کارشناسی
  • مدرک لیسانس روان‌شناسی یا رشته مرتبط برای مقطع کارشناسی ارشد
  • مدرک معتبر آزمون زبان آلمانی یا انگلیسی (با توجه به درخواست دانشگاه و مقطع موردنظر)
  • توصیه‌نامه (تعداد بر اساس درخواست دانشگاه)
  • انگیزه‌نامه
  • پرووپوزال تحقیقاتی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه

چه مشاغلی با مدرک معماری می‌توان دنبال کرد؟

معماری اغلب شامل طراحی یا انتخاب مبلمان و دکوراسیون داخلی، نظارت بر کارهای ساختمانی و بررسی، مرمت یا بازسازی ساختمان‌های موجود است. پس از فارغ‌التحصیلی، معمار شدن با مدرک تحصیلات تکمیلی معماری، نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی است. گرچه فرصت‌های شغلی بسیاری برای فارغ‌التحصیلین رشته‌ی معماری وجود دارد که با توجه به مهارت و توانایی‌های خود می‌توانند در طول دوره‌ی تحصیلی خود کسب کرده و در آن تخصص یابند. برخی از مشاغل رایج برای فارغ‌التحصیلین رشته‌ی مهندسی عبارتند از:

  • نقشه‌بردار ساختمان
  • معمار
  • تکنیسین معماری
  • طراح تولید
  • برنامه‌ریز شهری
  • طراح داخلی / دکوراسیون
  • مهندسی سازه
  • کارشناس حفاظت از بناهای تاریخی
  • هنرمند
  • عکاس
  • مدرس

اگر شما هم از متقاضیان تحصیل در رشته‌ی محبوب معماری در کشور اتریش هستید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مؤسسه دانش پژوهان اورانوس تماس گرفته و بسته به رشته مورد نظر خود برای تحصیل در اتریش مشاوره ای رایگان دریافت نمائید. کارشناسان با توجه به سوابق تحصیلی شما، شما را در انتخاب رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه مناسب راهنمایی کرده و در تمامی مراحل این پروسه‌ی دشوار، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اتریش همراه شما خواهند بود.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/