تحصیل در رشته اقتصاد در اتریش

تحصیل در رشته اقتصاد در اتریش,اقتصاد در اتریش,تحصیل در اتریش رشته اقتصاد در اتریش ا,اقتصاد

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15:42   0 نظر    بازدید

تعریف علم اقتصاد

علم اقتصاد ( Economics) شاخه‌ای از علوم اجتماعی است که به تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات می‌پردازد. کانون توجه دانش اقتصاد بر این است که عوامل اقتصادی چگونه رفتار و تعامل می‌کنند و اقتصادهای مختلف چگونه کار می‌کنند. در این راستا، یک تقسیم‌بندی اولیه کتاب‌های پایه‌ای اقتصاد، اقتصاد خرد در برابر اقتصاد کلان است. اقتصاد خرد، رفتار عوامل پایه‌ای اقتصاد، شامل عوامل فردی مانند خانوارها و شرکتها یا خریداران و فروشندگان را بررسی می‌کند. در مقابل اقتصاد کلان، کلیت اقتصاد و عوامل مؤثر بر آن شامل بیکاری، تورم، رشد اقتصادی و سیاست پولی و مالی را تحلیل می‌کند.

کیفیت بالای آموزش و شهریه‌های مقرون بصرفه دانشگاه‌ها در کشور اتریش، آن را به یک مقصد مهاجرتی محبوب در میان متقاضیان بین‌المللی تبدیل کرده است. اتریش دارای اقتصادی با ثبات و چهاردهمین کشور ثروتمند در تولید ناخالص داخلی است. اقتصاد بازار اجتماعی توسعه‌یافته‌ای که اتریش دارد برای متقاضیان رشته اقتصاد این فرصت را فراهم می‌آورد تا تنها با حضور در کشور و مشاهده، بدون آنکه نیازی به تمرکز کامل بر برنامه‌ای باشد که برای آن ثبت‌نام کرده‌اند، بیشتر در رابطه با سیستم بیاموزند.


مزایای تحصیل رشته اقتصاد در اتریش

  • اتریش طیف متنوعی از برنامه‌ها‌ و زیرشاخه‌های رشته‌ی تحصیلی اقتصاد را در دانشگاه‌های دولتی خود با شهریه‌های مقرون بصرفه به تمامی متقاضیان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهد.
  • اغلب شهریه‌‌های تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه‌های دولتی اتریش برای دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) رایگان است و برای دانشجویان بین‌المللی بسیار پایین‌تر از سایر مقاصد تحصیلی اروپایی می‌باشد.
  • اگر تعداد سمینارها و کنفرانس‌هایی را که سالانه در این کشور برگزار می‌شود را در نظر بگیریم، اتریش به یک نقطه گردهمایی بین‌المللی در سطح جهانی تبدیل شده است و این موضوع به داوطلبانی که مایل به ورود به حوزه تحقیقاتی هستند کمک می کند تا در رابطه با آخرین روندهای علمی بدون نیاز به سفر از کشوری به کشور دیگر اطلاعات کسب کنند.
  • همچنین کشور اتریش فرصت‌های شغلی خوبی را برای متقاضیانی که تحصیلات خود را در رشته اقتصاد تکمیل کرده و به اتمام رسانده‌اند، فراهم آورده است و اکثر آنها وارد بخش خصوصی می‌شوند.

تحصیل رشته اقتصاد در اتریش

داوطلبان تحصیل در رشته اقتصاد اتریش می‌توانند مدرک اقتصاد را تنها با تمرکز بر مطالب تئوری بگذرانند و از این طریق اجازه ورود به حوزه‌های تحقیقاتی را داشته باشند، یا جنبه‌های تئوری و تمرینی موضوعی را انتخاب کنند که بتوانند بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوند. محتوای برنامه و دوره اقتصاد بسته به انتخاب دانشجو از میان کارشناسی علوم (BSc) و کارشناسی هنر (BA) متغیر خواهد بود. دوره‌های کارشناسی علوم یا BSc رشته اقتصاد از ریاضیات و تئوری آماری استفاده می‌شود و برای دانشجویانی طراحی شده است که می‌خواهند از پیشینه ریاضیات برای درک بیشتر خود از جهان امروزی استفاده کنند. اغلب هر دو دوره کارشناسی و ارشد با یک برنامه درسی پایه اقتصاد شروع می‌شوند و هر دو بر‌اساس تحقیقات تجربی و توسعه درک نظریه اقتصادی هستند. به این معنی که تجزیه و تحلیل مسائل و پرداختن به اعداد در هر دو دوره مرکزی است.


گرایش های رشته اقتصاد در اتریش

وبسایت Edurank لیستی از محبوب‌ترین گرایش‌های رشته اقتصاد در اتریش تهیه کرده است که متقاضیان تحصیلی رشته‌ی اقتصاد در اتریش می‌توانند از میان آن‌ها گرایش مورد نظر خود را برای تحصیل در این کشور انتخاب نمایند.

تعداد دانشگاه‌ها

گرایش‌های تحصیل رشته‌ی اقتصاد در اتریش

6

Actuarial Science

1

21

Development Studies

2

8

Environmental Economics

3

10

International Economics

4

11

International Trade

5

5

Political Economy

6

3

Agricultural Economics

7

17

Econometrics and Mathematical Economics

8

21

Finance

9

4

International Relations and Diplomacy

10

7

Investment Banking / Stock Trading

11


مدت زمان دوره‌های اقتصاد در اتریش به سطح مدرک و مقطعی که دانشجو پذیرش گرفته است، بستگی دارد. اتریش به متقاضیان علاقمند به تحصیل در رشته اقتصاد اتریش، برنامه‌های متنوعی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا ارائه می‌دهد که تعداد واحدهای درسی و ترم‌های آنها براساس گرایش و مقطع موردنظر متغیر خواهد بود.

مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در اتریش

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در اتریش به مدت سه یا چهار سال (6 تا 8 ترم) به طول می‌انجامد. مقطع کارشناسی رشته اقتصاد به دو بخش تئوری و عملی تقسیم شده است. در این مقطع، دروس پایه رشته اقتصاد آموزش داده می‌شود و دانشجویان با قسمتی از بخش عملی این رشته آشنا می‌شوند. برخی از دانشگاه‌های کشور اتریش برای پذیرش دانشجویان در این رشته تحصیلی آزمون ورودی برگذار می‌کنند. جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی حداقل سطح B2 زبان آلمانی موردنیاز است.

-

مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در اتریش

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در اتریش به مدت دو سال طول می‌انجامد و در 4 ترم به دانشجویان ارائه می‌شود. ارشد رشته اقتصاد عمدتا از طریق سخنرانی‌ها و سمینارها آموزش داده می‌شود. در این مقطع دانشجویان بیشتر با بخش عملی رشته اقتصاد آشنا می‌شوند و با موضوعات مختلفی چون زبان، سیاست و روانشناسی ترکیب شده است. برخی از دانشگاه‌های اتریش در مقطع کارشناسی ارشد نیز، برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی آزمون ورودی برگذار می‌کنند. جهت اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع سطح C1 زبان آلمانی موردنیاز است. برخی از دانشگاه‌ها رشته اقتصاد را در مقطع ارشد به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند که حداقل سطح زبان موردنیاز آنها 6.5 آیلتس100 آزمون تافل است.

-

مقطع دکتری رشته اقتصاد در اتریش

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در رشته اقتصاد تا مقطع دکتری ادامه دهند و اطلاعات بیشتری در رابطه با پیشرفت‌های تئوری که در حوزه اقتصاد ایجاد شده، کسب کنند. تحصیل در مقطع دکتری رشته‌ی اقتصاد به طور کلی دارای 180 امتیاز و 6 ترم می‌باشد که به مدت سه سال به طول می‌انجامد. درصورتی که دانشجو نتواند پایان‌نامه و یا سایر الزامات خود را در مدت زمان تعیین شده به اتمام برساند، میتواند طول دوره دکتری خود را تمدید کند. متقاضیان دوره دکتری را با مطالعه چند دروس اصلی اعم از اقتصاد خرد و کلان، اقتصادسنجی، اقتصاد بین‌المللی، اقتصاد کسب و کار و غیره شروع می‌کنند. پس از آن، می‌توانند تا زمان ارائه و دفاع، بر روی موضوعات پایان‌نامه خود تمرکز کنند.تکمیل کردن یک یا دو سمینار در طول دوره ارائه دهند. موردی که در رابطه با این مقطع در اتریش وجود دارد، این است که تنها برخی از دانشگاه‌های اتریش این رشته را ارائه می‌دهند.


برترین دانشگاه‌های اتریش برای تحصیل در رشته‌ی اقتصاد

در زیر لیستی از برترین دانشگاه‌های اتریش که براساس عملکرد پژوهشی و تحقیقاتی آنها در رشته‌ی اقتصاد رتبه‌های بالایی کسب کردند، آورده شده است. در این جدول می‌توانید دانشگاه‌های برتر اتریش در رشته‌ی اقتصاد را به همراه رتبه‌ی این رشته در سطح کشور، اروپا و جهان را مشاهده می‌کنید. این جدول بر اساس 12 میلیون استناد دریافت شده از 507 هزار مقاله‌ی دانشگاهی، توسط 34 دانشگاه اتریش انجام شده است.

نام دانشگاه

رتبه کشوری

در اروپا

رتبه جهانی

ضریب پذیرش

1

دانشگاه وین

1

22

97

24%

2

دانشگاه اقتصاد و کسب و کار وین

10

329

852

31%

3

دانشگاه TU وین

3

158

396

24%

4

دانشگاه اینسبروک

2

113

300

27%

5

دانشگاه یوهانس کپلرلینس

7

250

623

56%

6

دانشگاه گراتس

4

172

416

13%

7

دانشگاه سالزبورگ

9

328

851

54%

8

دانشگاه تکنولوژی گراتس

6

205

529

32%

9

دانشگاه لیوبن

14

520

1457

38%

10

دانشگاه دانوب کرمز

15

581

1702

81%

11

مرکز مدیریت اینسبروک (MCI)

25

938

3201

27%

12

دانشگاه مودال وین

30

1112

4190

45%

13

دانشگاه وبستر وین

38

1513

6460

50%

14

دانشگاه علمی کاربردی FH Johanneum

22

913

3093

31%

15

دانشگاه علمی کاربردی تکنیک وین

28

1049

3825

40%

16

دانشگاه علمی کاربردی فورالبرگ

31

1154

4444

44%

17

دانشگاه علمی کاربردی وینا نیواشتات

26

950

3268

30%

18

دانشگاه کلاگنفورت

19

885

2982

15%

19

دانشگاه St. Polten

21

909

3079

54%

20

دانشگاه کافستین

34

1309

5338

51%

21

دانشگاه علمی کاربردی IMC در کرمز

35

1331

5402

50%

-
بهترین شهرها برای تحصیل رشته‌ی اقتصاد در اتریش، شهرهای وین، اینسبروک، لینس و گراتس می‌باشد که بر اساس تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رتبه‌های آنها در سطح کشور و جهان است. برای بررسی اطلاعات بیشتر و سایر رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته‌ی معماری در اتریش به صفحه‌ی پیوست شده در سایت edurank مراجعه کنید. یکی از برترین دانشگاه‌های اتریش که برنامه‌هایی در حوزه‌ی اقتصاد و گرایش‌های آن ارائه می‌دهند، بیشتر می‌خوانید.

دانشکده تجارت و اقتصاد وین

دانشگاه تجارت و اقتصاد وین (Vienna University of Economics and Business)که به اختصار WU نامیده می‌شود، در رده یکی از بهترین دانشگاه های اروپا قرار گرفته است. دانشگاه اقتصاد وین، از بزرگترین و مدرن‌ترین دانشگاه‌های‌علوم اقتصادی در سراسر اروپا و حتی جهان به شمار می‌رود. در دانشگاه WU رشته‌های حقوق بازرگانی، بازرگانی و علوم اجتماعی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌گردد. از ویژگی‌های اصلی این دانشگاه بین‌المللی بودن آن است که با بیش از ۲۱۰ دانشگاه در۵۰ کشور دنیا ارتباط و همکاری نزدیکی داشته و از ۱۱۰ کشور دنیا دانشجوی در حال تحصیل دارد. دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های اقتصاد، بازرگانی، حقوق تجارت، حقوق تجارت بین‌الملل و رشته‌های مرتبط در اروپا را دارند، این دانشگاه محل مناسبی برای ادامه تحصیل می‌باشد.

رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین به شرح زیر می باشد:

  • گروه مدیریت
  • گروه بازاریابی
  • گروه سیستم های اطلاعات و عملیات
  • گروه مالی- حسابداری و آمار
  • گروه حقوق عمومی و قانون مالیات
  • گروه اقتصاد اجتماعی
  • گروه اقتصاد
  • گروه کسب و کار- استخدام و قانون تامین اجتماعی
  • گروه زبان خارجی کسب و کار و ارتباطات

از دلایل شهرت دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین، عالی بودن رنکینگ و رتبه این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌های جهانی می‌باشد. به عنوان مثال براساس رتبه‌بندی QS، رنکینگ این دانشگاه از نظر موضوعی در رشته‌های گروه مطالعات کسب و کار و مدیریت در دنیا ۴۵ بوده و در رشته‌های گروه حسابداری و مالی در میان رتبه‌های ۵۱ تا ۱۰۰ دنیا، در رشته‌های گروه اقتصاد و اقتصاد سنجی در میان رتبه‌های ۱۰۱تا ۱۵۰ جهان و در رشته‌های مطالعات حقوقی در میان رتبه‌های ۱۵۱ تا ۲۰۰ دنیا می‌باشد که نشان دهنده‌ی سطح علمی بالا و ارزش بالای تحصیل در این دانشگاه است. این دانشگاه در بزرگ‌ترین مجامع اقتصادی جهان بخصوص در مجامع اقتصادی اروپا، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه همواره جزء برنامه‌ریزان و تئوریسین‌های برجسته اقتصادی در جهان به شمار می‌روند.

دانشگاه اقتصاد و تجارت وین (WU) سالانه حدود ۶۰۰۰ دانشجوی جدید جذب می‌کند. در حال حاضر ۲۷۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند. در این دانشگاه دروسی مانند مدیریت بین‌المللی، سیستم‌های اطلاعاتی، اقتصاد و سیاست اجتماعی به زبان انگلیسی ودروسی چون آموزش کسب و کار، مدیریت صادرات، امور مالی و حسابداری و مالیات و حسابداری به زبان آلمانی تدریس می‌شود.


هزینه‌های تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه‌های اتریش

شهریه‌های تحصیل رشته اقصاد در اتریش به ملیت، ایالت، دانشگاه و مقطع شما بستگی دارد. بدین صورت که اگر شما از شهروندان اتریشی و یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU/EEA) باشید، برای تحصیل در دانشگاه‌های اتریش، نیازی به پرداخت شهریه ندارید و می‌بایست تنها هزینه اتحادیه دانشجویان که مبلغ 22.70 یورو می‌باشد، را پرداخت کنید. اما دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و بین‌المللی برای تحصیل در اتریش مبلغی به عنوان شهریه پرداخت کنند که این مقدار از سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر و مقرون بصرفه‌تر می‌باشد. حداقل شهریه تحصیل در دانشگاه‌های اتریش برای دانشجویان بومی با هزینه اتحادیه دانشجویان مبلغ 363.36 یورو و برای دانشجویان بومی حدود 727 یورو می‌باشد.

نام دانشگاه

نوع دانشگاه

شهریه

ثبت‌نامی

دانشجویان بومی
(EU/EEA)

دانشجویان بین‌المللی

1

دانشگاه وین

دولتی

363.36 یورو

726.72 یورو

93.628

2

دانشگاه اقتصاد و کسب و کار وین

دولتی

363.36 یورو

726.72 یورو

23.759

3

دانشگاه TU وین

دولتی

363.36 یورو

726.72 یورو

29.341

4

دانشگاه اینسبروک

دولتی

363.36

726.72

28.278

5

دانشگاه یوهانس کپلرلینس

دولتی

363.36

726.72

20.544

6

دانشگاه گراتس

دولتی

363.36

726.72

32.230

7

دانشگاه سالزبورگ

دولتی

363.36

726.72

17.969

8

دانشگاه تکنولوژی گراتس

دولتی

363.36

726.72

163.436

9

دانشگاه لئوبن

دولتی

363.36

726.72

4032

10

دانشگاه دانوب کرمز

دولتی

363.36

726.72

8.849

11

مرکز مدیریت اینسبروک (MCI)

خصوصی

363.36

6.250

3.731

12

دانشگاه مودال وین

خصوصی

از 5.670 تا 10.635 یورو

667

13

دانشگاه وبستر وین

خصوصی

20.900 یورو (سالانه)

-

14

دانشگاه علمی کاربردی FH Johanneum

دولتی

-

727 یورو

-

15

دانشگاه علمی کاربردی تکنیک وین

دولتی

363.36 یورو

-

4.400

16

دانشگاه علمی کاربردی فورالبرگ

دولتی

360 تا 730 یورو

1.738

17

دانشگاه علمی کاربردی وینا نیواشتات

خصوصی

15.500 یورو

18

دانشگاه کلاگنفورت

دولتی

363.36

726.72

11.553

19

دانشگاه علمی کاربردی St. Polten

دولتی

363.36

1.500 یورو

-

20

دانشگاه علمی کاربردی کافستین

دولتی

363.36

3.900 - 3.400

2.200

21

دانشگاه علمی کاربردی IMC در کرمز

خصوصی

363.36

3.900 –4.900

-


مدارک موردنیاز تحصیل در رشته‌ی اقتصاد

مدارک موردنیاز برای تحصیل در رشته اقتصاد بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه موردنظر متغیر خواهد بود، اما مدارکی که به طور عمومی برای پذیرش در این رشته نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • مدارک شناسایی
  • کپی پاسپورت معتبر به همراه عکس پاسپورتی
  • مدارک و سوابق تحصیلی
  • مدرک دیپلم 12 ساله و یا معادل آن برای مقطع کارشناسی
  • مدرک لیسانس مرتبط برای مقطع کارشناسی ارشد
  • مدرک معتبر آزمون زبان آلمانی یا انگلیسی (با توجه به درخواست دانشگاه و مقطع موردنظر)
  • توصیه‌نامه (تعداد بر اساس درخواست دانشگاه)
  • انگیزه‌نامه
  • پرووپوزال تحقیقاتی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه

مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی اقتصاد

دانشجویانی که درس خود را در مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته‌ی اقتصاد تکمیل کرده و به اتمام رسانده‌‌اند، می‌توانند بلافاصله وارد بازار کار اتریش در حوزه انتخابی خود شوند. مشاغلی که فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد به دست می‌آورند، به مهارت، سوابق کاری و مدرک تحصیلی آنها بستگی دارد. در حالی که اکثر مشاغل با توجه به جنبه‌های تئوری به دانش عملی در آن حوزه نیاز دارد، داوطلبان رشته اقتصاد قادر خواهند بود تا در یکی از دو بخش تئوری یا عملی حوزه‌ی تحصیلی خود در دانشگاه بمانند و به انجام تحقیقات بپردازند.

تقریبأ 50% فارغ‌التحصیلین رشته اقتصاد در بخش‌های خصوصی کشور اتریش مشغول به کار هستند. در حالی که حدود 20% از مردم در بخش‌های دولتی این کشور کار می‌کنند. برخی از مشاغلی که فارغ‌التحصیلین رشته اقتصاد پس از اتمام تحصیل خود می‌توانند دنبال کنند عبارتند از:

  • اقتصاددان
  • مشاروه اقتصادی
  • تحلیلگر تحقیقات اقتصادی
  • تحلیلگر اقتصادی
  • تحلیلگر مالی
  • تحلیلگر ریسک
  • استادیار اقتصاد
  • دستیار تحقیقات اقتصادی
  • مدیر پروژه
  • مدیر سرمایه‌گذاری

اگر شما هم از متقاضیان تحصیل در رشته‌ی اقتصاد و گرایش‌های متنوع این رشته‌ی تحصیلی در کشور اتریش هستید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مؤسسه دانش پژوهان اورانوس تماس گرفته و بسته به رشته مورد نظر خود برای تحصیل در اتریش مشاوره ای رایگان دریافت نمائید. کارشناسان با توجه به سوابق تحصیلی شما، شما را در انتخاب رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه مناسب راهنمایی کرده و در تمامی مراحل این پروسه‌ی دشوار، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اتریش همراه شما خواهند بود.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/