تحصیل در رشته مهندسی برق در اتریش

مهندسی برق,تحصیل در رشته مهندسی برق در اتریش,تحصیل در اتریش,مهندسی برق در اتریش

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15:44   0 نظر    بازدید

مهندسی برق در اتریش

مهندسی برق که در زبان انگلیسی به آن (Electronics engineering) گفته می‌شود، یکی از شاخه‌های رشته‌ی مهندسی و همچنین رشته‌ای پرکاربرد و مهم در عصر حاضر است که در توسعه فناوری‌ پیشرفته و ارتباطات بیشترین نقش را ایفا می‌کند. رشته مهندسی برق، فن‌آوری الکتریسیته و برق را مورد مطالعه قرار می‌دهد و با استفاده از دانش علمی رفتار و اثر الکترون‌ها به توسعه‌ی قطعات، تست و تعمیر سیستم‌ها، تجهیزات و همچنین سایر دستگاه‌های الکترونیکی در زمره فعالیت های کاربردی این رشته است.

اتریش، یکی از کشورهای پیشرو و مرکزی مهم و برای توسعه و تحقیقات در حوزه مهندسی برق می‌باشد که از تاریخچه‌ای طولانی و موفق برخوردار است. این کشور باتوجه به مالکیت شرکت‌های بزرگی چون اسپر، سیمنس و فلزی، به عنوان یکی از مهم صنعت الکترونیکی در جهان شناخته می‌شود. ترکیب بین تاریخ بی‌نظیر اتریش در زمینه فناوری و نوآوری‌های فناورانه‌ای که در این کشور ایجاد شده است، رشته مهندسی برق را به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای دانشجویان دانشگاهی تبدیل کرده است. در نتیجه، رشته مهندسی برق اتریش به عنوان یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین رشته‌های دانشگاهی این کشور شناخته می‌شود و دانشجویان بسیاری از سراسر جهان به دنبال یادگیری در این زمینه به این کشور می‌آیند. همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی اتریش به دلیل داشتن تجهیزات پیشرفته و همکاری با صنایع مختلف، به عنوان مراکز مهمی برای تحقیقات و نوآوری در این زمینه شناخته می‌شوند.

برخی از حوزه‌های فرعی مهندسی برق شامل طراحی نورپردازی، مهندسی انرژی، قدرت و اندازه‌گیری، شبکه‌های الکتریکی هوشمند و سیستم‌‌های الکتریکی، الکترونیک و غیره می‌شوند. دوره‌‌های مهندسی برق به علوم میان رشته ‌ای تقسیم می‌شوند و بر پایه و اصول فیزیک، ریاضیات، علوم کامپیوتر، الکترومغناطیس، الکترونیک و همچنین مفاهیم بنیادی برق و الکترونیک هستند. همچنین این دوره‌ها بر توسعه ابزارهای کنونی، سیستم‌ های ارتباطی، ایجاد دستگاه‌ های بهتر، و استفاده از فن‌آوری‌ های جدید برای بهبود سیستم ‌های مورد استفاده روزانه مردم تمرکز دارند.

مهندسان برق در ایجاد و حفظ عملکرد دستگاه ‌ها و سیستم‌ ها از بسیاری صنایع از جمله میکروالکترونیک مخابرات، نورپردازی، انرژی تجدید‌پذیر و غیره نقش دارند. تلفن‌ها، کامپیوترها، دستگاه‌ های GPS، روبات‌ها، فناوری پزشکی و بسیاری از وسایل، از کارهایی هستند که توسط مهندسین برق امکان پذیر می‌شوند.


شرایط پذیرش رشته مهندسی برق در اتریش در مقاطع مختلف

تحصیل رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های اتریش، 6 ترم و 180 واحد درسی می‌باشد که به مدت سه سال، همچنین کارشناسی ارشد این رشته دو سال و دکتری سه تا چهار سال به طول می‌انجامد. برای ورود به دانشگاه‌های اتریش و تحصیل در رشته مهندسی برق، ارائه مدرک دیپلم الزامی است. همچنین برای مقطع کارشناسی ارشد، ارائه مدرک کارشناسی مهندسی برق و یا مرتبط با آن الزامی می‌باشد. برخی از دانشگاه‌های کشور اتریش برای پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی و برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع ارشد این رشته نیز، آزمون ورودی برگزار می‌کنند.

  • کارشناسی: طول دوره کارشناسی در این رشته 6 ترم ( سه سال) بوده و 180 واحد درسی به دانشجویان ارائه می شود. آزمون ورودی پیش شرط ورود به این رشته برای تحصیل است.
  • کارشناسی ارشد: طول دوره کارشناسی ارشد در این رشته 4 ترم (دو سال) بوده و 120 واحد درسی به دانشجویان ارائه می شود.

دانشگاه‌های برتر رشته‌ی مهندسی برق در اتریش

در زیر لیستی از برترین دانشگاه‌های اتریش که براساس عملکرد پژوهشی و تحقیقاتی خود در مهندسی برق رتبه‌های بالایی کسب کردند، آورده شده است. نموداری از 12 میلیون استناد دریافت شده از 507 هزار مقاله‌ی دانشگاهی، توسط 24 دانشگاه اتریش برای محاسبه‌ی رتبه بندی نشریات استفاده شد که برای تاریخ انتشار تنظیم و به امتیازات نهایی آنها اضافه شد.

ضریب پذیرش

رتبه جهانی

(رتبه مهندسی برق دانشگاه در جهان)

رتبه در اروپا

(رتبه مهندسی برق دانشگاه در اروپا)

نام دانشگاه

24%

92

19

Vienna University of Technology

56%

271

69

Johannes Kepler University Linz

32%

279

74

Graz University of Technology

28%

300

84

University of Vienna

27%

457

158

University of Innsbruck

13%

868

308

University of Graz

54%

1256

419

University of Salzburg

41%

1343

446

University of Natural Resources and Applied Life Sciences, Vienna

9%

1384

456

Medical University of Vienna

38%

1425

468

University of Leoben

31%

2051

600

Vienna University of Economics and Business

-

بهترین شهرها برای تحصیل رشته‌ی مهندسی برق در اتریش، شهرهای وین، لینس، گراتس و اینسبروک می‌باشد که بر اساس تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رتبه‌های آنها در سطح کشور و جهان است. برای بررسی اطلاعات بیشتر و سایر رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته‌ی مهندسی برق در اتریش به صفحه‌ی پیوست شده در سایت edurank مراجعه کنید.


زبان تدریس در رشته مهندسی برق در اتریش

از آنجایی که زبان رسمی کشور اتریش آلمانی می‌باشد، دروس در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور نیز به زبان آلمانی ارائه می‌گردد. اما دانشگاه‌های مهندسی برق اتریش فرصتی برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کردند تا بتوانند به زبان انگلیسی نیز به تحصیل در این کشور بپردازند. برای تحصیل به زبان آلمانی در دانشگاه‌های این کشور، داشتن حداقل سطح B2 زبان آلمانی و در صورت تحصیل به زبان انگلیسی، ارائه مدرک آیلتس و یا تافل برای اثبات تسلط به این زبان الزامی است . حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای تحصیل در این کشور 5.6 می‌باشد. برای بررسی دقیق می‌بایست به وبسایت رسمی دانشگاه موردنظر مراجعه کرده و نمره و مدرک موردنیاز دانشگاه برای تحصیل در مقطع و گرایش موردنظر خود را مشاهده کنید.


شهریه رشته‌ مهندسی برق در دانشگاه‌های اتریش

شهریه‌های تحصیل رشته‌ی مهندسی برق در دانشگاه‌های اتریش بسته به گرایش، مقطع و دانشگاه موردنظر متغیر خواهد بود. اما موردی که دانشگاه‌های اتریش را از سایر دانشگاه‌های کشورهای اروپایی متمایز کرده است، شهریه‌هایی مقرون به صرفه با وجود تحصیل در دانشگاه‌هایی معتبر و رنک بالا با کیفیت و سیستم آموزشی بالا است. به طور کلی شهریه تحصیل برای دانشجویان بومی و اروپایی چیزی حدود 363.36 یورو و شهریه تحصیل دانشجویان غیر اروپایی و بین‌المللی 762.72 یورو می‌باشد. البته که در صورت داشتن رزومه‌ای قوی، مقالات علمی و نمره‌ی زبان بالا امکان استفاده از بورسیه و کمک هزینه‌های متنوعی که برخی از دانشگاه‌های اتریش ارائه می‌کنند، وجود دارد.


فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی برق

فارغ‌التحصیلان مهندسی برق می‌توانند در هر صنعت وابسته به فناوری که از برق، الکترونیک یا الکترومغناطیس استفاده می‌کند، فرصت‌های شغلی بیابند. آنها اغلب برای شرکت‌هایی کار می‌کنند که با تولید، توزیع و انتقال نیروی برق سر و کار دارند.

برخی از محبوب ترین مشاغل رشته‌ی مهندسی برق عبارتند از:

  • مهندس برق
  • مهندس سیستم
  • مهندس الکترونیک
  • مهندس هسته‌ای
  • مهندس شبکه
  • مهندس پخش
  • تحلیلگر سیستم و غیره.

مدارک موردنیاز تحصیل رشته مهندسی برق در اتریش

پس از انتخاب دانشگاه موردنظر، بررسی مدارک موردنیاز با توجه به وبسایت رسمی دانشگاه الزامی می‌باشد. شما می‌بایست جهت ارسال درخواست پذیرش خود، ابتدا به وبسایت دانشگاه مراجعه کرده و پس از چک لیست مدارک موردنیاز آن، شروع به فراهم کردن و جمع‌آوری مدارک خود کنید. زیرا برخی از آنها ممکن است مدارک اضافه‌ای چون نتیجه آزمون ورودی و مقالات علمی در کنار مدارک اصلی از شما بخواهند که در صورت رعایت نکردن آن، رد درخواست شما را به همراه خواهد داشت. برای پذیرش از دانشگاه‌های اتریش لازم است تا تمامی مدارک شما به زبان آلمانی ترجمه رسمی و تائید شده باشد. مدارک عمومی که اکثر دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند شامل:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • همراه پاسپورت معتبر و عکس به روز
  • پذیرش از دانشگاه موردنظر در کشور اتریش
  • مدارک و سوابق تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • توصیه‌نامه (تعداد آن بسته به رشته و مقطع متغیر خواهد بود.)
  • انگیزه‌نامه که نشان‌دهنده‌ی اهداف دانشجو از انتخاب آن رشته و دانشگاه باشد.
  • بیمه سفر (پوشش حوادث و بیماری تا سقف ۳۰,۰۰۰ یورو)
  • تعیین نوع اقامت که شامل خانه، خوابگاه و اقامتگاه‌های دانشجویی وغیره می‌شود.
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • مشخصات پرواز برای سفر
  • گواهی تمکن مالی
    - دانشجویان کمتر از ۲۴ سال: ماهانه ۵۵۲ یورو
    - دانشجویان بیش‌ از ۲۴ سال : ماهانه ۱۰۰۰ یورو
    - زوج‌ها (هر دو): ماهانه ۱۵۷۸ یورو
    - کودک: ماهانه ۳۷ یورو

اگر شما هم از متقاضیان تحصیل در رشته‌ی مهندسی برق و سایر گرایش‌های متنوع رشته‌ی مهندسی در کشور اتریش هستید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مؤسسه دانش پژوهان اورانوس تماس گرفته و بسته به رشته مورد نظر خود برای تحصیل در اتریش مشاوره ای رایگان دریافت نمائید. کارشناسان با توجه به سوابق تحصیلی شما، شما را در انتخاب رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه مناسب راهنمایی کرده و در تمامی مراحل این پروسه‌ی دشوار، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اتریش همراه شما خواهند بود.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/