زندگی دانشجویی در آمریکا

کالج های ایالات متحده، از گران ترین کالج های جهان هستند، اما هنوزهم هر ساله میلیون ها دانشجوی بین المللی درخواست می دهند.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 10:53   0 نظر    بازدید

هزینه‌های زندگی دانشجویی در آمریکا


هزینه های اقامت دانشجویی:

اکثر کالج ها به دانشجویان بین المللی خود اقامتگاه‌های دانشجویی در محوطه دانشگاه ارائه می دهند که "خوابگاه"نامیده می شود. دانش آموزان معمولاً یک اتاق را با 2 یا 3 دانش آموز دیگر به اشتراک می گذارند. کالج ها وسایل ضروری روزانه مانند آب، برق و اینترنت را فراهم می کنند. دانش آموزان همچنین حمام، دوش و غیره را به اشتراک می گذارند. این بستگی به کالج دارد که چقدر برای این خاابگاه‌ها در محوطه دانشگاه هزینه می کنند. این به طور متوسط ​​بین 5000 تا 8000 دلار در سال است.

با این حال، می توانید سکونت در یک محل غیر دانشگاهی را نیز انتخاب کنید. می توانید یک آپارتمان را با دانشجویان دیگر به اشتراک بگذارید یا می توانید تنها زندگی کنید. اجاره به منطقه ای که در آن ساکن هستید بستگی دارد. منطقه غرب میانه ارزان تر از شرق و شمال شرق ایالات متحده است. اما، باید قبوض برق، اینترنت و آب خود را به همراه اجاره پرداخت کنید. نرخ معمول یک آپارتمان یک خوابه بسته به آپارتمان و مکان، بین 6000 تا 15000 دلار در سال است .


هزینه های زندگی:

بهتر است برای نیازهای روزانه و اولیه خود مانند موارد اضطراری، خرید، مواد غذایی، غذا، آب، لباس، کتاب و لوازم التحریر پس انداز کنید. هنگامی که در خارج از کشور زندگی می کنید، باید حتی کوچکترین هزینه های خود را پیگیری کنید. این به شما کمک می‌کند تا مراقب هزینه‌های کلی خود باشید و می‌توانید برای مدتی صرفه‌جویی یا بودجه تعیین کنید.

برای دانشجویان بین المللی 10000 تا 12000 دلار در سال تخمین می خورد. ممکن است هزینه محل سکونت شما متفاوت باشد.


ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی برای همه دانش آموزان بین المللی اجباری است. همچنین می تواند فرایندی طولانی باشد. به عنوان دانشجوی بین المللی، باید درخواست دهید و توسط کالج دارای گواهی برنامه بازدید کننده دانشجویی و تبادل کننده (SEVP)پذیرفته شوید. پس از مراحل تایید، l-20 را دریافت خواهید کرد که تمام اطلاعات شما از آنجا ثبت می شود.

متقاضیان ویزا باید هزینه ای غیر قابل استرداد بپردازند. همه دانش‌آموزان بسته به دوره، شایستگی و کالج‌هایشان به‌عنوان F، M یا J طبقه‌بندی می‌شوند. آنها باید 350 دلار به عنوان هزینه SEVP و هزینه درخواست ویزا 160 دلار بپردازند.


بیمه سلامت

دور ماندن از خانه می تواند سخت باشد. هزاران دانشجوی بین المللی در طول دوره های خود بیمار می شوند یا به مراقبت های پزشکی نیاز دارند. بیمه درمانی دانشجویی در این شرایط دانشجویان بین المللی را حمایت مالی می کند. دانشجویان بین المللی برای پذیرش در کالج های ایالات متحده باید مدرک بیمه درمانی داشته باشند. بدون بیمه درمانی، دانشجویان بین المللی نمی توانند برای کالج های ایالات متحده درخواست دهند.

دانشجویان بین المللی زیر 25 سال می توانند انتظار داشته باشند که بسته به کالج و بیمه درمانی، ماهانه 30 تا 140 دلار برای بیمه درمانی بپردازند.


حمل و نقل:

معمولا اکثر کالج ها به دانشجویان بین المللی خود خوابگاه می دهند. وقتی در محوطه کالج می مانید، زیاد از وسایل حمل و نقل استفاده نخواهید کرد، مگر اینکه به جایی خارج از دانشگاه بروید. با این حال، اگر خارج از محوطه کالج زندگی کنید، به حمل و نقل نیاز خواهید داشت. خوشبختانه، در ایالات متحده هزینه های حمل و نقل چندان بالا نیست و گزینه های متعددی برای انتخاب وجود دارد. می توانید از تاکسی، قطار و اتوبوس یا از امکانات اجاره خودرو استفاده کنید.

بلیط اتوبوس و قطار برای دانشجویان حدود 30 تا 50 دلار درماه هزینه دارد. برای هزینه های اضافی، می توانید انتظار داشته باشید که حدود 100 تا 120 دلار در ماه در کل برای حمل و نقل خود بپردازید. با این حال، این هزینه بیشتر به محل اقامت شما بستگی دارد.


به طور خلاصه:

تحصیل در ایالات متحده پرهزینه است. دانشجویان بین المللی حدود 32000 تا 60000 دلار در سال بسته به دانشگاه و دوره پرداخت می کنند. این پول زیادی است اما گزینه ها و فرصت های مختلفی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. شما می توانید از امکانات دانشجویان بین المللی کمک های مالی، بورس های تحصیلی بین المللی، وام های دانشجویی بین المللی، و کمک سازمان های خصوصی و دولتی استفاده کنید.


گردآورنده: رها شیرکوند

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/