نکات مهم در مصاحبه

موسسه اعزام دانشجو دانش پژوهان اورانوس با داشتن کادری مجرب از کارشناسان متخصص در امر پذیرش تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو از سراسر ایران( تهران ،شیراز،اصفهان و...) به بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا از جمله اتریش و آمریکا فعالیت دارد.

En
  • برای اینکه در مورد مصاحبه برای ویزا آمادگی پیدا کنید مطالب زیر را با دقت بخوانید، این موارد به عنوان یک ایده کلی از مصاحبه برای ویزا و انتظارات احتمالی از مصاحبه شونده تهیه شده است.
  • به هر مدرک و پاسخ به دیده شک می نگرندو مجاب نمودن آنان در مورد صحت گفته ها و مدارک ارائه شده آسان نیست. بنابراین موضوع مهم در هرمصاحبه برای هر نوع ویزا که متقاضی آن هستید این است که مشخص شود مدارک شما اصل، غیر مخدوش و حقیقی است و پس از اتمام دوره اقامت مجاز مطمئنا و مشخصه به کشور خود بازخواهید گشت....از انجا که بسیاری از متقاضیان ویزاهای توریستی و غیره پس از ورود به ایالات متحده امریکا برای اقامت به هرشکلی تلاش می کنند و گاه مدارک غیرحقیقی و مخدوش برای درخواست خود ارائه می دهند، افسران کنسولگری سوالاتی مطرح می کنند.
  • سوالات افسران کنسولگری گاه با "چه خواهید کرد اگر..." در موارد مختلف همراه می باشد. به عنوان مثال:
    • چه خواهید کرد اگر در وگاس برنده پول هنگفتی شوید؟
    • چه خواهید کرد اگر دوستی در امریکا به شما پیشنهاد یک کار فوق العاده با درآمد عالی بدهد؟
    • چه خواهید کرد اگر یک خانم امریکایی به شما پیشنهاد ازدواج بدهد؟

با توجه به نوع ویزایی که برای آن اقدام می کنید، پاسخ شما به چنین سوالاتی بسیار مورد دقت قرار می گیرد. مثلا اگر پاسخ شما به این سوالات خرید یک خانه پس از دریافت پول زیاد و یا قبول پیشنهاد کاری در امریکا و یا قبول و ازدواج با خانم امریکایی باشد بدون شک درخواست شما مردود خواهد شد. شما باید بتوانید مصاحبه کننده را مجاب نمایید که تحت هرشرایط احتمالی، پس از پایان زمان اقامت مجازتان امریکا را ترک خواهید نمود.

  • برای تکمیل فرم های درخواست خود حتما از یک شخص مجرب کمک بگیرید، گاهی توضیحات کوتاه و یا تشریح زیاد و یا حتی اغلاط املایی باعث ایجاد تاثیر منفی در بررسی درخواست ویزا خواهد شد.
  • حتما یک کپی از فرم را برای خود نگه دارید، گاه پس از رد شدن درخواست اولیه، بازنگری توضیحاتتان توسط
  • اشخاص مجرب برای کم کردن احتمال رد شدن درخواست دوم کمک بزرگی خواهد بود.
  • ارائه هرگونه اطلاعات غیرواقعی و نادرست امکان دریافت ویزا را به حداقل می رساند و درضمن گاه باعث می شود برای همیشه امکان درخواست مجدد را از دست بدهید.
  • بسیاری از متقاضیان از این موضوع شکایت دارند که افسر مصاحبه کننده بدون پرسش هیچگونه سوالی و یا حتی نیم نگاهی به مدارک ارائه شده درخواست آنان را مردود اعلام نموده است، درحقیقت درهنگام مصاحبه و قایع آنطور که متقاضی می بیند اتفاق نمی افتند، افسران کنسولگری بسیار با تجربه و آموزش دیده اند و با توجه به تجربه گسترده شان که معمولا در کشور متقاضی یا مناطق مشابه به دست آمده است گاه فقط با نگاه کردن به درخواست کننده و درنظرگرفتن حالات وی در حین حضور در محل مصاحبه متوجه نیت واقعی متقاضی شده و گاه حتی از همین روش درمورد غیرواقعی بودن مدارک ارائه شده اطمینان حاصل می نمایند. این افراد گاه دارای اطلاعاتی حتی درخصوص ارزش املاک در سندهای ارائه شده در مناطق مختلف کشور متقاضی، حدود مالیات و درآمد و موارد مشابه دیگر می باشند، بنابراین ارائه مدارک نادرست و اطلاعات غیرواقعی بدترین راه ممکن برای درخواست یک ویزا می باشد.
https://www.dpu.org.ir/