نکات مهم در مصاحبه ویزا

ویزای تحصیلی,اتریش,آمریکا

یکی از فعالیت های موسسه دانش پژوهان اورانوس ارائه مشاوره تخصصی و خدمات اخذ انواع ویزای تحصیلی  می باشد.

En

  سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | 09:47   1 نظر   15894 بازدید

نکات مهم در مصاحبه ویزا

.

نمونه ویزاهای اخذ شده توسط موسسه

.

ویزای اخذ شده خانم x  توسط موسسه اورانوس ویزای اخذ شده خانم z  توسط موسسه اورانوس ویزای اخذ شده خانم y توسط موسسه اورانوس

.

بسیاری از کشورها جهت ورود مسافران خارجی قوانین و ضوابط خود را دارند یکی از این قواعد داشتن ویزا می باشد.

یکی از فعالیت های موسسه دانش پژوهان اورانوس ارائه مشاوره تخصصی و خدمات اخذ انواع ویزای تحصیلی می باشد.

.

خدمات اخذ ویزا شامل مواردی چون :

  • رزرو وقت سفارت جهت اخذ ویزا
  • ارائه مشاوره تخصصی در خصوص چگونگی ارائه مدارک
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • تنظیم و چیدمان مدارک
  • پر کردن فرم سفارت
  • جلسه توجیهی روز فبل از سفارت
  • صدور بیمه نامه مسافرتی معتبر
  • رزرو بلیط هواپیما و هتلهای معتبر سراسر جهان
  • پیگیری روند ویزا از اداره مهاجرتی و رفع نواقص پرونده
  • تنظیم اعتراض بعد از دریافت پاسخ منفی ویزا
  • تنظیم دعوت نامه رسمی برای ویزای شینگن

.

مطالعه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد: ویزای تحصیلی اتریش

.

نکات مهم در مصاحبه ویزا

برای اینکه در مورد مصاحبه برای ویزا آمادگی پیدا کنید مطالب زیر را با دقت بخوانید، این موارد به عنوان یک ایده کلی از مصاحبه برای ویزا و انتظارات احتمالی از مصاحبه شونده تهیه شده است.
از انجا که بسیاری از متقاضیان ویزاهای توریستی و غیره پس از ورود به ایالات متحده امریکا برای اقامت به هرشکلی تلاش می کنند و گاه مدارک غیرحقیقی و مخدوش برای درخواست خود ارائه می دهند، افسران کنسولگری ...به هرمدرک و پاسخ به دیده شک می نگرندو مجاب نمودن آنان درمورد صحت گفته ها و مدارک ارائه شده آسان نیست. بنابراین موضوع مهم در هر مصاحبه برای هر نوع ویزا که متقاضی آن هستید این است که مشخص شود مدارک شما اصل، غیر مخدوش و حقیقی است و پس از اتمام دوره اقامت مجاز مطمئنا و مشخصه به کشور خود بازخواهید گشت.
سوالات افسران کنسولگری گاه با "چه خواهید کرد اگر..." در موارد مختلف همراه می باشد. به عنوان مثال:
چه خواهید کرد اگر در وگاس برنده پول هنگفتی شوید؟
چه خواهید کرد اگر دوستی در امریکا به شما پیشنهاد یک کار فوق العاده با درآمد عالی بدهد؟
چه خواهید کرد اگر یک خانم امریکایی به شما پیشنهاد ازدواج بدهد؟
با توجه به نوع ویزایی که برای آن اقدام می کنید، پاسخ شما به چنین سوالاتی بسیار مورد دقت قرار می گیرد. مثلا اگر پاسخ شما به این سوالات خرید یک خانه پس از دریافت پول زیاد و یا قبول پیشنهاد کاری در امریکا و یا قبول و ازدواج با خانم امریکایی باشد بدون شک درخواست شما مردود خواهد شد. شما باید بتوانید مصاحبه کننده را مجاب نمایید که تحت هرشرایط احتمالی، پس از پایان زمان اقامت مجازتان امریکا را ترک خواهید نمود.
برای تکمیل فرم های درخواست خود حتما از یک شخص مجرب کمک بگیرید، گاهی توضیحات کوتاه و یا تشریح زیاد و یا حتی اغلاط املایی باعث ایجاد تاثیر منفی در بررسی درخواست ویزا خواهد شد.

..
حتما یک کپی از فرم را برای خود نگه دارید، گاه پس از رد شدن درخواست اولیه، بازنگری توضیحاتتان توسط اشخاص مجرب برای کم کردن احتمال رد شدن درخواست دوم کمک بزرگی خواهد بود.
ارائه هرگونه اطلاعات غیرواقعی و نادرست امکان دریافت ویزا را به حداقل می رساند و درضمن گاه باعث می شود برای همیشه امکان درخواست مجدد را از دست بدهید.
بسیاری از متقاضیان از این موضوع شکایت دارند که افسر مصاحبه کننده بدون پرسش هیچگونه سوالی و یا حتی نیم نگاهی به مدارک ارائه شده درخواست آنان را مردود اعلام نموده است، درحقیقت درهنگام مصاحبه وقایع آنطور که متقاضی می بیند اتفاق نمی افتند، افسران کنسولگری بسیار با تجربه و آموزش دیده اند و با توجه به تجربه گسترده شان که معمولا در کشور متقاضی یا مناطق مشابه به دست آمده است گاه فقط با نگاه کردن به درخواست کننده و در نظرگرفتن حالات وی در حین حضور در محل مصاحبه متوجه نیت واقعی متقاضی شده و گاه حتی از همین روش در مورد غیرواقعی بودن مدارک ارائه شده اطمینان حاصل می نمایند. این افراد گاه دارای اطلاعاتی حتی در خصوص ارزش املاک در سندهای ارائه شده در مناطق مختلف کشور متقاضی، حدود مالیات و درآمد و موارد مشابه دیگر می باشند، بنابراین ارائه مدارک نادرست و اطلاعات غیرواقعی بدترین راه ممکن برای درخواست یک ویزا می باشد.

.

نکات مهم تکمیلی در مصاحبه ویزا

  • عصبی نباشید و با اعتماد به نفس در مصاحبه حضور پیدا کنید. برای آمادگی در این قسمت بهتر است تمرین کنید.
  • با لبخند و نگاه مستقیم با مصاحبه کننده صحبت کنید، هرگونه نشانه های عصبی بودن می تواند به عنوان نکته ای منفی در مصاحبه محسوب شود.
  • زودتر از زمان مصاحبه در محل حضور پیدا کنید.
  • با لباس مناسب و مرتب به مصاحبه بروید، اگر درخواست ویزای تجاری دارید ظاهر ...شما با یک شخص مجرب در امور تجارتی باید هماهنگی داشته باشد، در چنین موردی لباس رسمی تاییدی بر نوع درخواست شما خواهد بود.
  • پاسخ سوالات را با توضیحات مختصر، مطمئن، شفاف و کاملا مرتبط بدهید.
  • از توضیحات طولانی و بی مورد بپرهیزید، گاه ارائه اطلاعات بی مورد و خارج از موضوع تاثیر عکس خواهد داشت.
  • همواره درطول مصاحبه ادب را رعایت نمایید حتی اگر احساس شما متفاوت است. بحث نکنید و در تن صدا و لحن صحبتتان نیز احترام را رعایت نمایید.

.

دربرخی شرایط امکان دارد به دلیل لهجه امریکایی و یا وجود میکروفن متوجه سوال افسر کنسولگری نشوید، در نهایت آرامش و ادب از وی درخواست کنید تا سوال را دوباره تکرار کند، حتی اگر بازهم متوجه نشدید بدون عصبی شدن درخواست خود را تکرار کنید. میتوانید در این مورد از جملات زیر استفاده نمایید:

.

Beg you pardon, I didn’t understand your question.
Sorry Sir/Madam, could you kindly repeat what you said?

.

مطالعه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد: سوالات مصاحبه ویزا

.اگر انگلیسی صحبت می کنید، بهتر است مصاحبه را بدون مترجم انجام دهید، گاهی اوقات مترجم پاسخ های شما را اشتباه متوجه می شود و اطلاعات غلط ارائه می دهد. افسران کنسولی در کار خود دقیق و آموزش دیده اند و معمولاً خیلی سریع قصد شما را حدس می زنند، حتی گاهی زبان مادری شما را به خوبی می فهمند، پس مراقب حرکات و کلمات خود حتی در زبان مادری خود باشید.

در طول مصاحبه، در مورد مدارک خود صادق باشید و به یاد داشته باشید که مصاحبه کننده فقط کار خود را انجام می دهد و هیچ مخالفتی با گرفتن ویزا ندارد. آماده باشید تا در پاسخ به هر سوالی مدارک مربوطه را ارائه دهید، به عنوان مثال، اگر از شما در مورد بازگشت به موقع شما پرسیده شد، باید اسناد مربوط به دلایل سفر خود به آمریکا و ارتباط شما با کشور خود و دلایل مشخصی را ارائه دهید.

دقت داشته باشید که به تمام سوالات پاسخ صحیح و صادقانه بدهید، پاسخ سوالات شما در کامپیوتر ثبت می شود و در صورت رد شدن درخواست شما و درخواست مجدد، این پاسخ ها با پاسخ های مصاحبه بعدی مقایسه می شود و در صورت وجود انحراف هستند، ممکن است درخواست شما رد شود. اگر با خانواده خود برای ویزا اقدام می کنید، باید همیشه آمادگی داشته باشید که درخواست برخی از اعضای خانواده پذیرفته و برخی دیگر رد می شوند.
.
قبل از مصاحبه مطمئن شوید که تمام مدارک آماده هستند.
مدارک باید در یک پوشه نازک و در پوشش پلاستیکی ارائه شوند. از ترتیب قرارگیری مدارک مطمئن شوید، زیرا امکان دارد در هنگام مصاحبه ارائه یک مدرک خاص ضرورت پیدا کند، وقت مصاحبه بسیار کوتاه و فشرده است و نمی توان انتظار داشت که افسر کنسولگری برای پیداشدن مدارک شما از لابلای باقی اسناد مدت زیادی منتظر بماند، هرگونه نکته منفی امکان دارد درخواست شما را به رد شدن نزدیک نماید.

.

با توجه به حساسیت های اخیر سفارت اتریش، موسسه دانش پژوهان اورانوس آمادگی خود را جهت همراهی با شما در فرآیند اخذ ویزای اتریش با ارائه ی پکیج های مختلف خدماتی اعلام می دارد.

.

اگر پذیرش خود را دریافته کرده و درحال حاضر در آستانه ی پروسه ی ویزا می باشید، می توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

.

02188345027
02188345028
02188345029

.

نمونه پیگیری درخواست ویزا بعد از دریافت نقصی از شهرداری وین

.

پیگیری درخواست ویزای یک خانم توسط موسسه دانش پژوهان اورانوس

.

  • مراجعه به سفارت: 25.11.2021
  • دریافت نقصی اول از شهرداری وین: 03.05.2022
  • دریافت نقصی دوم از شهرداری وین: 19.06.2022
  • دریافت جواب مثبت ویزا از شهرداری وین: 22.08.2022

دیدگاه خود را بیان کنید
سلام منم بسیار خرسند و خوشحالم که با سایت شما اشنا شدم من دعوت نامه ی کنفرانسی از انگلستان دارم دانشجوی دکتری دانشگاه ازاد دررشته روانشناسیم مانده حساب در حد40 میلیون و گردش حدود5 میلیون سال 96 تعدادی کار پیمانی داشتم که مفاصا حسابی که بابتشون پرداختی داشتم فقط الان دستمه و البته از سال93 تا95 دوسال بیمه داشتم و هم انون تنها میتونم یه نامه دال بر روانشناس بودنم در کلنیک تهیه کنم حالا میشه سربرگ دارش با مهر انگلیسی شم کرد سند مالکیت ندارم با این احتساب آیا امکان ویزا گرفتن دارم یا خیر درصورتیکه لطف کنید بفرمایین با چنین شرایطی چه کشورهایی با دعوت نامه کنفرانسی بهتر ویزا میدن خوشحال خواهم شد
با سلام. معمولا بسته به نوع دعوت نامه ی شما و کشور مقصد درخواست و مدارک ویزا متفاوت میباشد. بهتر است برای نوع ویزای توریستی شنگن اطلاعات دقیق تر را ازسایت رسمی سفارت ها دنبال فرمایید. تخصص ما ویزای اقامتی است.
https://www.dpu.org.ir/