اقدامات ضروری پس از ورود به کشور اتریش

اقدامات ضروری پس از ورود به کشور اتریش

با توجه به الحاق این کشور به اتحادیه اروپایی و لزوم تبعیت آن کشور از مقررات شنگن، قوانین مربوط به ورود و اقامت آن درحال تغییر است.

En

  سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | 10:06   2 نظر   9206 بازدید

الزامات ورود و اقامت دانشجویی در کشور اتریش

1- با توجه به الحاق این کشور به اتحادیه اروپایی و لزوم تبعیت آن کشور از مقررات شنگن، قوانین مربوط به ورود و اقامت دانشجویی آن درحال تغییر است.

توضیح: شنگن عنوان توافقات میان تعدادی از کشورهای اروپایی است که با هدف کنترل بهتر مرزی و همکاری در این رابطه به امضا رسیده است این کشورها عبارتند از آلمان، اتریش، اسپانیا، ایسلند، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، دانمارک، سوئد، فرانسه، فنلاند، لوکزامبورگ، نروژ، هلند و یونان. گفتنی است در این میان دولت ها ی نروژ و ایسلند بدون اینکه در عضویت اتحادیه اروپایی باشند از مقررات شنگن تبعیت می کنند و بالعکس انگلستان علیرغم عضویت در اتحادیه اروپایی متعهد به مقررات شنگن نمی باشد. این دولت ها بر اساس مقررات شنگن ضمن تسهیل تردد اتباع خود در محدوده شنگن، ورود و خروج اتباع خارجی را نیز به این محدوده به صورت مشترک مدیریت می نمایند.
علاوه بر کشورهای فوق، ده کشور استونی، اسلواکی، اسلوونی، جمهوری چک، قبرس، لتونی، لهستان، لیتوانی، مالتا و مجارستان که در می 2004 به عضویت اتحادیه در آمده اند موظف هستند مقررات شنگن را در قوانین ورود و خروج خود وارد نمایند.

مطالعه این مطلب به شما کمک میکند : ویزای تحصیلی اتریش

اقدامات لازم پس از ورود به اتریش

اولین اقدام بعد از وارد شدن به کشور اتریش معرفی کردن خود به شهرداری منطقه است. برگه امضا شده توسط شهرداری Meldezettel یکی از مهمترین مدارک لازم در اتریش است که طبق قانون فرد تا ۳ روز پس از ورود به کشور یا جابجایی منزل باید اطلاعات آدرس محل سکونتش را به شهرداری (Magistrat ) اعلام کند. طبق قانون پلیس مجاز است کسانی که بدون این برگه زندگی میکنند را بازداشت کند. برای ثبت آدرس محل سکونت خود در شهرداری محل، نیاز به تاییدیه محل سکونت دارید. این برگه تاییدیه یا از طرف صاحبخانه، یا مدیریت خوابگاه دانشجویی در اختیار شما قرار میگیرد. کسانی که پس از ورود به طور موقت در منزل آشنایان/دوستان زندگی میکنند نیاز به امضاء صاحبخانه و در بعضی موارد کپی قرارداد خانه دارند.

اقدام بعدی باز کردن حساب بانکی دانشجویی در یکی از شعب بانکهای مختلف اتریش است. در بانک شما را راهنمایی میکنند که چه مدارکی نیاز دارید.

سومین اقدام ثبت نام در دانشگاه است. که با در دست داشتن پذیرش، یک قطعه عکس و گذرنامه با مراجعه بین ساعات ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ ظهر به (Sekreteriat ) دانشگاه صورت میگیرد. دانشجویانی که دانش زبان آلمانی کافی برای تحصیل ندارند به صورت غیر رسمی ( Ausserordentlich ) ثبت نام میکنند و نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه ندارند. اما در همان روز قبض پرداخت شهریه کلاس زبان را از دانشگاه دریافت و به موسسه زبان موردنظر ارجاع داده میشوند. (شهریه کلاس زبان ۳۸۰ یورو در ماه است)

توجه: تمامي قبض ها بايد بوسيله حساب بانکي پرداخت شود. لذا باز کردن حساب بانکي در مراحل اوليه بسيار مهم است.

پس از ثبت نام در کلاس زبان، با در دست داشتن برگه گواهي ثبت نام کلاس زبان، گواهي ثبت نام در دانشگاه، گواهي محل سکونت و در دست داشتن کارت بانکي، دانشجو بايد به اداره بيمه مرکزي مراجعه کرده و درخواست بيمه دانشجويي دهد. کارت بيمه چند هفته بعد از طريق پست به آدرس مندرج در گواهي محل سکونت فرستاده ميشود.

گرفتن کارت اقامت يکساله (معتبر در تمام اروپاي مشترک).گرفتن اين کارت منوط به در دست داشتن گواهي بيمه, ثبت نام دانشگاه, ثبت نام کلاس زبان براي دانشجويان غير رسمي، برگه محل سکونت و برگه تاييد موجودي در حساب بانکي می باشد.

توجه: در تمام مراحل بالا، تنها کارت شناسايي معتبر، گذرنامه ايراني دانشجو است و هيچ مدرک عکس دار ديگري اعتبار ندارد. لذا در دست داشتن گذرنامه در تمام مراحل الزامي است.

قوانین کار دانشجویی در اتریش

.....................................................ورود به اتریش

دیدگاه خود را بیان کنید
سلام منیکه واسه کار میخام برم کشور اتریش باید چیکار کنم دانشجو نیستم که.
سلام دوست عزیز، ما فقط مهاجرت تحصیلی کار میکنیم. لطفا برای این امر به موسسات مجاز کاریابی بین‌المللی مراجعه کنید.
سلام شما در کشور اتریش هم کسی رو دارید که بتونه در انجام کارها ما رو همراهی کنه؟
سلام نازنین جان، بله. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید.
https://www.dpu.org.ir/