تحصیل در رشته روابط بین الملل در اتریش

اتريش نه تنها عضو بسياری از سازمان های بين المللی است بلكه مقر اصلی اين سازمان ها نيز در اين كشور است. اين نكته بيانگر جايگاه ويژه و پرارزش اتريش و وين از ديدگاه روابط بين المللی است.

En

  شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 10:02   0 نظر    بازدید

توضیح رشته روابط بین‌الملل

روابط بین‌الملل شاخه‌ای از علوم سیاسی می‌باشد که بسیاری از موضوعات ممکن قابل‌تصور را در پوشش خود دارد. سیاست، زبان‌شناسی، اقتصاد، فلسفه، مطالعات مذهبی، تجارت، قانون، و هر چیزی در زیر آفتاب تابان خورشید، عملا به روابط بین‌الملل متصل می‌شود. روابط بین‌الملل دارای برنامه های درسی بسیار گسترده در ارتباط با شرایط اجتماعی و سیاسی جهان امروز ماست.
نگرانی‌های اصلی دانشجویان روابط بین‌الملل این است که سیستم‌های سیاسی مختلف چگونه با یکدیگر تعامل دارند و تاثیر آن‌ها در مقیاس جهانی چیست. تصادفی نیست که بسیاری از دیپلماتها، سفرا، و حتی ریئسات جمهور دارای یک مدرک دانشگاهی در رشته روابط بین‌الملل هستند. همچنین، شما باید با مطالعه و تحقیقات فراوان بتوانید راهی برای آینده بهتر در سیاست بین‌المللی، تجارت بین‌المللی، دیپلماسی بین‌المللی و قانون بین‌المللی بیابید و هر روز این مولفه های ذکر شده را بهبود ببخشید.
دانشجویانی که از برنامه کارشناسی‌ارشد یا کارشناسی‌ارشد در روابط بین‌الملل فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند شغل خود را در این زمینه ها پیدا ‌کنند:

  • مناسک دولتی همچون استخدام در وزارت امور خارجه
  • دیپلماسی بین‌المللی
  • دفاع از حقوق بشر
  • قانون بین‌المللی
  • مدیریت کسب‌وکار بین‌المللی
    -

در حال حاضر دو دانشگاه در اتریش این رشته را ارائه می دهند. دانشگاه ملی وین و دانشگاه وبستر که در ادامه در مورد شرایط تحصیل این رشته در این دو دانشگاه برایتان توضیحاتی را ارائه می کنیم. البته اگر مایل به تحصیل رایگان در اتریش هستید دانشگاه ملی وین می تواند گزینه بهتری برایتان باشد اما دانشگاه خصوصی وبستر هم کادر علمی قوی در این رشته دارد.


موقعیت جایگاه کشور اتریش در روابط بین‌المللی

اتريش نه تنها عضو بسياری از سازمان‌های بين‌المللی است بلكه مقر اصلی اين سازمان‌ها نيز در اين كشور است. اين نكته بيانگر جايگاه ويژه و پرارزش اتريش و وين از ديدگاه روابط بين‌المللی می‌باشد. از اول ژانويه 1995 اتريش به عضويت اتحاديه اروپا درآمده است. به علاوه اتريش عضو سازمان‌های بين‌المللی زير است.


اتريش پس از نیویورک و ژنو سومین مقر اصلی سازمان ملل متحد و مقر اصلی بسياری از سازمان‌های بين‌المللی می باشد. بسياری از این سازمان‌های مهم بين‌المللی در شهر وين قرار دارد:


روابط فرهنگی ایران و اتریش

تعاملات، ارتباطات و همکاری‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی يكي از برجسته‌ترین مختصات مناسبات ایران و اتریش را تشكيل مي‌دهد. به بیانی دیگر، یکی از ویژگی‌های بارز مناسبات دو کشور سرشت فرهنگی آن می‌باشد. فرهنگ در این معنا از کهن‌ترین خاستگاه‌های پیوندهای ایرانیان و اتریشی‌ها به شمار آمده و بر ابعاد سیاسی و اقتصادی روابط نیز اثر نهاده است.

شایان توجه است که ایرانی‌ها و اتریشی‌ها از دیرباز با یکدیگر آشنا بوده‌اند و تاریخ حضور ایرانی‌ها در اتریش و اتریشی‌ها در ایران به دوره صفوی باز می‌گردد و این آشنایی دیرین نشان روشن قدمت مناسبات فرهنگی این دو کشور است. در آرشيو كتابخانه ملی وين، قريب به 200 نسخه خطی فارسی از آثار شاعران، نویسندگان و دانشمندان ايرانی وجود دارد. وجود آثار و اسناد متنوع پیرامون روابط ایران و اتریش در آرشیو کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نیز گویای روایت ایرانی این پیوندها محسوب می‌شود. این پیوندهای فرهنگی الهام بخش و احترام آمیز و تصویرها و ذهنیت‌های مثبت، سرمایه ارزشمندی برای تداوم، تقویت و تعمیق روابط دو کشور محسوب می‌شود.

پیشینه کهن ترجمه و آشنایی مردمان دو کشور با میراث فرهنگی و ادبی و هنری یکدیگر و وجود سنت دیرین ایران شناسی و مطالعات ایرانی در برخی دانشگاه‌های معتبر و مراکز علمی و پژوهشی اتریش هم در تداوم بخشیدن به تعاملات و همکاری‌های فرهنگی پویای دو کشور نقش آفرین بوده است. تعاملات ادبی، هنری (شعر، سینما و تئاتر و موسیقی) و همکاری‌های دانشگاهی، پژوهشی، کتابخانه‌ای، موزه‌ای، ورزشی و مانند آن از جمله شاخص‌ترین حوزه‌های روابط فرهنگی میان ایران و اتریش به شمار می‌آیند.

اقامت و همزیستی ده‌ها هزار ایرانی و حضور صدها پزشک، استاد، دانشجو، فعال اقتصادی ایرانی در اتریش نیز در تعمیق مفاهمه و فهم مشترک و احترام متقابل دو ملت بزرگ ایران و اتریش تأثیرگذار بوده است. ایران با بهره‌‌گیری از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی و همکاری با مراکز فرهنگی و اسلامی در اتریش و همچنین ارتباط با انجمن‌ها و سازمان‌های فرهنگی، دانشگاهی، آموزشی، پژوهشی و مطالعاتی و رسانه‌ای گام‌های بلندی در جهت تقویت و توسعه هرچه بیشتر ارتباطات فرهنگی دو کشور برداشته است.


رشته روابط بین‌الملل در دانشگاه ملی وین

رشته روابط بین الملل دانشکده حقوق دانشگاه وین متمرکز بر تعمیق دانش ساختارهای اساسی و مسائل خاص در قوانین بین‌المللی است. دانشجویان دانش و مهارت‌هایی را کسب خواهند کرد که از اهمیت در عمل حقوق بین‌الملل، سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های دولتی و همچنین شرکت‌های فعال در سطح بین‌المللی برخوردار خواهند بود. این دوره درسی شامل چهار گرایش می‌باشد که بر حوزه‌های مختلف حقوق بین‌الملل تمرکز دارند. این گرایش‌ها عبارتند از: مسائل اساسی حقوق بین‌الملل، قانون بین‌المللی، اقتصاد بین‌الملل، سازمان‌های بین‌المللی و حل اختلافات بین‌المللی. کلاس‌ها به صورت دوره‌ها و سمینارهای برگزار خواهند شد. همه کلاس‌ها به زبان انگلیسی تدریس خواهند شد.


شرایط پذیرش در رشته روابط بین‌الملل دانشگاه وین

متقاضیان دارای مدرک لیسانس حقوق، از یک دانشکده حقوق واجد شرایط باشند. کسانی که قبلا در زمینه‌های همچون مشاوره‌های حقوقی در موسسات دولتی یا خصوصی، یا در سازمان‌های بین‌المللی یا سازمان‌های غیر دولتی، سابقه کار داشته باشند در اولویت پذیرش قرار می‌گیرند. زبان این رشته در برخی شاخه‌ها انگلیسی و در برخی شاخه‌ها به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می‌گردد. در حال حاظر این رشته تنها در مقطع ارشد دانشگاه وین ارائه می‌شود. در جدول زیر می توانید اطلاعات مختصری از تحصیل این رشته در دانشکده حقوق دانشگاه ملی وین را مطالعه نمایید.

4 سال (تمام وقت)

طول دوره

120 ECTS

اعتبار دوره

انگلیسی

زبان دوره

29.400 یورو

شهریه

1 مارچ

ددلاین اپلای

سالانه در ماه سپتامر

شروع دوره

لینک دوره در وبسایت دانشگاه


رشته روابط بین‌الملل در دانشگاه وبستر

برنامه‌های دانشگاه خصوصی وبستر ارائه دهنده دوره‌هایی برای آماده سازی دانشجویان در ارائه راهبرد و کار و فعالیت در حوزه دیپلماسی بین‌المللی می‌باشد. طول این دوره در مقطع کارشناسی دانشگاه خصوصی وبستر 3 الی 4 سال می‌باشد. این رشته توسط یک تیم قدرتمند از محققان، اساتید و متخصصان شناخته‌شده بین‌المللی ارائه می‌شود. در دوره‌های این دانشگاه به دانشجویان انواع تئوری‌ها روشها و رویکردهای رقابتی در عرصه بین المللی آموخته می شود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته در دانشگاه خصوصی وبستر برای هر ترم 10300 یورو می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته روابط بین‌الملل در دانشگاه خصوصی وبستر یک آموزش عملی و نظری و یک تجربه علمی جامع و برجسته برای حرفه دانشگاهی و حرفه‌ای آینده دانشجویان این رشته خواهد بود. طول این دوره با توجه به مرتبط بودن لیسانس شما بین 14 ماه تا دو سال می باشد. در این مقطع دانشجویان فرصتی برای تقویت شبکه‌های ارتباطی با افراد سرشناس خواهند داشت و همچنین می‌توانند از میزبانی انواع سخنرانی‌ها و رویدادها با محققان و متخصصان مشهور سیاسی اقتصادی جهان بهره‌مند شوند. هزینه تحصیل این رشته در مقطع ارشد دانشگاه خصوصی وبستر برای کل دوره تحصیلی 27540 یورو می‌باشد.

بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه برای تحصیلات تکمیلی به دانشگاه‌های بزرگی چون آکسفورد، کمبریج، جان هاپکینز، جورج تاون و کلمبیا رفته‌اند و یا در بخش‌های بین‌المللی دولت‌های کشور محل زندگی خود مشغول به کار شده‌اند.

فراموش نکنید که اتریش خانه بسیاری از سازمانهای بین المللی مهم همچون UN, UNIDO, UNODC, IAEA, OPEC, OFID, CTBTO است و دانشگاه وبستر با این سازمان‌ها ارتباط بسیار نزدیکی دارد.


مدارک مورد نیاز پذیرش در رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه‌های اتریش

مدارک موردنیاز برای تحصیل در رشته روابط بین‌الملل، بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه موردنظر متغیر خواهد بود، اما مدارکی که به طور عمومی برای پذیرش در این رشته نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • مدارک اثبات هویتی و ملیتی همراه با نسخه ای از شناسنامه و پاسپورت رسمی و عکس
  • کپی پاسپورت معتبر به همراه عکس پاسپورتی
  • درخواست برای پذیرش (فرم درخواست از دانشگاه)
  • قبولی دانشگاه سراسری در کشور مبدأ
  • الزامات عمومی ورود به دانشگاه اعم از مدرک دیپلم 12 ساله و یا معادل آن برای مقطع کارشناسی
  • مدرک لیسانس مرتبط برای مقطع کارشناسی ارشد
  • مدرک معتبر آزمون زبان آلمانی یا انگلیسی (با توجه به درخواست دانشگاه و مقطع موردنظر)
  • توصیه‌نامه (تعداد بر اساس درخواست دانشگاه)
  • انگیزه‌نامه
  • پرووپوزال تحقیقاتی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی تمکن مالی
    -

اسناد ترجمه شده می‌بایست با نسخه اصلی همراه با تاییدیه سفارت و مهر دادگستری و وزارت خارجه ارائه شوند. همچنین تمام مدارک برای پذیرش به دانشگاه اتریش تا 1 سپتامبر برای ترم زمستان و 1 فوریه برای ترم تابستان باید ارائه شوند.

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا (non EU) و مناطق اقتصادی اروپا (non EEA) می‌بایست مدارک زیر را فراهم کنند:

  • معادل گواهی اتمام دوره متوسطه
  • گواهی صلاحیت‌های ویژه برای تحصیلات دانشگاهی به عنوان اثبات این مسئله که شما یک برنامه برای واجد شرایط بودن در کشور مبدا خود را دارید.

اگر شما هم از متقاضیان تحصیل در رشته‌ی روابط بین‌الملل و گرایش‌های این رشته‌ی تحصیلی در اتریش هستید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مؤسسه دانش پژوهان اورانوس تماس گرفته و برای تحصیل در اتریش مشاوره‌ای رایگان دریافت نمائید. کارشناسان ما شما را در انتخاب دانشگاه مناسب باتوجه به سوابق تحصیلی شما راهنمایی کرده و در تمامی مراحل این پروسه‌ی دشوار، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اتریش همراه شما خواهند بود.

دیدگاه خود را بیان کنید
https://www.dpu.org.ir/