رشته مدیریت بازرگانی در اتریش

تحصیل رشته مدیریت در اتریش,رشته مدیریت بازرگانی در اتریش,دکترای بازرگانی بین الملل

تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های اتریش نه تنها به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های مدیریتی، اقتصادی و بازاریابی را به خوبی یاد بگیرند، بلکه پس از فارغ‌التحصیلی، فرصت‌های شغلی بی پایانی برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

En

  یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 10:40   1 نظر    بازدید

وقتی به کسب و کار فکر می‌کنید، موارد مختلفی به ذهنتان می‌رسد. از فروشگاه‌های محلی و سایت‌های خرید آنلاینی که اخیراً بازدید کرده‌اید گرفته است تا افراد تجاری و کارمندانی که در مرکز شهر و اطراف شما در رفت و آمد هستند. یک کسب و کار می‌تواند به عنوان یک سازمان مشغول در تولید و/یا فروش کالاها و خدمات تعریف شود. از شرکت‌های بزرگ تا کسب و کارهای کوچکی که امروزه هر گوشه از جامعه مدرن را فرا گرفته است، هر معامله‌ی کاری که انجام می‌دهیم، هر شرکتی که با آن سر و کار داریم ریشه در تجارت و بازرگانی دارد.


تعریف رشته مدیریت بازرگانی تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در اتریش - دانش پژوهان اورانوس

یکی از ابعاد مهم در اقتصاد، تجارت و امور بازرگانی است و از آنجایی که اقتصاد جهانی امروز بر پایه داد و ستد و تجارت در سطح جهانی می‌باشد، وجود متخصصانی در این زمینه نیز ضروری خواهد بود. مدیریت یکی از مهم‌ترین عوامل در تجارت است که هر سازمان و شرکتی به منظور سودآوری و بهره‌وری بیشتر مجموعه خود، به آن نیاز دارد. مدیریت بازرگانی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های مدیریت است که بر آموزش مدیران کسب و کار و شرکت‌های تجاری متمرکز است.

رشته‌های مدیریتی به تحلیل و اجرای فعالیت‌های تجاری و بازرگانی می‌پردازد. در این رشته، دانشجویان با مباحث مختلفی چون تحلیل بازار، برنامه‌ریزی بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی و مدیریت عملیاتی آشنا می‌شوند. به طور کلی در تعریف رشته مدیریت بازرگانی می‌توان گفت که تحصیل در این رشته دانشجویان را با مهارت‌های مدیریتی، اقتصادی و بازاریابی آشنا می‌کنند تا بتوانند در حوزه‌های مختلف صنایع و شرکت‌ها به عنوان مدیران بازرگانی موفق عمل کنند.

از مباحث مهم در رشته مدیریت بازرگانی در اتریش:

  • یکی از مباحث مهم در رشته مدیریت بازرگانی، تحلیل بازار و برنامه‌ریزی است. دانشجویان این رشته باید بتوانند با استفاده از دانش مدیریتی خود، بازارها و کسب و کار رقبای خود را تحلیل کرده و در جهت توسعه بازاریابی و بهبود سازمان خود برنامه‌ریزی کنند.
  • مدیریت منابع انسانی نیز یکی از موضوعات مهم در این رشته است. دانشجویان باید بتوانند با استفاده از اصول مدیریت منابع انسانی، تیم‌های موثری را برای اجرای برنامه‌های بازاریابی و فروش تشکیل دهند و از این تیم‌ها برای دستیابی به اهداف تجاری سازمان خود استفاده کنند.
  • همچنین، مدیریت مالی و مدیریت عملیاتی نیز دو مبحث مهم دیگر در این رشته هستند. دانشجویان بایست بتوانند بودجه‌ها و منابع مالی را به طور بهینه مدیریت کرده و عملیات تجاری را به گونه‌ای اجرا کنند که سودآوری شرکت را افزایش دهند.
    -

تا به حال به کسب یک مدرک در رشته مدیریت بازرگانی فکر کرده‌اید؟

شاید ندانید که چگونه می‌توان یک مدرک تجارت یا بازرگانی در اتریش کسب کرد؟ یا از خودتان می‌پرسید که با مدرک تجارت و مدیریت بازرگانی چه کاری می‌توان انجام داد؟

در این مقاله، ما هر آنچه که لازم است در رابطه با رشته مدیریت بازرگانی و شرایط پذیرش آن از دانشگاه‌های اتریش بدانید توضیح داده‌ایم تا شما پس از خواندن این مطلب بدانید که که یک مدرک در رشته مدیریت بازرگانی چه مفاهیمی را دربرمی‌گیرد، آینده شغلی آن به چه صورت است و آیا انتخاب درستی برای شما است یا خیر.


تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در اتریش

مدیریت بازرگانی یکی از رشته‌های محبوب و مهم در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سرتاسر جهان است. اتریش، با داشتن کیفیت بالا در سیستم آموزش عالی و دانشگاه‌های معتبر، یکی از مقاصد محبوب تحصیل در این رشته پرتقاضا در میان دانشجویان بین‌المللی است. در این رشته دانشجویان با مفاهیم و اصول مدیریت بازرگانی، کسب و کار، تجارت بین‌الملل، بازاریابی، مالیات، حقوق و سایر مباحث مرتبط آشنا خواهند شد. تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های اتریش نه تنها به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های مدیریتی، اقتصادی و بازاریابی را به خوبی یاد بگیرند، بلکه پس از فارغ‌التحصیلی، فرصت‌های شغلی بی پایانی برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

افرادی که اتریش را به عنوان مقصد تحصیلی خود برای رشته مدیریت بازرگانی انتخاب می‌کنند، مزیتی بزرگ در دنیای امروزی خواهند داشت. دنیای بازرگانی اتریش امروزه بیشتر از هر زمان دیگری بین‌المللی‌ است و دانشجویان را قادر می‌سازد تا مهارت‌های اساسی برای مواجهه با محیط کار میان‌فرهنگی را یاد بگیرند و با توجه به گرایش‌های متنوع و مختلف دوره مدیریت بازرگانی که در دانشگاه‌های معتبر اتریش در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شود، بتوانند در حوزه‌های مختلف صنایع و شرکت‌ها به عنوان مدیران بازرگانی موفق وارد بازار کار اتریش شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های اتریش 6 ترم و 180 ECTS (واحد درسی) می‌باشد که به مدت 4 سال به طول می‌انجامد. دانشجویان دوره کارشناسی این رشته تحصیلی، دانش موردنیاز در حوزه‌های کلیدی مدیریت کسب و کار و بازرگانی را به دست می‌آورند که توسط ماژول‌های معرفی‌شده در اقتصاد، ریاضیات و آمار کسب و کار، حقوق تجارت، فناوری اطلاعات، جامعه‌شناسی اقتصادی و همچنین انگلیسی بازرگانی را به دست می‌آورند. جهت اخذ پذیرش در رشته مدیریت کسب و کار از دانشگاه‌های اتریش، می‌بایست آزمون ورودی آن را با موفقیت پشت سر بگذارید. مهارت‌های به‌دست‌آمده در طول برنامه، فارغ‌التحصیلان را قادر می‌سازد تا به‌صورت مستقل مشکلات رایج در این حوزه مدیریتی را حل کنند. زبان تدریس این رشته در اکثر دانشگاه‌های اتریش آلمانی می‌باشد و برای پذیرش در این رشته می‌بایست گواهی مدرک زبان معتبری با حداقل سطح B2 ارائه کنید. البته برخی از دانشگاه‌های اتریش هستند که این رشته تحصیلی را در مقاطع بالاتر به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهند. سال گذشته حدود 123 نفر از دانشجویان در مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه وین اتریش فارغ‌التحصیل شدند و اکنون حدود 1148 نفر در این مقطع از رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه وین به تحصیل می‌پردازند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دوره مدیریت بازرگانی 4 ترم و 120 ECTS می‌باشد که به مدت دو سال زمان می‌برد. تحصیل در این مقطع با هدف آشنایی دانشجویان با روش‌ها و برنامه‌های مدیریتی چون حقوق تجارت، جامعه شناسی اقتصادی، فناوری اطلاعات کسب و کار، اقتصاد و آمار و غیره می‌باشد و از این طریق آنها را قادر می‌سازد تا به طور مستقل مسائل مدیریتی را رفع کنند. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی به دانشجویان امکان انتخاب گرایش‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف مدیریتی به میزان 80 اعتبار ECTS را می‌دهد تا دانشجویان بنابر این مطالعات خود را با نیازهای فردی و اهداف شغلی خود تنظیم کنند. تحصیل در این مقطع از مدیریت بازرگانی به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی امکان‌پذیر خواهد بود. سال گذشته حدود 129 نفر از دانشجویان مدیریت بازرگانی، از مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه وین اتریش فارغ‌التحصیل شدند و اکنون حدود 1211 نفر در این رشته و مقطع مشغول به تحصیل هستند.

دانشجویان پس از اتمام مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی می‌توانند جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترا این رشته نیز اقدام نمایند.

تحصیل در مقطع دکتری مدیریت بازرگانی

تحصیل در مقطع دکتری به مدت 2 تا 3 سال بسته به رشته و گرایش موردنظر زمان می‌برد. دانشجویان در مقطع دکتری رشته مدیریت بازرگانی، با انتخاب یکی از گرایش‌های آن، به انجام تحقیق و پژوهش در آن حوزه می‌پردازند. دانشجویان پس از اتمام مقطع دکتری و با موفقیت تکمیل کردن واحدهای درسی خود می‌توانند پایان‌نامه و دفاع خود را ارائه کنند. دانشجویان این مقطع از مدیریت بازرگانی می‌توانند با شرکت در سمینارها و کنفرانس‌ها ، از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی بین‌المللی بهره‌مند شوند.


مزایای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه‌های اتریش

1. آموزش با کیفیت بالا: دانشگاه‌های اتریش به داشتن استانداردهای عالی آموزشی و تحقیقاتی شناخته شده هستند. ادامه تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی و ارشد دانشگاه‌های اتریش می‌تواند پایه و اساس تحصیلات دانشگاهی در کسب و کار و مدیریت برای شما فراهم آورد.

2. موقعیت مکانی مرکزی: بودن کشور اتریش در مرکز و قلب اروپا دسترسی آسانی به کشورهای همسایه را فراهم می‌کند و آن را به مرکزی ایده‌آل برای تجارت بین‌المللی و فرصت‌های شبکه‌ای تبدیل می‌کند.

3. محیط چند زبانه: بسیاری از دوره‌های مدیریت بازرگانی در اتریش به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند که به شما امکان می‌دهد در محیطی بین‌المللی و چند زبانه به تحصیل بپردازید. این موضوع موجب بهبود و تقویت مهارت‌های زبانی شما شده و شما را برای زمینه تجارت و بازرگانی در سطح جهانی آماده کند.

4. تجربه فرهنگی: تاریخ غنی، فرهنگ، و شهرهای پر جنب و جوش اتریش، زمینه منحصر به فردی را برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده است. شما این فرصت را دارید که تجربه فرهنگی متنوع به دست آورید.

5. چشم‌انداز بین‌المللی: موقعیت اتریش در اتحادیه اروپا و روابط قوی اقتصادی آن بینش‌های ارزشمندی را در رابطه با روند و شیوه‌های بازرگانی جهانی ارائه می‌دهد.

6. اقتصاد قوی: اتریش دارای اقتصادی باثبات با صنایع مختلف است که فرصت‌های فراوانی برای کارآموزی، فعالیت‌های پروژه‌ای و اشتغال در طول تحصیل و پس از آن فراهم می‌آورد.

7. ارتباطات با صنعت: بسیاری از دانشگاه‌های اتریش با برخی سازمان‌ها و صنایع شراکت دارند و به شما امکان دسترسی به دوره‌های کارآموزی، رویدادهای شبکه‌ای و فرصت‌های شغلی مناسب می‌دهند.

8. فرصت‌های تحقیقاتی: دانشگاه‌های اتریش در فعالیت‌های پژوهشی تحقیقاتی بسیاری شراکت دارند که به شما امکان شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی تجاری پیشرفته را نیز خواهد داد.

9. فرصت‌های شغلی: مقطع کارشناسی و مدرک BBA شما را با مهارت‌های تجاری ضروری آشنا می‌کند که توسط کارفرمایان در صنایع مختلف بسیار ارزشمند است. فارغ‌التحصیلان می‌توانند در زمینه‌هایی مانند بازاریابی، امورمالی، مدیریت و غیره فعالیت کنند.

10. تحصیلات تکمیلی: پس از تکمیل مقطع کارشناسی و اخذ مدرک BBA، ممکن است جهت تخصص یافتن در یک حوزه تجاری خاص و ارتقای چشم انداز شغلی خود، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمائید.

11. رشد شخصی: زندگی در یک کشور جدید، سازگاری با فرهنگی متفاوت و تعامل با افراد با پیشینه‌های مختلف می‌تواند به رشد شخصی و دیدگاه جهانی شما مؤثر باشد.

12. فرصت های بورسیه تحصیلی: برخی از دانشگاه‌های اتریش برای دانشجویان بین‌المللی بورس تحصیلی ارائه می‌دهند که در پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو کمک می‌کند.


ده دانشگاه‌ برتر اتریش برای تحصیل در رشته‌ی مدیریت بازرگانی

در زیر لیستی از برترین دانشگاه‌های اتریش که براساس عملکرد پژوهشی و تحقیقاتی آنها در رشته‌ی مدیریت بازرگانی رتبه‌های بالایی کسب کردند را به همراه رتبه‌ی دانشگاه این رشته - در سطح کشور، اروپا و جهان را مشاهده می‌کنید. این جدول بر اساس 12 میلیون استناد دریافت شده از 507 هزار مقاله‌ی دانشگاهی، توسط 34 دانشگاه اتریش انجام شده است.

نام دانشگاه

نوع دانشگاه

رتبه کشوری

در اروپا

رتبه جهانی

ضریب پذیرش

1

دانشگاه وین

دولتی

1

75

240

28%

2

دانشگاه TU وین

دولتی

3

99

300

24%

3

دانشگاه اقتصاد و تجارت وین

دولتی

10

134

376

31%

4

دانشگاه اینسبروک

دولتی

2

167

462

27%

5

دانشگاه یوهانس کپلرلینس

دولتی

7

224

599

56%

6

دانشگاه تکنولوژی گراتس

دولتی

6

252

664

32%

7

دانشگاه گراتس

دولتی

9

296

765

13%

8

دانشگاه سالزبورگ

دولتی

9

327

837

54%

9

دانشگاه مدیریت MCI اینسبروک مرکزی

دولتی

25

622

1927

27%

10

دانشگاه مودال وین

خصوصی

30

754

2584

45%

-
بهترین شهرها برای تحصیل رشته‌ی مدیریت بازرگانی در اتریش، شهرهای وین، اینسبروک، لینس و گراتس می‌باشد که بر اساس تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رتبه‌های آنها در سطح کشور و جهان است. برای بررسی اطلاعات بیشتر و سایر رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته‌ی معماری در اتریش به صفحه‌ی پیوست شده در سایت edurank مراجعه کنید.

شرایط پذیرش رشته مدیریت بازرگانی در اتریششرایط پذیرش رشته مدیریت بازرگانی در اتریش - دانش پژوهان اورانوس

یک سری از رشته‌ها در دانشگاه وین شامل یک دوره مقدماتی و Steop هستند، که مدیریت بازرگانی شامل این گروه از رشته‌ها می‌باشد. در کل Steop یک آزمون چند مرحله‌ای در حدود 40 دقیقه می‌باشد که شامل ارزشیابی علاقه‌مندان تست هوش و دروس تخصصی مدیریت می‌باشد و در پایان این آزمون جمع‌بندی نهایی در مورد اینکه آیا این رشته برای شما مناسب می‌باشد یا خیر از طریق سایت انجام می‌گیرد.

مباحثی که ممکن است در طول تحصیل با آنها سروکار داشته‌باشیم شامل مدیریت بازاریابی، حسابداری، اقتصاد کلان قانون مالیات و غیره می‌باشد.

معمولأ پس از فارغ‌التحصیلی اکثر دانشجویان در گرایش‌هایی که در آن تخصص داشتند، مشغول به کار می‌شوند. از آنجایی که این رشته دانش پایه و شایستگی‌های مدیریتی را نیز به فارغ‌التحصیلان می‌دهد، آنها را واجد شرایط فعالیت در تمامی بخش‌های اقتصادی می‌نماید.

به طور کلی روند اخذ پذیرش در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه‌های اتریش بدین صورت است:

1. مدت زمان اپلای: دوره درخواست پذیرش یا اپلای برنامه‌های BBA یا MBA اغلب چند ماه قبل از تاریخ تعیین شده شروع ترم آغاز می‌شود. برای برنامه‌هایی که در پائیز شروع می‌شوند، مدت ارسال درخواست پذیرش به طور معمول قبل از فصل پائیز و یا در اوایل زمستان باز می‌شود و برای برنامه‌هایی که شروع آنها در بهار باشد، مدت اپلای ممکن است در تابستان باز شود.

2. مهلت درخواست (ددلاین): مهلت‌های درخواست باتوجه به رشته و گرایش موردنظر متغیر خواهد بود. برای بررسی ددلاین گرایش موردنظر خود می‌بایست وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی خود را نگاه کنید. ارسال درخواست پذیرش و کلیه مدارک مورد نیاز قبل از مهلت تعیین شده الزامی است.

3. ارسال درخواست پذیرش (اپلای): اغلب ارسال درخواست‌های پذیرش از طریق پرتال اپلای وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی متقاضیان انجام داده می‌شود. قبل از ارسال درخواست می‌بایست از تکمیل بودن مدارک خود بر اساس چک لیست مدارک موردنیاز دانشگاه اطمینان حاصل فرمائید.

4. پروسه پذیرش: پس از ددلاین – مهلت ارسال درخواست پذیرش به همراه مدارک موردنیاز، دانشگاه موردنظر شروع به بررسی درخواست‌های ثبت شده می‌کند. ممکن است برخی از درخواست‌ها در مقطع ارشد مدیریت بازرگانی، به عنوان بخشی از پروسه پذیرش دانشجو به مصاحبه و یا ارزیابی‌های دیگر نیاز داشته باشد.

5. آزمون ورودی : برخی از دانشگاه‌های اتریش برای پذیرش دانشجویان در برخی از رشته‌ها، آزمون ورودی برگزار می‌کنند. این آزمون‌ها می‌تواند پس از پایان مهلت درخواست برگزار شود.

6. نتایج پذیرش: دانشگاه‌ها به طور کلی نتایج پذیرش را چند ماه پس از مهلت درخواست اعلام می‌کنند. پذیرفته شدگان پذیرش رسمی خود را یا از طریق ایمیل و یا از طریق اکانت شخصی خود در پرتال دانشگاه دریافت می‌کنند. متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شده باشند یک نامه یا ایمیل با عنوان acceptance letter دریافت خواهند کرد.

7. ثبت نام: پس از پذیرش، متقاضی می‌بایست با ارسال مدارک اضافی و پرداخت هزینه‌های لازم، مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایید که ممکن است شامل ثبت یا ارسال مدارک اضافه‌ای اعم از بیمه سلامت، ویزای معتبر (برای دانشجویان بین‌المللی)، و رسیدهای هزینه‌های پرداخت شده دانشگاه می‌باشد.

8. شروع ترم و کلاس‌ها: معمولاً، دوره‌های مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های اتریش، در فصل پاییز (در ماه‌ سپتامبر یا اکتبر) یا در فصل بهار (در ماه فوریه یا مارس) آغاز می‌شوند. اغلب دانشگاه‌ها جلسات راهنمایی برگزار می‌کنند تا به دانشجویان ورودی جدید کمک کنند زودتر به محیط و شرایط جدید با فرهنگی متفاوت عادت کنند.

9. بورسیه‌های تحصیلی مدیریت بازرگانی: اگر قصد دارید برای بورسیه‌ها یا کمک هزینه‌های مالی رشته مدیرت بازرگانی درخواست دهید، به یاد داشته باشید که مهلت‌های درخواست بورسیه‌ها ممکن است از مهلت‌های درخواست پذیرش برنامه‌ها متفاوت باشد. بررسی فرصت‌های بورسیه‌ای خاص و مهلت درخواست و زمانبندی آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.


هزینه‌های تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های اتریش

همانطور که در مقاله هزینه‌های تحصیل در اتریش به طور جامع توضیح داده شده است، شهریه‌های تحصیل در دانشگاه‌های اتریش مانند سایر کشورها به ملیت، ایالت، دانشگاه، مقطع و رشته انتخابی دانشجو بستگی دارد. به طور کلی رشته مدیریت بازرگانی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در میان دانشجویان بین‌المللی است.

به طور کلی، شهریه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه‌های اتریش برای دانشجویان اتریشی و افرادی که از شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا EU/EEA هستند، نسبت به دانشجویان بین‌المللی و non-EU/EEA بسیار پائین‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. این دسته از دانشجویان می‌توانند در برخی از دانشگاه‌های دولتی اتریش، از تحصیل رایگان یا نیمه رایگان تنها با مبلغ 363.36 یورو بهره‌مند شوند. میانگین شهریه‌ تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی برای دانشجویان بین‌المللی و Non EU/EEA بسته به گرایش، مقطع و دانشگاه موردنظر از 727 یورو تا 1.000 یورو متغیر است.

همانطور که در مطالب قبلی گفته شده است، میزان شهریه دانشگاه‌های خصوصی و دانشگاه‌های کسب و کار در اتریش که به صورت تخصصی بر رشته کسب و کار/ تجارت و گرایش‌های متنوع این رشته تمرکز کرده‌اند از دانشگاه‌های دولتی این کشور بالاتر خواهد بود و اغلب در میزان شهریه دانشجویان بومی و غیر بومی تفاوتی وجود ندارد. میانگین شهریه تحصیل برای یک دوره کامل رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های خصوصی اتریش از 10.000 یورو تا 40.000 یورو متغیر خواهد بود.

میانگین هزینه‌های تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های اتریش را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بومی

هزینه‌های ماهانه

دانشگاه‌های دولتی

------------------------------از 737 یورو تا 1000

0 – 363 یورو

شهریه تحصیل

دانشگاه‌های خصوصی

از 10.000 تا 30.000

------------------------------400 یورو تا 800 یورو

هزینه‌ اقامت

------------------------------800 تا 1.200 یورو

هزینه‌های زندگی

------------------------------250 – 400 یورو

هزینه‌های خورد و خوراک

------------------------------30 - 60

هزینه‌های حمل و نقل

------------------------------55 - 110

بیمه سلامت

------------------------------30 - 100

هزینه‌های لوازم تحریز

------------------------------150 - 300

سایر هزینه‌ها(متفرقه)

دانشجویان بومی

دانشجویان بین‌المللی

کل هزینه ماهانه

1.960 یورو – 1.285 یورو

1.860 یورو – 1.685 یورو

* این میزان بسته به شرایط دانشجو متغیر خواهد بود.

-
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه‌های زندگی در اتریش به مقاله لینک شده مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز رشته مدیریت بازرگانی در اتریش

مدارک موردنیاز اپلای جهت تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه‌های اتریش، بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه موردنظر متغیر خواهد بود، اما مدارکی که به طور عمومی برای پذیرش در این رشته نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • مدارک اثبات هویتی و ملیتی همراه با نسخه ای از شناسنامه و پاسپورت رسمی و عکس
  • کپی پاسپورت معتبر به همراه عکس پاسپورتی
  • درخواست برای پذیرش (فرم درخواست از دانشگاه)
  • قبولی دانشگاه سراسری در کشور مبدأ
  • الزامات عمومی ورود به دانشگاه اعم از مدرک دیپلم 12 ساله و یا معادل آن برای مقطع کارشناسی
  • مدرک لیسانس مرتبط برای مقطع کارشناسی ارشد
  • مدرک معتبر آزمون زبان آلمانی یا انگلیسی (با توجه به درخواست دانشگاه و مقطع موردنظر)
  • توصیه‌نامه (تعداد بر اساس درخواست دانشگاه)
  • انگیزه‌نامه
  • پرووپوزال تحقیقاتی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی تمکن مالی
    -

اسناد ترجمه شده باید با نسخه اصلی همراه با تاییدیه سفارت و مهر دادگستری و وزارت خارجه ارائه شوند. همچنین تمام مدارک برای پذیرش به دانشگاه اتریش تا 1 سپتامبر برای ترم زمستان و 1 فوریه برای ترم تابستان باید ارائه شوند.

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا (non EU) و مناطق اقتصادی اروپا (non EEA) می‌بایست مدارک زیر را فراهم کنند:

  • معادل گواهی اتمام دوره متوسطه
  • گواهی صلاحیت‌های ویژه برای تحصیلات دانشگاهی به عنوان اثبات این مسئله که شما یک برنامه برای واجد شرایط بودن در کشور مبدا خود را دارید.

طبق آمار وبسایت دانشگاه وین ، فارغ‌التحصیلان آن اظهار کردند که معمولأ نمره‌ی 5.2 (خوب) را کسب کرده‌اند و میزان سختی رشته 3.7 (با درجه سختی زیاد) بوده است. بر طبق این آمار 76 درصد از فارغ‌اتحصیلان مشغول به کار هستند و حدود 2946 یورو در ماه درآمد دارند. تنها 9% از فارغ‌التحصیلان در بخش‌هایی مانند خدمات مالی، مشاوره مدیریت و تجارت خرده فروشی مشغول به کار هستند.

معمولأ پس از فارغ‌التحصیلی اکثر دانشجویان در گرایش‌هایی که در آن تخصص داشتند، مشغول به کار می‌شوند. از آنجایی که این رشته دانش پایه و شایستگی‌های مدیریتی را نیز به فارغ‌التحصیلان می‌دهد، آنها را واجد شرایط فعالیت در تمامی بخش‌های اقتصادی می‌نماید.


اگر شما هم از متقاضیان تحصیل در رشته‌ی مدیریت بازرگانی و گرایش‌های متنوع این رشته‌ی تحصیلی در کشور اتریش هستید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مؤسسه دانش پژوهان اورانوس تماس گرفته و بسته به گرایش و مقطع مورد نظر برای تحصیل در اتریش مشاوره ای رایگان دریافت نمائید. کارشناسان ما شما را در انتخاب رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه مناسب با سوابق تحصیلی شما راهنمایی کرده و در تمامی مراحل این پروسه‌ی دشوار، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اتریش همراه شما خواهند بود.

دیدگاه خود را بیان کنید
با عرض سلام. مطلب شما بسیار آموزنده ومفید بود.بسیار سپاس چطور می توانم از زمان ثبت نام ودریافت پذیریش ودریافت فاند ،دانشگاه وین در مقطع دکترای مدیریت بازرگانی مطلع شوم؟ سپاس
سلام دوست عزیز، ممنون از توجه شما. برای اطلاع از دلاین ثبت نام و پذیرش به سایت دانشگاه وین مراجعه فرمایید.
https://www.dpu.org.ir/